03-09-2007, 08:23
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ומה תאמר על כך שעם כל כמה שהרעם יותר קשה להטסה, הוא עדיין מתקדם שנות אור מהבז? (אם הבנתי את זה נכון, מבחינת היגוי וכדומה הוא די FBW ואמורים להיות עוד שיפורים שהופכים אותו לקל יותר לתפעול מהבז, שתמיד דרש מוכשרי ידיים..)
אם תשים לב, התייחסתי בעיקר לבחינת מבנה ובייסיקס, וזה תחום שקרוב לליבי (מקצועית..), ברעם תוקנו התקלות של הבז, לפחות רבות מהן, והוא טוב יותר מבחינת מבנה למרות שהוא מועמס הרבה יותר מאשר הבז - כמובן שהוא גם קצת גדול יותר, אבל זה בא ביחד עם מבנה משופר.
הסופה מול הברק, לעומת זאת, זה כמעט אותו דבר ואף גרוע יותר כי היא מועמסת יותר מהברק, שלא לומר הנץ - תקלות שבנץ שנים היו בגדר "ייתכן שיופיעו" הופיעו בסופה במהירות. אני כמעט משוכנע שיש ספרות מבנה נפרדת לחלוטין לסופה ולברק רק כי מבחינה אוויונית וכדומה יש לזה הצדקה (הרמ"ד שלי פתר את השאלה ב-"זאת החלטה אמריקאית ואנחנו רק עקבנו אחריהם").
מה שאתה אומר מעניין - רמ"ד אוויוניקה במנ"ט נתן לי להבין שהוא אוהב הרבה יותר את הבקסיט של הרעם מאשר של הסופה. וזה בדיוק הבנאדם שהייתי מצפה ממנו שייתן פידבק תומך אליך (אולי פשוט יש אנשים שמאוהבים בעוצמה?).
מש"קי מודיעין/ניווט/תחקור וצוותי קרקע בדרג א', כמובן, יסכימו איתך שעדיף את הסופה.. (יש דברים שאי אפשר שלא להסכים איתם, למרות שאני חושב שהשוואת אטארי-XP היא קצת מוגזמת ומוטית לרעת הרעם, אחרי הכל זה לא בדיוק סטרייק-איגל)
|
הרעם מתקדם יותר מהבז בהחלט ועדיין הבז יותר חסכוני ומתמרן יותר טוב.
אני מבין את הנווט שסיפר לך על התא האחורי של רעם, יש בו צופ'רים שאין בסופה, ועדיין זוהי התייחסות לא מספיק רצינית... תא עם צ'ורים זה נחמד אבל כל נווט כמעט יעדיף לתפעל את מכ"ם הסופה המתקדם מאשר את מכ"ם הרעם המיושן יחסית.
שוב, אני לא ממש מבין לאן אתה חותר.. כמעט לכל אחד מהמטוסים של חיל האויר יש יתרונות וחסרונות יחסית למטוסים החדשים.
דווקא ברק מול סופה זו דוגמה רעה, סופה טוב יותר מברק בכל דבר כמעט, הברק מתמרן מעט יותר טוב ובזה זה מסתכם פחות או יותרבכל דבר אחר סופה יותר טוב.
דוקא הנץ יכול להתגאות ביתרונות גדולים על הסופה, גם בתמרון וגם בחיסכון בדלק, כמובן שבתחומים אחרים הסופה מתקדם ממנו בהרבה.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|