לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 05-09-2007, 09:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
מהסיבה הפשוטה - הפסיד במכרז
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "F16XL"

בתחילת שנות ה 80 חהא"א החליט להחליף את מטוסי ה F-111 ופירסם מכרז (ETF) למטוס תקיפה עם יכולת חדירה עמוקה ללא צורך במטוסי ליווי להגנה ו/או שיבוש מערכי הגנ"א.
ג'נרל דיינמיקס הציגה את ה F-16XL ומקדונל דגלס שלחה גירסה משופרת של ה F-15.
ב 1984 חהא"א הודיע שהמטוס שזכה בתחרות הוא ה F-15 ולכן שני אבות הטיפוס של ה F-16XL פרשו לאחסנה ומשם עברו לנאסא להיות מטוסי ניסויי.
מגירסת ה F-15 הזוכה פותח בהמשך ה F-15E אשר על בסיסו פותח הרעם שלנו (ז"א שתיאורטית אם ה XL היה מנצח היום לצד הסופה יכל להיות רעם XL ).
אגב, רבים אומרים שה XL הציג בתחומים מסויימים (כושר נשיאה לדוגמה) יכולות טובות יותר משל ה F-15 ותולים את הזכיה במניעים פוליטיים ובהטיית מכרזים, אבל זה כבר היסטוריה.

במחצית שנות ה 90 אחד המטוסים (חד מושבי) שימש בנאסא לבדיקת זרימת אוויר על כנפי מטוסים ולניסויי כנף אחרים כגון: הרכבת כפפה מטיטניום על הכנף (עם חורים זעירים) להקטנת גרר וניסויים בתחום הבום העל קולי (הורכבו עליו חיישני טמפרטורה וחיישנים אקוסטיים).
על המטוס השני (דו מושבי) הורכב המנוע F110-129 של GE אשר ביחד עם העיצוב המיוחד של ה XL הצליח להגיע למהירות שיוט על קולית (תכונה של הרפטור).
בשנת 1999 אוחסנו המטוסים, אם כי ביולי האחרון בנאסא החליטו לחדש את הניסויים ב XL ואחד המטוסים הופשר לצורך שידרוג מערכות שלו והתקנת מיכשור ניסוי.

ה XL בתחילת שנות ה 80 חמוש ב 12 פצצות 500 בסידרת ניסויי ה ETF
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ה XL עם הכפפה על כנף שמאל במחצית שנות ה 90 בזמן ניסויים ע"י מעבדות דריידן עבור נאסא
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

סכימה של הניסויים בנאסא
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-09-2007 בשעה 09:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-09-2007, 11:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
סיכוי קלוש לכך
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "F16XL"

מי שאחראית על שיחרור גירסה זו או אחרת של F-16 לשוק היא היצרנית לוקהיד מרטין אשר עסוקה במטוסי העתיד (F-35/F-22) ולא במטוסי העבר.
ה F-16 על שלל גירסאותיו עבר כבר את נקודת הכדאיות לשידרוג (בסגנון MLU או אחר) מבחינת שיקולי עלות/תועלת מאחר ותוך עשור (כשה F-35 יהפוך להיות מבצעי) השוק יוצף בכמות רבה מאד של מטוסי F-16 למכירה מסוג A,B (ואפילו C,D מבלוקים 30/40) של ארה"ב, ישראל, בלגיה, הולנד, דנמרק, נורבגיה, יוון, איטליה, טורקיה ואולי עוד כמה.
חלקם יעברו לגריסה, חלקם לאחסנה וחלקם יימכרו למדינות במעגל החיצוני יותר (כגון: רומניה, בולגריה, סלובניה, קרואטיה וכד') שירצו לשדרג את מטוסי שנות ה 50/60 שלהם במחיר סביר.
יחד עם זאת, המטוסים האלה עשויים לזכות לשידרוג מערכות קל (אוויוניקה, ראדר וכד') אבל לא לשינוי מבנה בסגנון XL.
שידרוג מערכות כזה ניתן למצוא היום בלי סוף בשוק ולא רק של לוקהיד מרטין אלא גם מכל העולם ובכלל זה של חברות אמריקאיות,אירופאיות,ישראליות וכד'
זו דרכו של העולם, כך זה היה וכך זה יהיה (מספיק להביט במטוסי הפאנטום, הכפיר, הסקייהוק ועוד כמה שמתבשלים בשמש הנגב בכדי להבין את זה).

לגבי ה YF-17, זו הייתה סיטואציה מאד מיוחדת, מספר פרמטרים התקבצו בנקודת זמן אחת והולידו החלטה לפתח מטוס שלמעשה הפסיד בתחרות.
ה YF-16 היה הבחירה של חהא"א, אבל לחהי"א המטוס הזה ממש לא התאים מסיבות רבות.
לעומת זאת הקוברה (YF-17) בבסיסו כן התאים ולכן הם בחרו לפתח מטוס תקיפה על בסיס המטוס הזה, מקדונל דגלס זכתה וכך נולד ה A/F-18.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 07-09-2007, 16:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
CFT זה לא פטנט חדש
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "אתה צודק,אבל הפלטפורמה הזאת הקדימה את הסופה בהרבה"

לפחות במערך ה F-15 קיים כבר משנות ה 80.
לא ידעתי שה XL הוצע לישראל, אם כך ניראה שאתה צודק, לא רק ראשי החיל לא הבינו טוב את הפוטנציאל שלו, אלא גם ההתנהגות של ג'נרל דיינמיקס הייתה מוזרה - ברגע שהם הפסידו ל F-15 מול חהא"א התנהגו כאילו הפסידו לכל העולם (אולי הם בעצמם עדיין לא הבינו מה יש להם מתחת לידיים).
על פניו ניראה שקומבינציה של מערכות הסופה ו/או בלוק 60 (עם/בלי CFT) על ה XL יכלה להוליד מטוס עם יכולת גבוהה מאד.
לנחמיה, ל XL יש שתי גירסאות: חד מושבית ודו מושבית.

