27-08-2007, 21:55
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
Close Coupled Canard
ולפותח האשכול - לגבי טילי אויר אויר להם שתי מערכות של כנפונים קדמיים (אפילו כמו ב"פיתון 4/5 ) הנה הסבר פשוט שקיבלתי אף אני בשעתו ...
עקרונית הדבר נועד להקנות לטיל יכולת תמרון טובה הרבה יותר ממערכת כנפונים אחת וזאת בדומה למה שקיים במשאיות גדולות במיוחד (כגון מנופים כבדים) להן שתי מערכות של גלגלים קדמיים אשר בעת סיבוב ההגה פונות/מפנות את המרכב לכוון הרצוי...
מאוד פשטני אבל מאידך מאוד ברור (אלא אם כן כל ההסבר לא נכון מיסודו)...
הכל נכון חוץ מההסבר על המשאית...
אם נצא לרגע מהמקובעות לחשוב על טיל כעל - טיל, ונחשוב עליו כעל מטוס, אזי הפיתון הוא מטוס המסוגל לתמרן בזוויות "משוגעות". הפיתון תוכנן להגיע לזוויות התקפה גדולות מאד בתמרון וההגאים הקדמיים שלו היו מזדקרים. לפיכך, הונח לפני כל משטח היגוי משטח קבוע המשמש כקנרד ומייצר מערבולות מלאות אנרגיה שמעוררות את האוויר "שהתעייף" כשטיפס את כל הדרך למשטחי הכיוון. כמו בכפיר, כמו בוויגן, כמו ברפאל, כמו ביורופייטר.
|