לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-07-2007, 21:48
  eGod eGod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 3,178
דו"ח וינוגרד עשוי להדחות ל-2008

מאת עמוס הראל ויובל אזולאי

(עדכון) ועדת וינוגרד לחקירת מלחמת לבנון השנייה תשגר מכתבי אזהרה - או תנקוט הליך מקביל לכך - כלפי מי שעלולים להיפגע ממסקנות הדו"ח הסופי שלה. כך עולה מנוסח מכתב תשובה ששיגר היום (רביעי) בצהרים יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליהו וינוגרד, לסניגורית הצבאית הראשית, אלוף-משנה אורנה דוד. בעקבות שליחת המכתבים עשוי פרסום הדו"ח הסופי, שהיה צפוי באוקטובר, להידחות בכמה חודשים לכל הפחות.

הוועדה הבהירה הערב, כי אינה יודעת מתי יפורסמו מסקנותיה. בעקבות הפרסום באתר "הארץ" פירסמה הוועדה הודעה המאשרת כי תקפיד "לאפשר לכל מי שעלול להיפגע מהדו"ח לדעת במה הוא עלול להיפגע, ולטעון בפניה בנוגע לפגיעה זו, אם הדבר לא נעשה עד כה". הוועדה ציינה עם זאת, כי "מעולם לא נקבה הערכה כלשהי למועד פרסום הדו"ח הסופי", וכי היא "אינה יכולה להעריך מועד זה, שכן לא סיימה עדיין את שלב הבדיקה והניתוח של החומר הרב הנמצא בפניה (...) על מנת לזהות מי עלול להיפגע מהחקירה ובאיזו צורה".

אל"מ דוד מנהלת התכתבות עם השופט וינוגרד בעניין זה כמה שבועות. באחרונה איימה דוד לעתור לבג"ץ בשמם של קצינים וחיילים העלולים להיפגע מן המסקנות, אם לא תאפשר להם הוועדה את הצעדים המתבקשים כדי שיוכלו להגן על עצמם. דוד מבקשת לאפשר לקצינים לעיין בחומר הראיות העלול לפגוע בהם, לחקור עדים הקשורים בהם ולהגיש לוועדה סיכומים בעל-פה ובכתב, בטרם יפורסם הדו"ח הסופי.

במכתבו היום כותב וינוגרד: "בדו"ח החלקי הבהרנו את הצורה בה אנו רואים את ליבת עקרונות הצדק הטבעי ואת הצורה הנכונה בה אלה צריכים להתפרש בהקשר זה. ברור כי נפעיל עקרונות אלה לגבי מי שעלול להיפגע, בצורה שתאפשר לו לטעון לפני גיבוש הנוסח הסופי של הדו"ח ולפני פרסומו. הודעות מתאימות תצאנה מיד כאשר תגיע הוועדה להחלטות שתאפשרנה זיהוי ראשוני של מי שעלול להיפגע מן הדו"ח ושל הצורה בה הוא עלול להיפגע. בימים אלה אנו שוקדים על לימוד וניתוח של החומר הרב שהצטבר, במטרה לגבש החלטות אלה".

השופט אמנם נמנע מלנקוב במינוח המפורש "מכתבי אזהרה", ואולם גורמים משפטיים אמרו ל"הארץ" כי זו המשמעות המעשית של הודעתו, גם אם לא יקרא להליך בשם זה. במכתב אין פירוט של הזכויות שתאפשר הוועדה לעלולים להיפגע. ייתכן, למשל, שהיא תחליט שלא לאפשר להם לחקור עדים או להעיד בעצמם פעם נוספת, אלא רק לעיין בעדויות - דרישתה העיקרית של הסניגוריה הצבאית.

מנגד, אפילו הסדרת הליכי עיון בראיות, שחלק גדול מהן מסווג, היא תהליך שעשוי לארוך זמן רב, ולהביא לדחייה של ממש במועד פרסום הדו"ח. לעובדה זו יש השלכות פוליטיות מרחיקות לכת. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שצפוי לספוג ביקורת קשה בדו"ח הסופי, מעוניין לדחות ככל האפשר את פרסומו. גם לשר הביטחון, אהוד ברק, שהצהיר אחרי ניצחונו בפריימריס בעבודה כי יפרוש מהממשלה עם פרסום הדו"ח הסופי, עשוי להיות עניין לכהן עוד כמה חודשים בתפקידו, בהנחה שהפרסום יידחה.

באחרונה שיגרו שני פרקליטים בכירים, עורכי הדין רם כספי ופנחס רובין, מכתב משלהם לווינוגרד ובו הביעו תמיכה בעמדת הסניגורית הצבאית הראשית. בתכתובת שלה עם ועדת החקירה, הבהירה אל"מ דוד כי השניים אינם מייצגים את הסניגוריה הצבאית ואינם פועלים מטעמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:41

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר