04-09-2007, 21:16
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,776
|
|
אין מגבלת תשתית, יש מגבלת רווחים, בדיוק כמו בארץ...
ישנם ספקים שמוכרים אינטרנט "במהירות X", וגובים עבור כך מחיר מסויים - מוצדק או לא. וישנם לקוחות שמנסים לממש את ההתחייבות של הספק. פעם הספקים נאלצו להגדיל את רוחב הפס, ואז הרווח שלהם בסוף החודש ירד (אבל עדיין היה רווח). היום יש להם אפשרות להחליט לתת ללקוח את רוחב הפס המובטח רק בשירותים שבא להם (אל תאמר "אינטרנט במהירות 5mbps", מעתה אמור "גישת לפרוטוקול HTTP במהירות 5mbps, ולכל דבר אחר, אנחנו נעשה את המאמץ לתת לך 30kbps...").
מכירה של שירות "unlimited" שלא מתומחר לפי שימוש מקסימלי, היא שקר צרכני.
באוסטרליה למשל, אתה מקבל רוחב פס מסויים, שצמודה אליו גם הגבלת תעבורה ידועה מראש, שכל חריגה ממנה, שווה לתשלום תואם. ככה, מי שמשתמש, משלם. מי שלא, לא. מודל הגיוני לחלוטין לדעתי... (בתנאי שהתמחור ללקוח הוא כמו התמחור לספק השירות + אחוז רווח קבוע וסביר...)
בישראל יודעים שמסלול שהוא לא unlimited פשוט לא ילך (להגביל ישראלי? השתגעת?) - אז הולכים בגישה אחרת - נותנים לו "ללא הגבלה", וחוסמים בתשתית שלהם כל אפשרות להשתמש בתעבורה משמעותית ברוחב הפס ה"בלתי מוגבל", שהם מוכרים ללקוח. ככה - כולם מרוצים. הישראלי ממשיך להיות "לא מוגבל" (הנה תראה, מאתר המראה המקומי של akamai מורידים ב 600K/s!!!) - ומאמין שבעיות האיטיות נובעות מתקלות מיקרוסופט (מה היינו עושים בלעדיהם? האמת שטוב שהם קיימים, זה תמיד משעשע אותי לשמוע "בזמן ההמתנה, מומלץ להפעיל מחדש את המחשב" בכל פעם שאני מתקשר לתמיכה להודיע להם על תקלה שיש אצלם [לא חמודים, לא אצלי, אני לא מריץ חלונות...]), ממשיך לשלם מחיר נמוך על אי-ההגבלה, והספקים - מחייכים כל הדרך אל הבנק. כמובן שרק הטמבלים יישארו בחברה שעושה את זה (כל עוד שיש חברות שלא עושות...) - אבל אנחנו כבר יודעים היכן המודעות של הצרכנים הישראליים (ב dev/null/) - ובסופו של דבר, בגלל שלא הרגו את הנסיון הזה לדפוק את הלקוחות כבר בהתחלה, אנחנו נשלם בסוף - כשכל הקרטל יסיים לעשות את אותו הדבר, ונגיע בדיוק למה שקרה בחברות הסלולר...
|