13-10-2007, 19:05
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
בקדריה נפלו, לא קפצו. זה לא נגמר רק בצלעות שבורות. המ"מ נהרג. יש כתובת מתחת למקום הנפילה שכוללת את שם המ"מ והתואר מלאך. נהגנו להגיע לשם בתתל"גים עם המ"מים שלנו שהיו חניכים של אותו קצין שנהרג בצמ"פ.
אני צולמתי (בסטילס) קופץ באותה הנקודה בה מצולם הטנק שבסירטון (עם הכיתוב ולקן) הצלם היה מיחידת ההסרטה בדו"ץ והטנק היה 2ב 10ג' של גדוד 77.
קפצתי כמה פעמים עד שהוא היה בטוח שהצליח לתפוס תמונה טובה (ימי הפילם) חוץ ממני לא היה אף אחד בטנק למעט מטרת דמות עם ג'נטקס במדף המפקד.
התמונות צולמו בחורף 97 ויועדו לחלוקה לגורמים איתם הגדוד סיים לעבוד בקו בדרום הר חברון.
בנוסף צולמתי קופץ ע"י צוות של ערוץ 2 בנסיעה מהירה על הציר החום שבין מוצב הדר לקוקר. הפעם עם כל הצוות בפנים. פשוט השיירה התחילה לנסוע בלי ששלחו אותנו לחיפוי בקוקר. זה היה בקיץ 95 ושודר יום אח"כ בחדשות. פעם גם היה לי וידאו של הקפיצה הזו.
קפיצות אחרות שלי שלא הונצחו:
1. בקורס המקצועות, בנהיגת לילה ראשונה שלי עם המפקד אייל שלייפר (לימים מ"פ בגדוד 75). באיזשהו שלב אני לוח על הגז ואין תגובה מהזחל ואז מגיעה המכה. שלייפר מבקש ממני לדומם, שנינו יורדים מהטנק והולכים אחורה. לאורך כמה מטרים אין קוליסים עד למצוקון בגובה מטר וחצי. הוא לא סיפר וגם אני לא.
2. בצמ"פ בנסיעה מנהלתית לשטח האש שמול הקובת אנחנו נוסעים בתוך סבך, פתאוםהתובה נוטה קדיהמ ואני מרגיש כמו בתרגולת מעבר סוללה. צועק "אלישע תגביה דחוף" (אלישע החליף את התותחן הקבוע באותו היום). אנחנו נופלים לתעלת נ"ט. התותח נתקע בבוץ. יוצאים לבד ברוורס. מניקים ומצחצחים את התותח. דרג ב' מגיע כדי לבדוק את תותח. מעבירים "מגעת" והכל בסדר.
2. * טנק אחר מפלוגת הצמ"פ שלי נפל בנקודה שבה מצולם הטנק הקופץ. הנהג י' יוספוב היה קצת שוקיסט ולקח ימינה חזק במקום שמאלה חזק ביציאה להתקפה. הנזק למזקו"ם היה מאד לא נעים. דווקא בכל הקפיצות "שלי" המזקו"ם לא ממש ניזוק.
3. בקו האחרון שלי בסתיו 97 נכנסים תוך כדי כוננות לעמדה המערביתבדלעת. העמדה כבר "קרועה" מרוב טנקים שנכנסו ויצאו ממנה. מתמקמים ולא בטוחים שאנחנו בסוללה שמסמנת את קצה העמדה. אם אנחנו לא בנקודה הנכונה אז ההצפנה לא תהיה מדוייקת ואם נצטרך לירות לא בטוח שהכרטיס טווחים שלנו מדוייק ואנחנו עלולים לפגוע לא נכון. חמיש, המט"ק, מחליט לנסות לבדוק אם יש עוד לאן לנסוע קדימה. אני משחרר בלם, לוחץ קצת גז והתובה מתחילה ליפול לפנים. היא פשוט לא נבלמת ומתחילה לצנוח. אין ברירה, נמשיך כאילו אנחנו עוברים סוללה. אני עוזב הכל ומחכה למכה שתסמן את הקרקע, כשהיא מגיעה סוף סוף אני לוחץ על הגז, מתקדם קצת ומתיישר.
