בעייה נפוצה? בהחלט.
קללה? תלוי איפה זה קורה לך. בחודש יולי בצאלים, למשל, זה לא כיף.
ברמת התרגולת תיקון פריסה אמור לקחת כמה דקות. הבעיות מתחילות במקרים כמו זה שראינו כאן, כשהזחל נפל רחוק מהטנק, או במקרים בהם פריסת הזחל קרתה כאשר הטנק נמצא במדרון.
בעיה שאני אישית נתקלתי בה כמה פעמים היא שהזחל נקרע והתעוות בכמה מקומות, ואז אין ברירה אלא לפרק קטעים יחסית גדולים ממנו (של כמה חוליות יחד) ולסגור אותו כשהוא קצר יותר (כלומר הזחל מקיף פחות גוגים ממה שהוא אמור). תיקון כזה עושים בדרך כלל רק כדי לאפשר לטנק יכולת תנועה (גם אם מוגבלת משהו) כדי להעביר אותו למקום בטוח יותר (אם מדובר על פריסה תו"כ קרב או בשיפוע מסוכן).
ככלל, טנק מצוייד בכל כלי העבודה הדרושים לצוות ע"מ לתקן זחל פרוס, אבל קיימים מקרים של "פריסה פנימית" או של חוליות שלא ניתן להפריד ביניהן ולהחליף אותן, ואז עלול להתעורר צורך בכלים "כבדים" יותר הנמצאים אצל החוליה הטכנית הפלוגתית - מבערי חיתוך, למשל.
איך לא מצאו לזה פתרון?
שאלה מצויינת שכדאי לשאול את החברה באט"ל (או איך שלא קוראים לזה היום).
דבר אחד אני יכול להבטיח לך: ביחידה שלי, לפחות (סדיר וגם מילואים), בכל פעם שיש עבודות זחל באחד הטנקים, מתאספים מסביבו אנשים ומחכים בתור.... לדפוק עם פטיש 5 !
וזה כולל אפילו את החבר'ה הכי לא מורעלים שיש.
(בעצם, גם זה פתרון טכנולוגי, לא?
)