לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-07-2007, 23:19
  eGod eGod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 3,178
לא סופרים אותנו: מופז מבטל את הרפורמה בייבוא מקביל למכוניות

שר התחבורה, שאול מופז, השהה את חתימתו על יבוא רכב מקביל ברגע האחרון. כך נודע ל-TheMarker. לדברי גורם במשרד, אנשי משרד התחבורה "התקפלו" ברגע האחרון, ולעת עתה הם מתרכזים באישור הרפורמה ברישום שנת דגם. הרפורמה אמורה להכנס לתוקפה בחודש ינואר הקרוב.

המפסידים העיקריים מאישור הרפורמה יהיו יבואני הרכב שיכלו עד היום לקבוע באופן בלעדי את רווחי כל מכירת רכב בלי לחשוש מתחרות על אותו מותג. בין המרוויחים העיקריים מפתיחת הייבוא המקביל ניתן למנות את חברות הליסינג הגדולות דוגמת ניו-קופל סיקסט שינצלו את פריסת המוסכים הרחבה שלהם ואת רכישות הרכב רחבות ההיקף כדי להיכנס למועדון האקסלוסיבי של יבואני הרכב.

שלמה שמלצר, בעליה של קבוצת הרכב שלמה, הביע בעבר את רצונו להיכנס לתחום. בעבר היה שלמה אחד היבואנים של מותג הרכב סקודה. מקור המצוי בסוד העניין מסר ל-TheMarker כי גורמים מחברת הרכב שלמה מנסים לאחרונה לקדם את נושא היבוא המקביל. לא היה ניתן להשיג את תגובת ניו-קופל עד לפרסום הידיעה.

בין התנאים המוקדמים ליבוא רכב לישראל ניתן לציין את חיוב יבואן הרכב בקיום קשר עם יצרן הרכב, הקמת רשת מוסכים ונקודות למכירת חלקי חילוף בפריסה ארצית מינימלית, חיוב יבואן הרכב בהפעלת מוסך מרכזי (ועם זאת, ביטול הדרישה לבעלות עליו) וחיוב יבואן הרכב בהעמדת ערבויות בנקאיות כתנאי לקבלת רשיון יבוא.

ממשרד התחבורה נמסר כי הנושא אמנם עלה לדיון אך השר לא חתם על התקנות. יועצת התקשורת של השר מופז, טליה סומך, מסרה כי הנושא נמצא בידי הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה וכי נשארו מספר תיקונים משפטיים הנדרשים טרם חתימת השר. אולם גורם המצוי בסוד העניין מסר ל-TheMarker כי אנשי משרד התחבורה ננזפו על עצם העלאת הנושא בטענה כי "הוא לא בשל".

עד השנה הונהגה בישראל שיטה לפיה בכל חודש מאי החלו להימכר מכוניות של שנת הדגם העוקבת, וכך יכלו יבואני רכב להציג מכוניות חדשות יותר בהשוואה ליבואנים פרטיים תוך ניצול קשריהם העסקיים עם יצרן הרכב. עם ביטול שנת רישום הדגם תיישר מדינת ישראל קו עם הנהוג באירופה, וכך יוסר אחד המכשולים העומדים בפני פתיחת השוק לייבוא מקביל של מכוניות, דהיינו מספר גופים עסקיים יוכלו לייבא את אותו מותג רכב.

מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, יהודה רודד, מסר כי למיטב הבנתו ועדת הכלכלה של הכנסת לא תספיק לאשר את התקנה בעניין היבוא המקביל טרם יציאתה לפגרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:57

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2025 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר