לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-07-2007, 14:22
  Romain Gary Romain Gary אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 101
יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור

לאחרונה סיימתי קו באחת הגזרות באיו"ש (כקצין חי"ר), ועלה לי רעיון לשיפור לוגיסטי ואני רוצה לשמוע מה אתם חושבים עליו.

כחלק משיגרת התחזוקה כל רכב חום צריך לעבור יום טיפול אחת לשבוע. את הטיפולים מבצעים בסדנאות שממוקמות בדרך כלל במפקדות החטיבה המרחבית.

"יום טיפול" יוצר כיום עומס אדיר על הפלוגות בשטח לעמוד ולהצליח ל"העביר" את כל הרכבים בפלוגה במשך שבוע כאשר כל יום יוצא רכב אחד לטיפול. להלן מספר דוגמאות לבעיות :
  • לדאוג שחוסר הרכב/נהג באותו יום לא יפגוע בכוננות המבצעית של בפלוגה, לדוג' אביר של כיתת כוננות שיוצא ליום טיפול.
  • שכל המשימות יבוצעו - לדוג' סיור, או ג'יפ חפ"ק.
  • להמשיך לתת שרות לוגיסטי לפלוגה - לדוג' לשנע כוחות/אוכל לשטח.
  • לדאוג להוריד את כל הזיווד מהרכב שנוסע ליום טיפול, אחרת חצי מהציוד לא יחזור מהטיפול.
  • לדאוג למלווה לרכב שנוסע ליום טיפול - בד"כ לא רשאים לנוע על צירים לבד.
  • לוודא שבאמת יהיה מי שיבצע יום טיפול בחטיבה.
  • לוודא שהרכב באמת הגיע ליום טיפול.
  • לוודא שהרכב יוכל לחזור בלילה כהטיפול התארך (אישור סא"ל)
  • לוודא שכל הזיווד באמת חזר לרכב, ולהתחיל להבין למה חסרה פתאום ערכת עזרה ראשונה או במקרה היותר גרוע חסר אמר"ל או תיק מפות.
כל הבעיות הנ"ל דורשים שימת לב מיוחדת של המ"פ , סמ"פ , רס"פ , פקיד (מש"ק כ"א), וחמ"ל.
את כל הזמן שהגורמים הנ"ל משקיעים במשימה המישנית הזאת, הם יכולים להשקיע למטרות הרבה יותר איכותיות.

ההצעה שלי פשוטה,לבצע את הימי טיפול במוצבים ולא במפקדות המרחביות. להקים בכל מוצב פלוגתי "רמפה" - יש רמפות ניידות בצה"ל , אני מניח שהעלות לא כלכך גדולה. ולנייד את כוח החימוש שמבצע את יום הטיפול בין המוצבים. ורק רכב שצריך טיפול מיוחד, יקבל זימון להגיע לסדנא.

ההצעה שלי תחסוך בחיי אדם (פחות נסיעות),בדלק (פחות נסיעות), ברכבים (הרכב שבטיפול יכול להיות במקביל הכוננות) בזמן לפקדים ולנהגים, ותעלה את הרמה המבצעית הכללית.

אני מתכנן לפעול מול הגורמים המתאימים על מנת ליישם את הרעיון, אבל לפני זה אשמח לקבל את תגובותיכם.

תודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 10-07-2007, 14:37
צלמית המשתמש של boris2k4
  boris2k4 boris2k4 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 3,236
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"

גם לי יצא לשלוח כמה וכמה רכבים לימי טיפול (קצין שריון) ואכן זאת מכה לשבצ"ק ולמבצעיות (לפעמיים חייבים להוריד סיור).

אך ההצעה שלך לא ממש תורמת, במקום שהרכב יסע למפקדה, צריך רכב שיסיעה חוליה טכנית מהמפקדה למוצב, כלומר בשביל זה צריך עוד רכב ועוד נהג. ולחוליה צריך שיהיה ציוד, ונוזלים, וחלפים לטיפול, כלומר כבר צריך רכב יעודי לעניין שלא לדבר על רמפה בכל מוצב.

ובסופו של דבר רכב הבט"ש יהיה מושבת גם כך מספר שעות כי הוא יעלה לרמפה במוצב ויחכה עד שהחוליה תגיע. כי הרכב היה חייב לחכות לחוליה ולא להפך, אחרת החוליה לא תספיק לטפל ב3,4 רכבים במספר מוצבים ביום.

לסיכום, אם לא מוחמד להר, אז ההר למוחמד. אבל תמיד מישהו צריך להגיע מא לב' ועדיף שהרכב יעשה את זה ולא חוליה טכנית.


הצעה אחרת שחשבתי עליה, היא שהלוחמים והנהגים יקחו חלק רב יותר בטיפול השוטף ברכבים ויורידו את כמו הטיפולים מצד החוליה, בדומה לדרך שבה שיריונרים מטפלים שטנקים באופן סדיר.
אם לוחם יכול להחליף שמן בטנק, למה לא במנוע דיזל של האמר?!
_____________________________________
יש 99% שכל מה שרשמתי הוא טעות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 10-07-2007, 23:38
צלמית המשתמש של Herbie
  Herbie Herbie אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.08.05
הודעות: 343
שלח הודעה דרך ICQ אל Herbie
מכונאי לוחם/ מש"ק רכב כפק"ל
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי boris2k4 שמתחילה ב "גם לי יצא לשלוח כמה וכמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי boris2k4
הצעה אחרת שחשבתי עליה, היא שהלוחמים והנהגים יקחו חלק רב יותר בטיפול השוטף ברכבים ויורידו את כמו הטיפולים מצד החוליה, בדומה לדרך שבה שיריונרים מטפלים שטנקים באופן סדיר.
אם לוחם יכול להחליף שמן בטנק, למה לא במנוע דיזל של האמר?!


