שילוב מספר סטים נפרדים של תמונות, המציגים את המעבורת בוראן, את המטוס שנשא אותה (An-225 Mrya), ואת ההכנות לשיגור החל מהטסת המעבורת מהמפעל ועד השיגור עצמו. פרטים נוספים על המעבורת, שביצעה טיסה אחת בלבד לפני שקורקעה מסיבות תקציביות, כאן.
מקורות (חלק מהתמונות ברזולוציה גבוהה) מהאתר meganame.ru: 1 2 3
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כנראה שאתה מתכוון לאנטרפרייז
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "המון תודה.
אני פשוט זוכר..."
תחילת פרוייקט המעברות (או בוא נקרא לזה "צעדים ראשונים") כללה ניסויי גלישה לנחיתה לאחר שהמעבורת שוחררה מגבו של בואינג 747.
המעבורת שביצעה את הניסויים האלה היתה האנטרפרייז, כאשר על המנועים מאחור (מורכבים או לא) מכסה חיפוי אווירודינאמי מיוחד - חיפוי ששימש מאוחר יותר גם בעת הובלת המעבורת מבסיס אחד למשנהו לאחר הנחיתה בארה"ב.
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
ברית המועצות קרסה.(ל"ת)
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי רמי המקורי שמתחילה ב "מה קרה בין תמונה 36 ל-37 (לפני השיגור ואחרי)?"
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)
ממש נדהמו מפרסום 2 התמונות האחרונות. כל כבוד!!!
הם לא ידעו על הטיסות. כל הכבוד שמצאת והבאת אותן. (אולי תביא עוד כמה צימוקים, מה לעשות
זוהי תכונה יהודית, נותנים אצבע רוצה את כל היד...)
Destruction
On May 12, 2002, a hangar housing a Buran 1.01 orbiter (possibly the actual Buran that flew in 1988) collapsed due to incomplete maintenance. The collapse killed eight workers and destroyed the orbiter as well as a mockup of an Energia booster rocket.
וההסבר לתמונה השניה: The Buran's right front windshield is still visible under the debris
יופי של שרשור ויופי של תמונות.
שני דברים צדו את עיני -
1. מה זה השפיץ המזעזע הזה בחרטום האנטונוב? מעולם לא ראיתי אותו בתצורה כזו.
2. בתכנית החלל האמריקאית נהוג להכין את הכלים לשיגור במאונך (למעט שלבים ראשונים בתחזוקת מקפת) ולהובילם בצורה זו לכן השיגור, אפילו אובייקטים צרים וארוכים כמו סאטורן-5. ולעומת זאת בתכנית החלל הרוסית ההרכבה וההובלה לכן השיגור נעשית במאוזן והם עוברים למצב מאונך רק לפני השיגור. מעניין מה הגורמים לבחירת כל אחת מהשיטות.
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "קצף מבודד יש להם בלי ספק....."
אין קצף בידוד על הטיל אנרגיה(הפלטפורמה שנשאה לחלל את המעבורת בוראן). אולי אתה מתבלבל עם האריחים הקרמיים לבידוד של המעבורת עצמה.
מיכל הדלק של מעבורת החלל האמריקנית מצופה בקצף בידוד (בצבע חום). בטיל אנרגיה אין קצף, יש בידוד טוב יותר של מיכלי המימן הנוזלי והחמצן הנוזלי, על חשבון משקל גבוה יותר של המשגר, אך דבר זה לא היה חשוב מאוד במקרה של אנרגיה, שיכול היה להעלות למעלה מ - 100 טון למסלול נמוך.
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "יש אריחי בידוד על מיכל הדלק..."
אל תקשור ביניהם - הבידוד של המשגר נועד למנוע ולעקב רתיחה של הדלק והמחמצן; האריחם הקרמיים על המעברת נועדו לעמוד בטמפרטורת הכניסה לאטמוספירה לאחר משימה בחלל.
מעבר לתמונות יפות של המעבורת עצמה ותהליך העמסתה על גב המטוס בעזרת עגורן ייחודי שנבנה לטובת העניין, ניתן ללמוד על תהליך הפיתוח והבנייה שלו, ניסוי הטיסה, סידורי הצוות (המונה לא פחות מ 17 איש!!), תהליך התדלוק, תכנון המשימות ועוד. התכנית צולמה ב 2003-2004, זמן קצר אחרי שהתפלץ, ששכב כגרוטאה שאין לה הופכין בעשור שאחרי קריסת ברה"מ, שב לטוס ומלווה את תהליך השיקום והסרטיפיקציה האזרחית שעבר. למי שתהה מדוע בחרו האוקראינים להותיר על גב המטוס את נקודות העגינה של הבוראן, ניתן לראות הדמיה של פוד חיצוני עצום שתוכנן לשאת מטענים הגדולים מדי אפילו לתא המטען של האנטונוב.
נצל"ש-המעבורת של נאס"א היא דוגמא לחיסכון מדומה ע"י שיתוף דרישות; רוב הלקוחות רצו שיגור זול ולא מאויש, היו שרצו שיגור מאויש בטוח (וזול)- התוצאה היתה יקרה ומסוכנת.
לרוסים כבר היתה יכולת שיגור זולה- המנועים בהם ארה"ב משתמשת כיום לשיגור..
אז מה היה המניע לפיתוח המעבורת הסובייטית? היה משהו מעבר לרצון להידמות לארה"ב?
הצלם ralph mirebs נכנס לקוסמנודרום הנטוש של באיקונור בקזחסטן, והגיע אל אותו האנגר בו אוחסנו חלק מהכלים בסדרת הפיתוח. פעם הכרתי את כל הסדרה בעל-פה, אאל"ט ה"מעבורות" שרואים בתמונות הן דגם טכני להכשרת טכנאים ודגם טס עם מנועי סילון לניסויים תוך-אטמוספריים.
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "דגם עץ 1:3 של הבוראן מתפורר אף הוא"
אלו תמונות מעודכנות?
זכור לי שראיתי אותן, או שאני מתבלבל עם אחרות...
עריכה: הכתבה מ 2015. ידעתי שראיתי אותן כבר איפשהו.
שבוע שעבר גם נתקלתי במאמר על בחור שבנה מוק אפ מעץ של מעבורת אמריקאית בשם Inspiration שלא הכרתי לפניי. היו תוכניות לעשות בה שימוש להדמיות אבל בסוף נזנחה ונרקבה.
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "דגם עץ 1:3 של הבוראן מתפורר אף הוא"
אני לא יודע מה הם שורשי האגדה על כך שזהו דגם מנהרת רוח, אבל זהו ככל הנראה מוקאפ תכן מבני שקדם לבניית BTS-002, כמו שהיה נהוג בתעשייה האוירית הסובייטית.
גם אם נניח שזהו דגם מנהרת רוח וגם אם נניח שהוא 1:3 מהגודל המלא (ואני מכיר 1:2), זה עדיין סביב השמונה מטרים של מוטת כנף. ישנה בדיוק מנהרת רוח אחת ב-TsAGI שיכולה להכיל אותו - T-101 והיא תת קולית - עד 200 קמ"ש.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty
נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 17-02-2021 בשעה 22:10.