31-08-2007, 23:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,174
|
|
לוחמי הנדסה קרבית - גם במים
לוחמי הנדסה קרבית - גם במים
יום שלישי 21 אוגוסט 2007, ז' אלול תשס"ז, 14:56
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/E14D49A7-5B6A-4151-B444-1F8F6DFF2294/0/AD1_3190s.jpg]
גוברים על מכשולי המים. לוחמי ''יעל'' באימון. צילום: דובר צה"ל
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/IDF/Rsrc/images/geresh.jpg] למרות שבסוף הגעתי ליחידה, יש לי תחושת החמצה על כך שלא עברתי את ההכשרה של לוחם 'יעל'. לא רק שזו אחת היחידות הטובות והחשובות בצבא, גם ההכשרה שלה, למרות הקושי הגדול שבה, היא אחת המאתגרות והמהנות בצה"ל [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/IDF/Rsrc/images/geresh2.jpg]
עוד בערוץ
החבלים שנמתחו בין גדות הנחל והחיילים שחצו אותו הפרו את שלוות המים והטבע והפכו את האזור לנקודת אקשן מעניינת • באימון המים של סיירת "יעל" שנערך באחרונה נצפו ביצועים מרשימים שכאילו נלקחו משובר קופות הוליוודי
דור בלך
אימון המים של סיירת "יעל" המכשיר את הלוחמים לצלוח מכשולי מים אתגריים, אורך כשבועיים וחצי. האימון מסכם תהליך הכשרה בן כשנה וחצי. "יעל" כפופה ליחידת יהל"ם (יחידה הנדסית לפעולות מיוחדות), יחידת העילית של חיל ההנדסה, והינה חוד החנית שלה – כמו גם הסיירת ההנדסית היחידה בצה"ל. "חיילי 'יעל' הם היחידים שיודעים להעביר כוחות במים", מספר רב-סרן רועי נהרי, מפקד היחידה, אשר צפוי לקבל צל"ש על פועלו בזמן מלחמת לבנון השנייה. במסגרת האימון, שמכשיר העברת כוחות דרך מכשולי מים צרים כגון נחלים ונהרות, לומדים חיילי היחידה להעביר ציוד וכוחות רכובים במים מבלי להיפגע ותוך שמירה קפדנית על הציוד. "במהלך האימון לומדים החיילים לזהות מכשולי מים, לאפיין אותם ולהתגבר עליהם".
חיילי "יעל" מתגייסים תחילה לחיל ההנדסה, שם לאחר מספר שבועות מתקיים גיבוש יהל"ם - אשר המעטים שעוברים אותו מתקבלים ליהל"ם. את הטירונות הם עוברים יחד עם חיילי הגדודים של חיל ההנדסה בבית הספר להנדסה צבאית. עם סיום הטירונות הם עורכים מסע עליה ליחידה ומגיעים לבסיס יהל"ם שבמרכז הארץ. עם הגיעם ליחידה הם מתחילים את הכשרתם כלוחמי יהל"ם. "תוך שמונה חודשים, שמחולקים לשני שלבים, הם הופכים ללוחמי עילית בתחום ההנדסה", מסביר רס"ן נהרי. בשלב הראשון עוברים החיילים אימונים הכוללים לוחמה אישית, בחוליות ובצוותים. באותו פרק זמן הם מוסמכים על מספר רב של כלי נשק ומקיימים תרגילי אש והתמקצעות הנדסית.
"השלב השני, בו עוברים החיילים גם קורס פיקודי ומוכשרים כמ"כים, נותן תשתית מקצועית רחבה", מוסיף רס"ן נהרי. שלב זה מתמקד באמצעי החבלה, ביניהם מוקשים ומטענים, וכן בלימודים עיוניים ומעשיים באשר להבדלים בין סוגי התחמושת השונים. לקראת סוף השלב עוברים היהל"מניקים תרגילי מלחמה ותרגילים פיקודיים.
"תוך שמונה חודשים הם הופכים ללוחמי עילית בתחום ההנדסה".
צילום: דובר צה"ל
בסיום השלב מתחלקים חיילי היחידה לפלגות השונות ביהל"ם: פלגת סמו"ר אחראית על התגוננות מפני מנהרות נפץ ומנהרות להברחת מחבלים; פלגת יחס"פ אחראית על סילוק פצצות ופירוק מטענים; מדרון מושלג אמונה על פריצה קרה; הבזק, יחידת הרובוטיקה של החיל; וסיירת "יעל", כמובן. בשלב האחרון בן ארבעת החודשים עוברת כל פלגה את ההכשרה המקצועית הייחודית לה. אלו שנבחרו להיות חלק מסיירת "יעל" עוברים תחילה את סדנת המים, ולאחריה לומדים לבצע סיור הנדסי רגלי ורכוב, הפקת נתונים מהקרקע והתמודדות עם מכשולים מיוחדים. "תפקיד הסיירת הוא להפיק מה שאפשר מהקרקע. לאסוף את כל הנתונים, לנתח אותם ולעבור כל מכשול".
"כשרק התגייסתי חלמתי להגיע ל'יעל'", מספר נהרי, שלא צלח את הגיבוש ושירת כלוחם בגדוד "להב" של חיל ההנדסה. "למרות שבסוף הגעתי ליחידה, יש לי תחושת החמצה על כך שלא עברתי את ההכשרה של לוחם 'יעל'. לא רק שזו אחת היחידות הטובות והחשובות בצבא, גם ההכשרה שלה, למרות הקושי הגדול שבה, היא אחת המאתגרות והמהנות בצה"ל".
|