מסכים לחלוטין - לדעתי רוב נטל האחזקה הבסיסי צריך לעבור ללוחמים ולנהגים (מה שהיום מסתכם בתל"ת מכוסת"ח של הנהג בדר"כ), אולם זה יצריך תוספת הכשרה ואימון לנהגים וללוחמים, מה שכרגע, בהתחשב במצב ההכשרה היעודית (נהג/לוחם) כנראה לא יקרה.
ותראו לי נהג קו (ולא, סמל מחלקה בגדוד חרב, שהתגייס לאחר שחרורו לתפקיד נהג ובעל פז"ם של שנים בגזרה, ובעצם יחד עם הגשש יודע ועושה את העבודה בגזרה יותר טוב מהמח"ט/מג"ד ביחד - לא נחשב)
שבשמונה שעות מנוחה שלו, לאחר שמונה שעות סיור, ישקיע מינ' חצי שעה באחזקת הרכב ו/או כמה שעות שבועיות מרוכזות - כמו השיריונרים אצלנו במוצב.

בכלל, כל עניין ההכשרה היעודית לסיור/נהיגה מתקדמת/פיקוד ונסיעה בנהיגה כזו/ וקיצר מה שקשור בתפקוד בקו חי"ר כיום לוקה בחסר, אז קשה לי להאמין שמ"מ המפקד על לבנת סיור ולא יודע להעריך אם ההאמר/סופה יכולים לעבור בציר שלפניו - יקבלו כ"כ מהר את ההכשרה לטיפול במנועים.

מה שכן - אולי אפשר להכשיר כבר בבא"ח במקביל להכשרת נהגי נגמשים/כל פק"ל אחר - מכונאי/מש"ק רכב בסיסיים שידעו לתת מענה לידע שהפלוגה/מחלקה צריכה בטיפול ושימוש ברכבים, שבעצם חשובים בדיוק כמו כלי הנשק במשימות ההגנה והלחימה בבט"ש.
פקלי"סט, שכמו משק הקשר או לחלופין (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות) - החובש, נותן מענה יעודי לצרכי הפלוגה בשטח בחירום (בעיקר החובש) ובשגרה (בעיקר המשק"ש).
אני בטוח שבכל פלוגת הכשרות ימצאו כמה חברה עם ידיים טובות שישמחו לעבור את ההכשרה, לקבל את האחריות ולחנוך את חברה בנושאים היותר טכניים.

זה גם עוד תפקיד שאפשר לתת לחפ"ש שלא עתיד לצאת לפיקוד (למי שמעורה בסוגיית "שאיפות" הוותיקים בפלוגות הבוגרות בסדיר) ורוצה בכל זאת להשתלב בעתיד במפל"ג.
_____________________________________

פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר וְעָרוּם יָבִין לַאֲשֻׁרוֹ
משלי יד:טו

~

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 10-07-2007, 15:26
  מילואימניק_2 מילואימניק_2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.07.07
הודעות: 5
לא נראה לי שזה יעבור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"

היוזמה ברוכה אבל לא נראה לי שזה יעבור.

נכון שימי טיפול הם טרטור. מצד שני -
  • הצבא משקיע הרבה בנסיון ליעל אותם, וזמן הטיפול הממוצע הוא פרמטר חשוב בהערכת המערכת
  • צוות לא קטן יצטרך להתנייד - מכונאים, חשמלאים, בוחנים
  • יהיה צריך מחסן חלקי חילוף נייד ומערכת רישום
  • יהיה קשה לנייד את כל המתקנים והמכשירים
  • השיטה שלך מבזבזת את זמן החימושניקים. כאשר המכונאי עובד החשמלאי יצטרך לחכות להסעה והפוך. שניהם יחכו לבחינה.
  • לא תמיד מי שמטפל בסופה מטפל גם בהאמר או באביר.
חוצמזה, אתה ודאי יודע כי ככה זה בכל גדוד, אנשי חימוש הם משאב יקר ותמיד בחוסר. אם צריך לבחור האם לבזבז זמן של מ"מ או זמן של מכונאי - הבחירה ברורה.

בקיצור - מה שנראה בזבוז מנקודת מבטו של החייל הוא למעשה יעיל מנקודת מבט מערכתית.

תהנה במילואים!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 10-07-2007, 15:43
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Romain Gary
לאחרונה סיימתי קו באחת הגזרות באיו"ש (כקצין חי"ר), ועלה לי רעיון לשיפור לוגיסטי ואני רוצה לשמוע מה אתם חושבים עליו.

כחלק משיגרת התחזוקה כל רכב חום צריך לעבור יום טיפול אחת לשבוע. את הטיפולים מבצעים בסדנאות שממוקמות בדרך כלל במפקדות החטיבה המרחבית.

"יום טיפול" יוצר כיום עומס אדיר על הפלוגות בשטח לעמוד ולהצליח ל"העביר" את כל הרכבים בפלוגה במשך שבוע כאשר כל יום יוצא רכב אחד לטיפול. להלן מספר דוגמאות לבעיות :










  • לדאוג שחוסר הרכב/נהג באותו יום לא יפגוע בכוננות המבצעית של בפלוגה, לדוג' אביר של כיתת כוננות שיוצא ליום טיפול.
  • שכל המשימות יבוצעו - לדוג' סיור, או ג'יפ חפ"ק.
  • להמשיך לתת שרות לוגיסטי לפלוגה - לדוג' לשנע כוחות/אוכל לשטח.
  • לדאוג להוריד את כל הזיווד מהרכב שנוסע ליום טיפול, אחרת חצי מהציוד לא יחזור מהטיפול.
  • לדאוג למלווה לרכב שנוסע ליום טיפול - בד"כ לא רשאים לנוע על צירים לבד.
  • לוודא שבאמת יהיה מי שיבצע יום טיפול בחטיבה.
  • לוודא שהרכב באמת הגיע ליום טיפול.
  • לוודא שהרכב יוכל לחזור בלילה כהטיפול התארך (אישור סא"ל)
  • לוודא שכל הזיווד באמת חזר לרכב, ולהתחיל להבין למה חסרה פתאום ערכת עזרה ראשונה או במקרה היותר גרוע חסר אמר"ל או תיק מפות.
כל הבעיות הנ"ל דורשים שימת לב מיוחדת של המ"פ , סמ"פ , רס"פ , פקיד (מש"ק כ"א), וחמ"ל.
את כל הזמן שהגורמים הנ"ל משקיעים במשימה המישנית הזאת, הם יכולים להשקיע למטרות הרבה יותר איכותיות.
מה לעשות, חיי המפקד קשים ויש הרבה משימות לעמוד בהם. יש גם "קצת" עומס על אותם אנשים במפקדת הגדוד שצריכים לוודא שהם מגיעים ואז לעבוד עליהם בפועל.