נפלנו בין שבעה לעשרה מטרים. עכשיו צריך לצאת משטח חשוד במיקוש ובמארב של חיזבאללה ועמוס בבולדרים. חמיש יורד ומכוון מהקרקע. עלינו חזרה. בטא"ת בבוקר אנחנו מוצים בזחל רק פין אחד שבור.
4. לפני אותו קו מבצעים טיפולי ב' בסדנה בנפח. אנחנו מאד לחוצים בזמן לקראת הקו ו"מתקתקים". סיימנו עם הטנק שלי, עכשיו נוסעים מנהלתית למשטח, מרחק של עשרות מטרים. חמיש במצב רוח טוב ונותן לי להשתולל. אני מגיע לגבעונת בשטח. הזחל מטפס למעלה, חמיש צורח "עצור!", אני צורח "תן לקפוץ", הזחל מתחיל לעזוב את הקרקע, הוא צורח "לא! עצור" אני לוחץ בחוזקה על הבלם. חמיש חוטף מכה בצלעות (אני לא אומר שלא עשיתי את זה בכוונה. מהתובה נשעה "קליק". שברנו קפיץ.
5. בהפסקת האש במלחמה בקיץ שעבר נכנסנו בכל לילה לתוך מארון א-ראס ולמוצב שקד. למארון א-ראס כדי לגרור החוצה את התובה (והצריח) שמצולמת כאן למעלה. ולשקד כדי לפוצץ אותו. אנחנו נוסעים על ציר שנסלל כמה ימים קודם ע"י D9. באחת הנסיעות חזור בסיבוב חד על צלע ההר (המדרון הולך מימין למעלה לשמאל למטה) הציר מתמוטט מתחת לטנק וזחל שמאל צונח לדרדרת.חול ושברי סלעים נכנסים אל תוך הזחל.
אני צועק "התהפכות, לצודד תותח שמאלה", נעמן במסדרון בטח מתפלץ כשכולם בטנק מנסים לייצב אחיזה. יוס, המט"ק פוקד: "ימינה חזק", "צריך לתת היגוי רק שמאלה, לכיוון ההתהפכות אני משיב" אך בכל זאת לוקח ימינה, בהתחלה עם קצת ואח"כ עם הרבה גז. הזחל לא מגיב.
"פרסנו" אומר נעמן מהמסדרון. "הלך הינע שמאל", אני עוד מנסה, ספק מצהיר ספק מקווה שזה רק ההינע. יוס יורד מהטנק. פרסנו. השן המובליה יצאה מהמתח פנימה והזחל טיפס על הזרים בהינע החוצה.
"לא יכול להיות" אני אורמ לעצמי. אף פעם לא פרסתי.
שאר הטנקים מתכנסים אלינו.
כל שאר האנשים יורדים מהטנק שעדיין נמצא בסכנת התהפכות.
מרחוק אני שומע איך מפוצצים את שקד.
כנראה שלא תהיה ברירה נצטרך לפוצץ את הזחל, ולהרכיב אותו מחדש בהתליך מסובך בגלל נתוני השטח. אבישי הסמ"פ לוקח פיקוד. הוא רוצה עוד לנסות. מרפים את המתח, הוא נותן לי פקודות להיגויים משונים. הזחל יורד וחוזר למקום. הכל בסדר. חוזרים לארץ. טנק ד' גורר את התובה במקומנו.
בארץ הזחל עובר בחינות של כל גורמי החימוש האפשריים. הכל תקין. מדהים.
בימ"ח אחרי שבוע עושים טפ"ש. שוב החימוש בודקים את הטנק והכל תקין.
אדם, המ"מ עובר ושואל על "הסדקים שיש לכם בזרים. פותחים את הזחל ואכן שני הזרים סדוקים היטב. צריך להחליף אותם. אין חלקי חילוף.
אחרי יומיים אנחנו עוזבים את הימ"ח בלב כבד עם טנק מחוץ לאח"י וזחל פתוח.
חודש אח"כ יום חזרה לכשירות. הזחל שלי עדיין פתוח וזרים אין.
בתצ"א מעודכן של הימ"ח שראיתי בשבוע שעבר הטנק נמצא באח"י. אני מקווה שזה בגלל שהוחלפו לו הזרים. אני מבטיח לבדוק בביקור הקרוב מאד בימ"ח.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|