14-07-2007, 17:54
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,322
|
|
תוספת לתוספת
ברוב המטוסים יש מדף קטן על הגה הגובה והכיוון הנקרא מקזז. את המדף הזה ניתן לכוון לפי הצורך ובכך לפצות באופן קבוע (עד דרגה מסויימת, כמובן) על סטיות שונות כגון שינוי מרכז הכובד או, במקרה שלפנינו, היווצרות מומנט אסימטרי בגלל אבדן מנוע. במטוס כגון F15, שני המנועים צמודים זה לזה, כך שההפרעה להיגוי היא מזערית. במטוס כמו ה- F14 המנועים רחוקים יותר זה מזה, ובמטוס כמו הווטור זה כבר ממש משמעותי. מצב קיצוני נוצר למשל בבואינג 747 של אל-על, שהתרסק בזמנו באמסטרדם, שם אבדו שני מנועים באותה כנף.
|