ההצעה שלי פשוטה,לבצע את הימי טיפול במוצבים ולא במפקדות המרחביות. להקים בכל מוצב פלוגתי "רמפה" - יש רמפות ניידות בצה"ל , אני מניח שהעלות לא כלכך גדולה. ולנייד את כוח החימוש שמבצע את יום הטיפול בין המוצבים. ורק רכב שצריך טיפול מיוחד, יקבל זימון להגיע לסדנא. עשית בדיקת היתכנות למחיר? מאות אלפי שקלים? בנוסף לביזבוז שאחזקת רכבים נקודתית תיצור.

ההצעה שלי תחסוך בחיי אדם (פחות נסיעות)חיי אדם של הפלוגה שלך,בדלק (פחות נסיעות)דלק שהפלוגה שלך צורכת, ברכבים (הרכב שבטיפול יכול להיות במקביל הכוננות) בזמן לפקדים ולנהגים, ותעלה את הרמה המבצעית הכללית לא, ראה בהמשך.

אני מתכנן לפעול מול הגורמים המתאימים על מנת ליישם את הרעיון, אבל לפני זה אשמח לקבל את תגובותיכם.

תודה

רעיון חלמאי - בזבזני ולא יעיל בניצול כוח האדם המוגבל והכלים המועטים ככל שזה נוגע לאחזקת רכב. כוח האדם והאמצעים בסדנה המרחבית נותנים שירות ל-X פלוגות של הגדודים במרחב, לא רק לפלוגה שלך. עבודת הבחינה והאחזקה נעשית במקביל על X רכבים בכל גל.

מחסן החלקים הנגיש העיקרי לגדוד מילואים נמצא בסדנה, מעבר לחוקי הרישום והניפוק באישור לכל פריט, אתה מציע ניידת שתעשה סבב נסיעות כל חצי שעה בין הפלוגה למחסן? ההצעה שלך תחסוך נסיעות/דלק? של מי? של הרכב שיאלץ לנסוע הלוך ושוב לכל בורג וכלי? בין כל מוצב פלוגתי? ולנייד את אותו אדם שנזקקים לשירותיו במקום אחר?

הרכב לא יכול להיות במקביל בכוננות גם אם יהיה במוצב, אחרת באותה מידה יכול להיות כוננות מהחטיבה אם היא בגיזרתו. אמנם זה רעיון נחמד לחשוב שהרכב ישב מחוץ לחמ"ל ואז בזמן ההתרעה פשוט לקפוץ עליו ולרדת לשטח, אך זה פחות נחמד לגלות שדיסקי הבלמים הורכבו הפוך, שהבלמים לא נוקזו והבלימה לא שווה, שההגה לא כוון, שליקויי דרג ב' לא טופלו, שמשאבת הדלק לא הוחלפה עקב חוסר בחלק... ואז להתהפך או להתקע בדרך להקפצה יהיה קצת פחות נחמד, לא?
רכב ביום טיפול מושבת! הוא אינו כשיר לנסיעה מרגע שהחל בחינה עד לסיום כל התקלות בו וביצוע בחינת יציאה, אין פה עניין של נוחות.

עמדות וזמינות כלים בסדנה - אמנם ניתן לשים ארגזי כלים וערכה פנאומטית+רתכת על ניידת שירות, ואז מה? אחת במרחב החטיבה? ניידת לכל גדוד? (לעומת 6-12 עמדות כאלה בסדנה סבירה) בסס ומה קורה כשהניידת תתקע שש שעות במוצב אחר ובחמ"ל יודיעו לך להשבית את הרכב במוצב שלך, כי הייתה עדיפות לפלוגה אחרת והרכב שלך כבר פיספס יום טיפול אחד ועכשיו הוא מושבת, אבל העיקר שהוא מושבת במוצב במקום בחטיבה, לא? XX רכבים מטופלים בחטיבה, לא רק רכבי הפלוגה שלך.

יש שלל אמצעים יקרים בחוסר שלא ניתן להוריד לרמה גדודית ולנייד: ערכת מיזוג, צב"ד למחשב הרכב, אמצעי הרמה וכמובן מחסני החלקים, השמנים וגלגלים. האמצעים הללו נותנים שירות לעשרות רכבים ביום, אתה מציע להגביל זאת לשירות 4-5 רכבים ביום במקרה הטוב.

חולייות דרג ב' מוגבלות ביותר ודורשות משאבים, כלים וחלקים נפרדים ושטח עבודה עצמאי משלהם. כדי למנוע בזבוז זמן בהזמנתם ושינועם לכל רכב במרחב (ואז השבתת הרכב עד להגעתן) הם יושבות בבסדנאות המרחביות כמסופחות, אבל עבודתם עצמאית ומקבילה לדרג א'. נשנע גם אותם בין כל פלוגה? החלפת גיר ומנוע בפלוגה? או שאז נשלח את הרכב לסדנה? שזה אומר להרכיב מחדש כל מה שפורק, להכשיר את הרכב לנסיעה, ואז להתחיל מהתחלה בסדנה? לעומת האפשרות להכין כבר את כל התשתית מהשעה הראשונה שנכנס לסדנה?



רכב חליפי- בחטיבה שמתפקדת יש מצבה מסויימת של רכבי סבב. כאשר ברור שהכלי לא יהיה כשירעקב חוסר באמצעים וחלקים לטפל בתקלה, ניתן בקלות לשחרר רכב חליפי לטובת הגדוד, וחיילי הפלוגה שבמילא כבר בסדנה פשוט עולים עליו . ע"פ הרעיון שלך, הרכב ישאר תקוע במוצב בעוד רכב נוסף יצטרך לצאת למשוך רכב חלופי (שני זוגות נהגים ומלווים). שלא לדבר על כך שאם סוג התקלה משביתה נסיעה ולא ניתנת לטיפול בשטח, יאלצו להוציא עוד רכב לשם גרירת הכלי המושבת מהפלוגה לסדנה המרחבית.