עכשיו מעניין מאד מה זוממים בנאסא/מעבדות דריידן? מדוע הפשירו אותו לניסויים? אולי יתקינו את המנוע F110-132 + כונס אוויר משתנה - מהירות שיוט על קולית כבר לא תהיה מקרה....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 07-09-2007 בשעה 16:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 10-09-2007, 08:06
  knight1 knight1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
אני חושש שאתה טועה
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי xnir שמתחילה ב "אוירודינמית נחמיה..."

כונסים בצידי הגוף חייבים להיות משתנים כדי להתאים את זרימת האויר בגלל הגוף שנמצא ביניהם
בכונס תחתי אין צורך

מנוע סילון צורך אוויר במנה קבועה ושקולה התלויה בזרימת הדלק לתאי השריפה, וזאת כדי לשמור על יחס תערובת אחיד (בערך 1:17 בין דלק לאוויר). ביחס תערובת זה הנצולת תהיה מרבית. מחסור באוויר יגרום לתערובת עשירה, עשן ואף אובדן הלהבה. עודף אוויר יגרום לזליגת העודפים מעבר לכונס וגרר מוגבר. את כמות הדלק קובע הטייס ("לחיצה על דוושת הגאז") ולכן נחוצה מערכת אוטומטית כלשהי שתווסת את כמות האוויר הנכנס פנימה. לא רק באזור המניפה או המדחס, אלא גם באזור הכונס. כשהכונס בעל חתך קבוע הרי שככל שהמטוס ינוע מהר יותר, "עמוד" האוויר הנכנס לתוכו יגדל ויווצרו עודפים שיזלגו הצידה ויתבטאו בגרר מוגדל. לכן, במטוסים שיחס המהירויות בהם גדול מאד (ממהירות המראה ועד מהירות מירבית) כונס בעל חתך משתנה נחוץ מאד. הדבר בולט במיוחד במהירויות מעל מאך 1.3 (בערך). לפיכך, מיקום הכונס אינו משנה לגבי נחיצות המערכת.

F-16 תוכנן כמטוס זול. למושג הזה יש משמעות תכנונית והנדסית. אחד המרכיבים הקשים ביותר לתכנון במטוס קרב הוא הכונס. כונס משתנה הוא אלמנט יקר לתכנון ויקר מאד ליישום. במקרה של כונס ה-"נץ" נעשתה אופטימציה להשגת ביצועי תאוצה טובים מאד בין מאך 0.9 (בערך ) עד מאך 1.2. מעבר למאך 1.2 הכונס הפסדי (אובדן לחץ) והדבר מתבטא במהירות המרבית של המטוס. "נץ" הוא מטוס בעל גודל קרוב לזה של "כפיר" כאשר ל-"כפיר" יש שטח כנף גדול יותר (וגרר גדול יותר) ומנוע חלש משמעותית יחסית למנוע ה-"נץ". חרף זאת, ה-"כפיר" מהיר מה-"נץ" (אך מאיץ פחות טוב).

כונסים צידיים ומשתנים (כמו ב-"מיראז'" וב-"כפיר") נשמעים כפתרון טוב למנוע אחד, כי את המחסור באוויר שיגרום כונס אחד, יפצה השני. בפועל, שני המטוסים האלה היו רגישים למדי להחלקות ומשפט כמו "תתאושש, יה מנוע" נשמע תכופות בקוקפיט. ב-"קורנס" שבו מותקן כונס אחד למנוע, היישום היה מוצלח יותר.

כונס משתנה נחוץ גם כדי להוריד את מהירות האוויר הנכנס למדחס למהירות תת-קולית, כשמהירות הטיסה על-קולית. עדיין לא קיים מנוע סילון היכול לפעול בזרימה על-קולית. אם יגיע גל הלם למדחס, הוא ישתנק והמנוע יכבה מיד. כדי להוריד את מהירות האוויר לתת-קולית בשפת המדחס, הומצאו פתרונות שונים החל מ-"עכברים" נעים ("מיראז'"), קונוס בודד ("מיג 21"), רמפות נעות ("קורנס"), שפתיים קוניות ומשתנות ("תנדרצ'יף") וכו'. כולם פתרונות למטוסים המיועדים למהירויות מעל מאך 1.6. ל-"נץ" יש מנוע חזק ממילא כך שהפסדי הלחץ בכונס הקבוע שלו (עם מדרגה מעוגלת בדרך למניפה שלא תורמת להקטנת ההפסדים כמו בכונס ישר של מטוס נוסעים, או "סופר סייבר" או "סמב"ד") מפוצים פשוט ע"י עודף כוח. זה לא אומר שהכונס של ה-"נץ" אופטימלי מבחינת פיצוי הפסדים (הוא מצוין בזוויות-התקפה גדולות) אלא שהוא כונס זול.

נערך לאחרונה ע"י knight1 בתאריך 10-09-2007 בשעה 08:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר