03-07-2007, 06:14
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
התרמיל נעלם למשך 38 יום והתובע פוצה
כשנחת באיסטנבול גילה שהתרמיל אבד ונאלץ לקנות פריטים בשווי אלפי שקלים [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/midBull.jpg] חברת התעופה השיבה שהאחריות מוטלת על שירותי הקרקע
מאת: איריס פרחי | [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nfc.co.il/img/envelop.gif] | www.Nfc.co.il
אשריאל גלזר תבע את חברת נתיבי אויר טורקיים בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 10,000 שקל. ב-29 לאוגוסט 2005, טס לאיסטנבול בטורקיה לטיול שטח הכולל מסלולי הליכה. כשנחת גילה שהתרמיל איננו והוא נאלץ לקנות ציוד חדש שכלל נעלי הרים, מצלמה, ציוד לקפה, תפילין ועוד בשווי אלפי שקלים. חודש לאחר ששב ארצה קיבל את התרמיל וגילה שחסר בו אוהל בשווי 500 שקל, נעלי הרים בשווי 750 שקל וציוד קפה בשווי 250 שקל. כשביקש פיצוי, כעבור 24 יום, נדחה בטענה שלא הודיע מיידית על היעלמות הציוד.
בכתב ההגנה הודתה חברת התעופה שהתרמיל לא הגיע ליעדו והוחזר לתובע, בארץ, בתאריך: 6.10.05 כעבור 38 יום. היא הכחישה שהתרמיל נפרץ או שנלקחו ממנו פריטים שונים. לדבריה, התובע דיווח על אובדן הציוד בסוף חודש אוקטובר 2005 ובכך הפר את חובתו על-פי דין להודיע על האובדן סמוך למועד האירוע. הנתבעת הוסיפה שנקטה בכל האמצעים הדרושים להבטיח שהתרמיל יגיע ליעדו והאחריות מוטלת על שירותי הקרקע בשדה התעופה בן-גוריון. כמו כן שאחריותה מוגבלת לסכומים שנקבעו בדין ובהתאם לאמנת ורשה.
בפסק דין שניתן בחודש שעבר קבע השופט כרמי מוסק, סגן הנשיא: "הנתבעת צודקת בטענתה שהתובע לא הודיע מיד על החוסר בציוד בתרמיל אלא רק בחלוף 24 יום מיום שקיבל את התרמיל. התובע לא הציג ראיות (קבלות) כי רכש ציוד חלופי ולא ברור מהיכן לקח את המחירים להם הוא טוען. בנסיבות אלה נראה לי כי התובע לא הוכיח שרכש חפצים חלופיים כלשהם. התובע גם לא הוכיח ולא הביא הצעת מחיר כלשהי לגבי הנעליים, האוהל והציוד לקפה".
השופט דחה את הטענה שיש להטיל אחריות על שירותי הקרקע בנתב"ג. "טענה זו אינני מקבל. לתובע 'הסכם' הנובע מרכישת כרטיס הטיסה עם הנתבעת. היא זו שאחראית כלפיו שהכבודה תגיע ליעדה. לאור פרק הזמן שהתרמיל לא היה בשליטת התובע, יש לקבל את הטענה כי חלק מהפריטים אכן היו חסרים". השופט חייב את הנתבעת לשלם לתובע 1,000 שקל.
חוק התובלה האווירית החיל בארץ את אמנת ורשה, לפיה המוביל האווירי ישא באחריות לנזק שנגרם במקרה של אובדן או נזק לטובין אם אירע תוך כדי ההובלה האווירית. האמנה מגבילה את אחריות המוביל לסכום של 25 דולר לק"ג מטען (אלא אם בעת המשלוח הוצהר על שווי מיוחד של הטובין). במקרים של רשלנות מצידה של חברת התעופה אין הגבלת אחריות.
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-...ml?tag=06-13-48
_____________________________________
|