כח אדם- גדוד סדיר יכול לעמוד עקרונית במטלה, מכיוון שמצוייד בבוחנים משלו וכלים סבירים (אך עדיין בזבוז מכיוון שלא יעבדו במקביל על כלי הגדוד), אך מה יעשה גדוד המילואים שנסמך על בוחני הסדנה המרחבית? טיולי היכרות בגיזרה? יוצמד בוחן קבוע לגדוד מילואים ואז יעבוד על 2-3 כלים ביום במקום, לבחון פי 4/5 מכך ביום? כמו כן, כוח האחזקה המוגבל בגדוד מילואים תופס גם כוננות חילוץ. כאשר הוא בסדנה מרחבית, ניתן עדיין לעשות חלוקת משאבים כלשהי, וחלק קטן יצאו לטיפול בשטח ע"ג הרכב+ציוד, והשאר נעזרים במשאבי הסדנה (כלים,חלקים,חיילי חובה/נגדים) מה קורה במתאר שלך? הרכב נוטש את המוצב באמצע יום טיפול (הרכב מושבת מאותה נקודה) עם סט הכלים/ציוד/חלקים היחיד , ומקסימום משאיר 2-3 חיילים עם אולי חצי ארגז כלים לטפל ברכב. חצי חוליה, ללא אמצעים,ללא ניידות, ללא גישה לחחלקים/אמצעים ובעלי מקצוע מומחים= בזבוז זמן. כמות הזמן שתתבזבז על נסיעות תהיה מספר שעות ביום, וזאת גם בלי ריבוי נסיעות לכל בחינה. החיסכון של זמן לפלוגה שלך על כל יום טיפול, יוכפל בעשרות ויפול על חולייה קטנה של אנשים שגם ככה צריכה לעבוד בהספק גדודי/חטיבתי מבלי להתחשב בזמן שינוע.

אם יש בעיה בסדנאות זה העומס האדיר שיש עליהן יחד עם כוח אדם מוגבל ביותר, מיעוט אנשי קבע מקצועיים, חיילי חובה ללא מוטיבציה, ללא הכשרה נאותה ושלל בעיות ת"ש וכמובן מיעוט באמצעים. פיצול כל זה לאחזקה נקודתית בבט"ש רק יקטין את היעילות ולא יגביר אותה.

אסיים בכך שככל שזה נוגע לרק"מ בגזרות הבט"ש, האחזקה השוטפת יכולה להיות נקודתית כשמדובר בכלים בודדים ברמת הפלוגה או כלי כוננות. אך מכמות מסויימת של כלים בעלי אופי פעילות מסויים ונרחב, כל הכשלים שציינתי צצים ומחייבים אחזקה במתקן מרכזי. לדוגמה אחזקת נגמ"כים במתאר אזח"ע (נסיעה רציפה ושחיקה אדירה).
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole


נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 10-07-2007 בשעה 16:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 10-07-2007, 19:33
  יובל. יובל. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.05
הודעות: 613
תגובה ל romain gary
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"

תחילה, ברכות על הגדלת הראש. לא הרבה מביטים היום מעבר ל-30 יום מילואים שלהם. לשאלתך. קיימת הצעת ייעול מזה זמן רב והיא היתה נוהל של קבע ביחידה בה שירתתי במשהב"ט. אף אחד לא התיחס לזה כאל הברקה. זו פשוט היתה המציאות: ישנו רכב כוננות כללי, מצוייד ומזווד, העובר מצוות לצוות ומיחידה ליחידה - עד לרמת הפלוגה, הגדוד או החטיבה, לפי הצורך. הרכב הזה ממתין בחטמ"רים. מרגע שצוות מכניס רכב לסדנא הוא חותם מול ה"מיבצעים - חטיבה" על הרכב הכללי ויוצא איתו לשטח. בגמור הטיפול הרכב חוזר למיבצעים, הצוות מזדכה ועולה חזרה על ריכבו הוא. כמובן שיש צורך במספר רכבים כאלה אם החטיבה משרתת מספר מסגרות סיור.
שתי בעיות: א', הדבר מחייב שינוי תפישה טוטאלי מצד החטיבה, בעיקר בשל העובדה שיש צורך בהקצאת רכבים נוספים לשם ביצוע האופרציה הזאת. (אל דאגה, הם ישנם. סור נא למשטח ה"רכב" ותראה כמה רכבים משתזפים שם בשמש ומטפטפים שמן בלי תועלת...). ב', לפי הנוהל, צוות הסיור אמור להוות כח עזר בסדנת החימוש עד גמר הטיפול, אבל גם זה פתיר
לסיכום- אל תדאג. אחרי שבחדירה הבאה יתברר בתחקיר אלוף הפיקוד שהכוחות לא הגיעו בזמן לנקודה בגלל שהרכבים היו ב"יום טיפול" המלצותיך יאומצו בחום. בהצלחה.
_____________________________________
"החשש מטעויות הוא אבי הביורוקרטיה ואויבה של החדשנות" (קאמפארד).
"שגיאה שמסרבים לתקן הופכת למחדל" (לינדון ג'ונסון).
"הפשרה של היום היא הנורמה של מחר".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-07-2007, 05:17
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי יובל. שמתחילה ב "תגובה ל romain gary"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יובל.
תחילה, ברכות על הגדלת הראש. לא הרבה מביטים היום מעבר ל-30 יום מילואים שלהם. לשאלתך. קיימת הצעת ייעול מזה זמן רב והיא היתה נוהל של קבע ביחידה בה שירתתי במשהב"ט. אף אחד לא התיחס לזה כאל הברקה. זו פשוט היתה המציאות: ישנו רכב כוננות כללי, מצוייד ומזווד, העובר מצוות לצוות ומיחידה ליחידה - עד לרמת הפלוגה, הגדוד או החטיבה, לפי הצורך. הרכב הזה ממתין בחטמ"רים. מרגע שצוות מכניס רכב לסדנא הוא חותם מול ה"מיבצעים - חטיבה" על הרכב הכללי ויוצא איתו לשטח. בגמור הטיפול הרכב חוזר למיבצעים, הצוות מזדכה ועולה חזרה על ריכבו הוא. כמובן שיש צורך במספר רכבים כאלה אם החטיבה משרתת מספר מסגרות סיור.
שתי בעיות: א', הדבר מחייב שינוי תפישה טוטאלי מצד החטיבה, בעיקר בשל העובדה שיש צורך בהקצאת רכבים נוספים לשם ביצוע האופרציה הזאת. (אל דאגה, הם ישנם. סור נא למשטח ה"רכב" ותראה כמה רכבים משתזפים שם בשמש ומטפטפים שמן בלי תועלת...). ב', לפי הנוהל, צוות הסיור אמור להוות כח עזר בסדנת החימוש עד גמר הטיפול, אבל גם זה פתיר
לסיכום- אל תדאג. אחרי שבחדירה הבאה יתברר בתחקיר אלוף הפיקוד שהכוחות לא הגיעו בזמן לנקודה בגלל שהרכבים היו ב"יום טיפול" המלצותיך יאומצו בחום. בהצלחה.

ההצעה שלך יעילה למסגרת אחת או שתיים יעודיות בחטיבה, לשבץ את רכב הסבב עבור כל פלוגה בגזרת החטיבה מכניס עוד סד"כ גדודי של רכבים לשגרת המשימות ולשגרת הטיפולים (רכב סבב ביום*4-5פלוגות* 2-3 גדודים). מישהו צריך לטפל באותם רכבים גם כן, לסדנה מרחבית אין את כוח האדם הזה, וכל הגדודים מתנערים מרכבי הסבב כאשר הם אינם אצלם ביד. כמו כן צריך להוסיף תקציב עבור כל החלקים/משאבים שיצרכו עבור הסט הזה, שלא לדבר על עבודה יומית מלאה לאדם שיצטרך להחתים ולזכות את כל הרכבים יחד על ציודם (משמע=קצין רכב שבוכה לעוד כוח אדם).
כמו כן, זה שיש רכבים משתזפים ליד הסדנה, לא אומר שאתה כלקוח באמת יודע מה מצבם, ואם עשו להם קניבליזציה מסוימת, ויתרו על תיקון שלא ניתן לבצע כרגע, הם על סף תקלת מרכב והשבתה, לפני יציאה לביקורת תקופתית או שהם רכבי חירום במצב הכן...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי JAVEHN
ביום טיפול , נדאג למשהו הרבה יותר עיקרוני , וזה ...
עד כמה יעיל יום טיפול הזה , ולמה הרכבים שעוברים את ה"טיפול" של החימושניקים נוסעים יותר גרוע ממה שהיה לפני שהם נכנסו לטיפול .
מזכיר לי במקצת את המוסכניקים האזרחיים למיניהם,רק שבצבא אין להם מה להתפלסף ולהמציא מחירים ,אז הם עושים את העבודה על הצד היותר גרוע שניתן (בלי להכליל כמובן , יש חברה על הכיפק שעובדים קשה) -רק שלי יצא להכיר לרוב חברה , שכמובן עובדים טוב והכל בטיפול שגרתי , אבל ברגע שמשהו מזייף באוטו וצריך באמת להפשיל שרוולים , אחרי מספר ניסיונות לגלות מה קורה (ותיקון רכב זה אומנות , למרות שבצבא מחליפים מכללים שלמים , עדיין למצוא מה הבעיה זה חצי מהתיקון) מתייאשים , מקללים , ונותנים לרכב לצאת מהיום טיפול בצורה כזאת .

מי שמטפל ברכבי הגדוד זה החימוש של אותו גדוד (עם עזרת הסדנה). ברוב המקרים זה מחלקה בחוסר של חיילים, ללא השתלמות מקצועית טובה,ללא יכולת בחינה ואבחון תקלות, עם חוסר אמצעים וחוסר כמעט תמידי של חלקים (לפחות בזמן יעלון-חלוץ). התוצאות לצערי נראות בשטח. אין לחיילי חימוש בגדוד מילואים אינטרס לדפוק את החברים שלהם, ועובדים גם עד 12 בלילה אם יודעים מה התקלה ויש אמצעים לטפל בה (לפחות בגדוד שלי). אני מציע שתתנדב פעם אחת ליום עבודה עם מחלקת החימוש בגדוד שלך, בעיקר בשבוע הכניסה לקן, או ביומיים האחרונים לפני הזיכוי ואז תשפוט בצורה מדוייקת את הביצוע שלהם.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עומר מסינג
לדעתי, רוב הרכבים בצהל שעוברים יום טיפול לא מזדקקים לדרג ב' או ג'.
בשביל לבצע יום טיפול "רגיל" לרכב, לא צריך את מלוא משאבי הסדנה. (שדרושים גם דרושים במידה ואכן צריך דרג ב', דרג ג' לרוב נשלחים לסדנה גדולה יותר - ככה שזה לא משנה)

טיפולים פשוטים כאילה ניתן לעשות בעזרת "כתק"ל" (אני חושב שככה רושמים)
ואצלנו אכן עשו כך (רמאללה 2000, תחילת האינתפאדה השניה, למרות שהייתה סדנה נהדרת בחטיבה).
לדעתי יש על מה לדבר, אבל דורש ירידה נוספת לפרטים.

אגב, גם אצלנו היה רכב כוננות שעבר מפלוגה לפלוגה.
הוא היה הרכב הכי גרוע, מצ'וקמק בלאי ומאפן שראיתי - בגלל שהוא לא היה שייך "לאף אחד".

בקו האחרון שביצעתי, לכתשעים אחוז מהרכבים היו תקלות דרג ב' בכל יום טיפול (אפילו אחת) גם אם זה אומר רק בחינה של בוחן דרג ב' לאישור הנסיעה (עקב חוסר יכולת/זמן/חלקים לתקן).
הרבה דרגי ג' מבוצעים בסדנה המרחבית עצמה בעזרת ניידת שירות שמגיעה, לאחר שכל ההכנות נעשו שם. טיפולים פשוטים אכן נעשים על ידי כתק"ל בשטח, זה תפקידו (חילוץ/תקלת דרך) . אך לגדוד מילואים אין בוחנים משלו או רכב כתק"ל מאובזר מספיק לבצע ימי בחינה בשטח.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole


נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 11-07-2007 בשעה 05:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 11-07-2007, 08:48
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי יובל. שמתחילה ב "תגובה ל GrimReaper"

אני לא אתחיל להכנס איתך לסד"כ של גדוד חי"ר בקו, גדוד מטפל בכ-4-6 רכבים שצריכים תחליף בכל יום- חפ"ק/סיור (ללא התחשבות ברכבי מנהלה). לפי ההצעה שלך כל אלו צריכים תחליף בזמן הטיפול כפול מספר הגדודים שמקבלים שירות בסדנה החטיבתית. אם אתה מציע שרכב הסבב יחליף ידים יותר מפעם אחת,בדירוג, אזי מדובר בבזבוז זמן רב על גלגולים, השבתת כל משימה פעמיים לפחות ויוצר ארבע נסיעות סתמיות בכל פעם.

