22-06-2007, 16:43
|
|
|
חבר מתאריך: 12.04.04
הודעות: 142
|
|
קודם כל נת"ר למי שלא יודע זה קורס נהיגה על כלי רכב משוריינים, הפירוש זה נהיגה וטיפול ברק"ם.
לי אין נת"ר אבל בצוות שלי יש שלושה נהגי תומת.
בקורס עצמו הם אמרו שהיה סבבה, במיוחד אם זה בזמן הטירונות כי אז אתה מתנתק לשבוע מכל המפקדים, הדיסטנס וכל השטויות האלה ועובר לשבוע עם הרבה אנשים מכל הסוללות והכי חשוב, עם
המדריכות שנותנות לך קצת תזכורת שיש בנות באזרחות (:
וחוץ מזה שנהג חייב לישון 7 שעות רצופות לפני עום נהיגה אז אתם מרוויחים מזה.
עכשיו לתפקיד עצמו, במזמן הטירונות זה לא ממש משנה, נוהגים ממש טיפה(לפחות אצלנו, נוב 06 גדוד 55) בזמן טפלש וכל מיני שטויות כאלה כדי להזיז את הכלים כמה מטרים.
בזמן הצפ"ס( אימון צוות, פלגה, סוללה) הנהגים עובדים לא מעט, בהתחלה באימון צוות הנהיגות קצרות יחסית, אבל כשמתחיל האימון סוללה הנהגים מתחילים לנהוג מרחקים ארוכים, גם ביום וגם בלילה והתפקיד מתחיל להיות קצת מעייף, במיוחד בתרסו"ל שבו במשך 24 שעות רצופות הצוות נוסע ועובד ככה שהנהג חייב להישאר מרוכז כל הזמן.
בנוסף, על הנהג חובה לשמור על הטעינה של המצברים, משמע הוא צריך להניע את התומת כל פרק זמן מסויים, תלוי בטיב המצברים, זה יכול לנוע בין כל חצי שעה לבין כל שעתיים.
אחד הפלוסים בתפקיד הוא שבזמ מטרת סוללה הנהג רק יושב בתא נהג ולוחץ על הבלם.
שאלת על החום? מה שאתה יכול לעשות, וזאת עצה מהמפק"צ שלי, זה להביא לעצמך מאוור קטן על בטריות ולקבע אותו בתוך התא נהג, זה יכול לפתור לך קצת את בעיית החום הקשה בתא.
טיפ נוסף הוא שתביא איתך עיתונים, תשבצים וכו' כדי להעביר את הזמן, יש פעמים שכל אחד מחכה בעמדה שלו לא מעט זמן עד להפעלת הצוות וככה תוכל להעביר את הזמן בכיף.
מקווה שעזרתי, אתה מוזמן לשאול עוד שאלות.
תהנה בקורס!
|