לגבי שאר הדברים בסד"כ של גדוד סדיר יש אולי שורצים, עקב כוח אדם מספק בחובה וקבע. לגדוד מילואים אין נגדים ובטח שאין מי ששורץ בחמ"לים בזמן יום עבודה. הדבר נכון גם לגבי אנשי קבע ובעלי מקצוע בסדנאות החטיבתיות, שמבלים את רוב יום העבודה בתוך הסדנה (למעט ארוחות).
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 10-07-2007, 19:58
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
לפני שנתחיל לדאוג לזה שרכב מושבת לכמה שעות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "יום טיפול לרכבים מבצעים בבט"ש - הצעה לשיפור"

ביום טיפול , נדאג למשהו הרבה יותר עיקרוני , וזה ...
עד כמה יעיל יום טיפול הזה , ולמה הרכבים שעוברים את ה"טיפול" של החימושניקים נוסעים יותר גרוע ממה שהיה לפני שהם נכנסו לטיפול .
מזכיר לי במקצת את המוסכניקים האזרחיים למיניהם,רק שבצבא אין להם מה להתפלסף ולהמציא מחירים ,אז הם עושים את העבודה על הצד היותר גרוע שניתן (בלי להכליל כמובן , יש חברה על הכיפק שעובדים קשה) -רק שלי יצא להכיר לרוב חברה , שכמובן עובדים טוב והכל בטיפול שגרתי , אבל ברגע שמשהו מזייף באוטו וצריך באמת להפשיל שרוולים , אחרי מספר ניסיונות לגלות מה קורה (ותיקון רכב זה אומנות , למרות שבצבא מחליפים מכללים שלמים , עדיין למצוא מה הבעיה זה חצי מהתיקון) מתייאשים , מקללים , ונותנים לרכב לצאת מהיום טיפול בצורה כזאת .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 10-07-2007, 20:40
צלמית המשתמש של עומר מסינג
  משתמש זכר עומר מסינג עומר מסינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,029
Facebook profile LinkedIn profile
דוקא....
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי JAVEHN שמתחילה ב "לפני שנתחיל לדאוג לזה שרכב מושבת לכמה שעות"

לדעתי, רוב הרכבים בצהל שעוברים יום טיפול לא מזדקקים לדרג ב' או ג'.
בשביל לבצע יום טיפול "רגיל" לרכב, לא צריך את מלוא משאבי הסדנה. (שדרושים גם דרושים במידה ואכן צריך דרג ב', דרג ג' לרוב נשלחים לסדנה גדולה יותר - ככה שזה לא משנה)

טיפולים פשוטים כאילה ניתן לעשות בעזרת "כתק"ל" (אני חושב שככה רושמים)
ואצלנו אכן עשו כך (רמאללה 2000, תחילת האינתפאדה השניה, למרות שהייתה סדנה נהדרת בחטיבה).
לדעתי יש על מה לדבר, אבל דורש ירידה נוספת לפרטים.

אגב, גם אצלנו היה רכב כוננות שעבר מפלוגה לפלוגה.
הוא היה הרכב הכי גרוע, מצ'וקמק בלאי ומאפן שראיתי - בגלל שהוא לא היה שייך "לאף אחד".
_____________________________________
Keep your mouth shut and your pen dry until you know the facts!





תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 12-07-2007, 11:44
  Romain Gary Romain Gary אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 101
תשובות וחידוד לכמה נקודות
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי dagi שמתחילה ב "תקפיד על שמן מים+לחץ אויר בכל..."

ציטוט:
רעיון חלמאי - בזבזני ולא יעיל בניצול כוח האדם המוגבל והכלים


למה, המצב היום לא חלמאי ? לא בזבזני ? ליבת היצור בבט"ש היא לעשות בט"ש - לא ימי טיפול, וככה צריך להתייחס לזה.
אני מניח שמכיוון שאני לא חימושניק, אני לא מודע לבעיות החימושיות שההצעה הזאת גורמת, אבל אני אשמח שגם אנשי חימוש יבינו איזה בעיות נגרמות מהמצב הנוכחי, ומה האיכות של המצב הנוכחי ( אני מניח שאתה רואה את התגובות).

דבר ראשון צריך להבין שיש היום בעיה.

כמו כן אני רוצה לחדד שלא התכוונתי לשנע את כל הסדנא ואת כל השמנים וחלקי החילוף בין המוצבים, אלא ליצור סדנא ניידת, כתק"ל משודרג , שיעבור בין המוצבים ויבצע יום טיפול "קטן" ופעם בתקופה (שבועיים,חודש,ע"פ צורך) הרכב הנבחן יסע לסדנא ליום טיפול "גדול".

ציטוט:
חיי אדם של הפלוגה שלך,בדלק (פחות נסיעות)דלק שהפלוגה שלך צורכת,


זה קצת מעליב לחשוב שאני בא לחסוך בחיי אדם של לוחם, על חשבון חימושניק. ודלק ?!? מה נראה לך שאכפת לי מאיפה יורד הדלק?
איזו נסיעה יותר בטוחה? סופה ממוגנת עם נהג מילואים, או משאית דנה עם נהג בעל ניסיון, כאשר מפקד הנסיעה הינו איש קבע בוגר שיושב על ידו?

ציטוט:
מה לעשות, חיי המפקד קשים ויש הרבה משימות לעמוד בהם. יש גם "קצת" עומס על אותם אנשים במפקדת הגדוד שצריכים לוודא שהם מגיעים ואז לעבוד עליהם בפועל.

יפה אמרת, חיי המפקד קשים, ומפקד טוב נלחם לשנות את המצב ולא מתכופף מול גורמי הגדוד וע"י זה מגדיל את העומס על חייליו.

ציטוט:
אז לפי הפיתרון המוצע כל כלי הרכב של מוצב מסויים יהיו מושבתים (מחכים לבחינה שתואמה לאותו יום).


למה חייבים להשבית את כל הרכבים באותו זמן ? ובמידה ויש ארוע מה יהיה יותר מהר להביא את הג'יפ מהחטיבה או להרכיב לו גלגל ?

ומה עם זיווד הג'יפ? כמה אמרל"ים נעלמו בגלל ימי טיפול ? כמה "משואות" התקלקלו בגלל שכל הזמן מעברים אותם מג'יפ לגי'פ ? כמה מכשירי קשר/ אנטנות התקלקלו
בגלל המעברים האלו ? ומפות? והק"שים? ופנסים? ומצפנים?ומשקפות יום? ופק"ל מחסום?וערכת ע"א?ומטף כיבוי אש? וגלגל רזרבי ? וערכת נהג? ושחפודים? ופק"ל אלפ"א ? ורימוני עשן ? ותאורות ידניות? ומגנומטר? וג'ריקן מים? ותרמוס ? וחליפות סערה? (שכחתי משהו? חבל כי הוא לא יחזור מהיום טיפול, והרס"פ המסכן יעלה משפט בסוף הקו).

וכחי"רניק ותיק , אני נאלץ מספר רב של פעמים לבצע את העבודה של השליש,קת"ח,קח"ש,קשר"ג וכו' , ואני מעדיף שיום הטיפול ה"קטן" יבוצע תחת פיקוח הפלוגה.

אומנם העברתי בתור נהג מספר רב של ימי טיפול, אבל אשמח אם מישהו יעלה סדר פעולות ליום טיפול ממוצע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-07-2007, 13:59
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Romain Gary שמתחילה ב "תשובות וחידוד לכמה נקודות"

ציטוט:
כמו כן אני רוצה לחדד שלא התכוונתי לשנע את כל הסדנא ואת כל השמנים וחלקי החילוף בין המוצבים, אלא ליצור סדנא ניידת, כתק"ל משודרג , שיעבור בין המוצבים ויבצע יום טיפול "קטן" ופעם בתקופה (שבועיים,חודש,ע"פ צורך) הרכב הנבחן יסע לסדנא ליום טיפול "גדול".

אתה עדיין לא רואה מה הבעייתיות שבטיפול טורי? בכלי יחיד כל פעם? הסדנה הניידת שאתה מציע יכולה לטפל רק בכלי הפלוגה שהיא נמצאת בה הפועל, וגם רק בכלים שמושבתים ממשימה מבצעית. כלומר העבודה תתבצע באופן מקסימלי רק על כלי הפלוגה הזו במהלך היום. זה היה יכול להיות בסדר, אבל מה קורה אם כלי אחד יצטרך לעמוד במהלך כל היום עקב תקלה מסויימת עם זמן טיפול ארוך? לא יהיה ניתן לטפל בשאר הכלים של הפלוגה, וגם לא ניתן להמשיך הלאה לפלוגה הבאה ולנטוש כלי מושבת.
בסדנה שבה העבודה במקביל גם אם כלי פלוגתי אחד מושבת רוב היום, הכלים האחרים של הגדוד ממשיכים להכנס ולצאת לבחינה ומתבצעת עליהם עבודה במקביל.

כמובן שלא נתת שום פיתרון לבעיית שינוע החלקים,האמצעים ודרגי הב' שתיגרם בוודאות עקב מיגבלות המקום וכוח האדם שעל הסדנה הניידת (ויכולת הרכב החלופי שבמקום).

רידוד ימי טיפול נעשה לאחר בחינה הנדסית מעמיקה של הנושא (מקחש"ר/יחט"ל). כבר היום כלים רבים רודדו לטיפול פעם בשבועיים. כלים קלים בגזרות בט"ש שנוסעים מאות קילומטרים לא נבדקים בכלל עקב חוסר בחלקים וכוח אדם. אתה מציע לרדד גם את הטיפול לכלים הממוגנים לטיפול שטחי ביותר ברמת השטח דבר שיסכן חיים אם יבוצע כך, או שבמידה ואכן יבוצע ביסודיות אך ברמת השטח יסבך ויאריך את העבודה עקב נסיעות חוזרות ונשנות לשם הבאת כ"א/ח"ח/אמצעים אחרים.

ציטוט:
זה קצת מעליב לחשוב שאני בא לחסוך בחיי אדם של לוחם, על חשבון חימושניק. ודלק ?!? מה נראה לך שאכפת לי מאיפה יורד הדלק?
איזו נסיעה יותר בטוחה? סופה ממוגנת עם נהג מילואים, או משאית דנה עם נהג בעל ניסיון, כאשר מפקד הנסיעה הינו איש קבע בוגר שיושב על ידו?

לא טענתי שאתה רוצה במכוון לחסוך בחיי אנשי הפלוגה שלך או בציודה על חשבון מישהו אחר, אלא שזה מה שיקרה בפועל. אותה כמות אנשים תהיה בסכנה במילא עקב אותו מספר נסיעות (למעשה הרבה יותר, עקב נסיעות חוזרות ) ואותה כמות דלק תתבזבז במילא אם לא יותר.
שנית, הסופה הממוגנת שלך נוסעת לסדנה, עומדת בין שעה לארבע בממוצע וחוזרת. אני לא רואה בזה יותר סכנה מאשר אביר מלא באנשי מילואים שינדוד הלוך ושוב בין המוצבים הפלוגתיים, לבין הגדוד לבין הסדנה הלוך ושוב. דנה לא תהיה בשירות אנשי המילואים ובמילא לא יכולה להסיע את כל כוח האדם של המחלקה, כמו גם לא מסוגלת להיכנס לחלק גדול של מוצבים (אם תהיה בכלל תהיה רק לגדוד סדיר). איש קבע שיושב ליד הנהג, לדעתי הוא בעל אותה השפעה כמו של איש מילואים בוגר ושקול, בינתיים נתקלתי בהרבה יותר תאונות של חיילים סדירים במשימות של יחידות סדירות מאשר אנשי המילואים בגדוד שלי או אלה שהחלפנו (אני מודה שאני לא מכיר סטטיסטיקות רשמיות).

ציטוט:
ציטוט:
אז לפי הפיתרון המוצע כל כלי הרכב של מוצב מסויים יהיו מושבתים (מחכים לבחינה שתואמה לאותו יום).


למה חייבים להשבית את כל הרכבים באותו זמן ? ובמידה ויש ארוע מה יהיה יותר מהר להביא את הג'יפ מהחטיבה או להרכיב לו גלגל ?

זו לא אמירה שלי, אבל כפי שאמרתי אם כל כלי הפלוגה יטופלו בטור, בוודאות יגיע מצב שהטור נתקע ואז מצריך להעמיד עוד רכב ממשימה, או לוותר על האפשרות לסיים את כל כלי הפלוגה באותו יום.

שנית, מרגע שכלי התחיל בחינה כל התקלות חייבות בטיפול מלא והכלי חייב בבחינת חוזרת לפני יציאה כולל לעיתים נסיעת מבחן. לא מדובר בחמש דקות להרכיב גלגל ולרוץ לנגיעה בגדר, אלא במינימום של חצי שעה (ויותר). כל זירוז בסגירת הכלי יוביל לתקלה שלא טופלה או למשהו שישכח משוחרר/בחוץ. אולי ההשלכות של בורג משוחרר שנשכח ב-F-16 ברורות יותר לטייסים, וברור לי שקל יותר לזלזל בסופה (הג'יפ) או אביר, אבל זה עדיין החיים שלך וחבריך.
דוגמה: נזילת בלמים באביר ממוגן - הנזילה טופלה, השמן מולא והכלי עמד לצאת רק שהמילואימניק שלא עבר השתלמות כבר עשר שנים שכח שצריך לנקז אוויר. במזל, לחייל הסדיר שבסדנה היה את הזמן, המקום וחוסר הלחץ לשים לב לנושא במהלך סגירת הטיפול. מה היה קורה היה החמ"ל הפלוגתי, המ"פ/חפ"ק/צוות היו עומדים להם על הראש במוצב בצעקות שיש אירוע והם חייבים לצאת?
כלי בטיפול מת אג"מית מבחינת תפיסת כוננות,, זה ברזל ולא ניתן לשינוי ולכן זה חסר משמעות אם זה קורה במוצב או בחטיבה. אם לא הצלחתי להבהיר לך את זה, כנראה שדבר נוסף לא יעזור.


ציטוט:
ומה עם זיווד הג'יפ? כמה אמרל"ים נעלמו בגלל ימי טיפול ? כמה "משואות" התקלקלו בגלל שכל הזמן מעברים אותם מג'יפ לגי'פ ? כמה מכשירי קשר/ אנטנות התקלקלו
בגלל המעברים האלו ? ומפות? והק"שים? ופנסים? ומצפנים?ומשקפות יום? ופק"ל מחסום?וערכת ע"א?ומטף כיבוי אש? וגלגל רזרבי ? וערכת נהג? ושחפודים? ופק"ל אלפ"א ? ורימוני עשן ? ותאורות ידניות? ומגנומטר? וג'ריקן מים? ותרמוס ? וחליפות סערה? (שכחתי משהו? חבל כי הוא לא יחזור מהיום טיפול, והרס"פ המסכן יעלה משפט בסוף הקו).

א. אם הנהג (ורצוי המלווה) יצמד לרכב כל יום הטיפולצכפי שהוא מחוייב במקום ללכת לטייל, דבר לא יעלם.
ב. כלי בטיפול אמור להיות ריק ונקי לפני תחילת עבודה עליו, גם אם הוא במוצב. גם היום ניתן וצריך להוריד את רובו המוחלט של הציוד (למעט ציוד הפרט של הנהג והמלווה) במוצב הפלוגתי לפני נסיעה לסדנה, במרבית המקרים הרכב עובר או יוצא לטיפול מהמוצב ולא מהשטח.
ג. מטף,כלי נהג וגלגל במילא לא צריכים לרדת, הם ציוד חובה של הרכב והוא לא משוחרר בלעדיהם.
ד. כל רכב של הגדוד שלי מרגע הגעתו לסדנה המרחבית, נמצא עם נהג/מלווה או באחריותי/חיילי, בזמני ארוחות אם אכן הרכב מצדיק זאת הוא ינעל - מה שיכול לעשות כל נהג בעצמו. מי שעובד על הרכב של הפלוגה שלך הם חיילי הגדוד שלך, אם הם לא דואגים לציוד שכן נשאר שם,ואם אתה לא סומך עליהם כנראה שיש בעיה רצינית בגדוד שלך ובמערכת היחסים שבין הפלוגות והאנשים.
למעט תחמושת כבדה/רימונים שאני מחרים אישית, אני לא זוכר פעם אחת בלפחות ארבעת הקווים האחרונים שדבר כלשהו נעלם מכלי של הגדוד שלי בזמן שהיה ביום טיפול. כמובן שאני דואג שלמעט קשר וציוד הכלי במילא לא יהיה שם דבר אחר


אתה רוצה סדר פעולה, בדיוק כפי שאמרו:
dagi
ציטוט:
תקפיד על שמן מים+לחץ אויר בכל יציאה למשימה כלי נהג+גלגל
תגיע ליום טיפול ב8 נקי בלי זיווד ועם הצהרת תחמושת חתומה על כלי שנבדק בפועל
תלקק קצת לבוחן רכב שיבדוק לך צ'יק צ'אק
ותקווה שאין האמרים ממוגנים (או אמבולנס)
אם תגדיל לעזור בעצמך לתיקון הרכב ותחלק כמה סיגריות לחימוש (עדיף לחלוק כוס קפה, אפילו יזמינו אותך)
תצא תוך
זמן קצר
(ששש.... לא שמעתם את זה ממני)

וכמו שאמרתי, יצירת קשר ומערכת יחסים תקינה בין הפלוגה (רס"פ בעיקר) לבין מחלקת החימוש וליווי של הכלי כל היום, במקום להעלם דקה אחרי בחינת הכניסה.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:26

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר