לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 10-03-2005, 14:28
  devilh devilh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 583
זמן חשיפה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי fosterboy שמתחילה ב "מה זאת אומרת זמן חשיפה?"

אני אישית כשאני מתחיל להתעניין בנושא כלשהו-אני משתדל ללמוד לפחות את הבסיס-וזה דבר שאני ממליץ לכולם.
למרות שאני חדש בתחום הצילום-דווקא זמן חשיפה זה מושג פשוט.
אז ככה:
זמן חשיפה הוא הזמן מהרגע שהסגר נפתח(הצילום התחיל) ועד שהסגר נסגר(הצילום מסתיים).

כשהסגר פתוח הפילים או החיישן(תלוי אם זה מצלמה דיגיטלי או פילם) מקבלים נתונים -אור, כך שכשזמן החשיפה קצר , הם מקבלים מעט אור-מעט נתונים וכך התמונה חשוכה יותר,
אך בזמני חשיפה ארוכים הם מקבלים הרבה נתונים-אור כך שהתמונה בהירה ומוארת יותר.

זמן החשיפה משפיע כך:
כשיש לך הרבה אור או שאתה מנסה לצלם משהוא בתזוזה ולהקפיא אותו-זמן החשיפה צריך להיות קצר-שזה אומר זמן חשיפה של 1 חלקי 80(1/80) של שנייה או זמנים קצרים יותר.
למה?-מכיוון שכשיש הרבה אור אינך מעוניין שהתמונה תהיה מאוד בהירה ולכן זמן חשיפה קצר יתן לך פחות אור בתמונה,אך יש לך גם ככה הרבה אור ולכן התמונה תהיה טובה-לא בהירה מדי ולא כהה מדי. אם אתה רוצה להקפיא משהו שבתזוזה-אתה לא תקלוט את הנתונים שלו לאורך התזוזה ולכן רק בנקודת זמן קצרה אתה תתפוס אותו כמו שהוא.

כשיש לך מעט אור או שאתה מעוניין באפקט מריחה-תזוזה - צריך זמן חשיפה יותר ארוך- שזה אומר 1 חלקי שלושים (1/30) השניה או זמנים ארוכים יותר.
למה?-מכיוון שכשיש מעט אור אתה רוצה לקבל את צעט האור שיש לאורך זמן רב יותר כך שבמקום תמונה כהה אתה תקבל עוד ועוד אור עד שהתמונה תהיה בהירה ומוארת במידה הנכונה.
אם אתה מעוניין באפקט מריחה-תזוזה אתה תראה שאתה קולט נתונים לאורך זמן רב יותר-כך שאתה קולט את העצם הנע בכמה נקודות זמן וכך אצה מקבל מעיין מריחה-תזוזה.
בנוסף -דבר מעניין-כשאתה למשל מצלם(עם חצובה) מכוניות נוסעות-רואים בחשיפות ארוכות רק שובלים של האורות של המכוניות -מעיין פסים צבעוניים מרחפים בלי לראות את המכוניות(אם הם יצאו משדה התמונה). לפי הבנתי המכוניות פשוט לא מספקות מספיק אור ביחס לכביש בלעדייהן ולכן הכביש נראה והמכוניות לא.

במצב אוטומטי הגיוני שהמצלמה תבחר לעשות חשיפות ארוכות-כדי שלא תצא תמונה חשוכה-אך אתה לא ידעת זאת והזזת את המצלמה לפני שהסגר נסגר ואז התקבלה מריחה מהתזוזה של המצלמה.
כדי לתקן מצב זה פשוט יש לחכות עד שהסגר נסגר ואז התמונה תצא טובה.

בנוסף לפי הידוע לי(לי יש A95) כדי לשלוט בזמני חשיפה יש להעביר למצב Tv(Time Value-העדפה לזמן שזה יתן לך לכוון את זמני החשיפה אם ה הנווט(ימינה ושמאלה), ובנוסף אפשר להיכנס למצב M(manual)-ידני שזה יתן לך אפשרות לבחירה של מפתח הצמצם וזמני החשיפה שגם אותם מכוונים עם הנווט ומחליפים ביניהם עם SET


מקווה שעזרתי,DevilH
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 10-03-2005, 21:31
  devilh devilh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 583
מפתח הצמצם-F
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי fosterboy שמתחילה ב "תודה רבה הסבר ממש מצויין"

ההסבר הקצת יותר מפורט:
טוב-לפני שאני מסביר על מפתח הצמצם(F) - אני אסביר על :
P(Program)- מתוכנת- מצב זה דומה מאוד למצב auto- אך אפשר להגיד שיש לך שליטה יותר גדולה.
אתה יכול בתפריט func(function) לשנות- להוסיף אפקטים של צילום ולהעביר למצב צילום רציף ולכוון את האיזון הלבן לתאורה המתאימה ועוד כל מיני אפשרויות שנפתחות בפניך שלא ניתנות לשינוי במצב auto. למרות זאת- מצב P אינו מצב שליטה ידנית מלאה.

Av(Aperture Value) - העדפה למפתח צמצם(F)- מצב זה מקביל ל-Tv, אך בניגוד ל-Av- במצב זה אינך שולט על זמני החשיפה ,אלא על מפתח הצמצם(הסבר עוד רגע).

M(Manual)- ידני- במצב זה יש לך שליטה גם על מפתח הצמצם וגם על זמני החשיפה-ואתה מעביר את השליטה ביניהם ע"י לחיצה על set.

מפתח הצמצם(F)- מושג זה משמעו כמה הצמצם פתוח.
ככל שה-F יותר גדול כך הצמצם יותר סגור וככל שה-F יותר קטן כך הצמצם יותר פתוח( וההסבר לכך הוא ש-F מציין את אורך המוקד חלקי קוטר הצמצם).
במצלמות שלנו ה-F נע בתחנות בין F2,8 לבין F8-לא תמיד תתאפשר לך הגישה למפתחי הצמצמים שבקצוות בגלל גורמים שונים שנקבעים אוטומטית לפי מצב האור-אך תוכל תמיד לשלוט בהם שליטה מלאה במצב M ובמצב Av .

למפתח הצמצם יש שתי השפעות:
1. הבהירות והאור בצילום.
2. עומק השדה.

פירוט:
1. זה די ברור-ככל שהצמצם יותר פתוח- או במילים אחרות - מפתח הצמצם- ה-F יותר קטן, כך יקלט יותר אור בחיישן/פילים ולכן התמונה תהיה יותר בהירה ומוארת, ולהפך- כאשר הצמצם סגור- מפתח הצמצם-ה-F גדול - כך התמונה תהיה חשוכה יותר.
כמובן שיש להתאים את מפתח הצמצם לתנאים הקיימים- ביום שמש בוהקת- עדיף שהצמצם יהיה סגור-כלומר מפתח צמצם גדול יותר, וכך התמונה לא תצא בהירה ושרופה מדי(שרוף-חלק שכל הנתונים בו נאבדו והפכו ללבן).
לעומת זאת - כשאתה בבניין לא מואר מספיק, כדאי שהצמצם יהיה פתוח-כלומר מפתח צמצם קטן יותר וכך התמונה לא תהיה חשוכה מדי.

יש לזכור שתמיד כמובן מפתח הצמצם בא יחד עם זמן החשיפה- כך שבמידה מסויימת הם יכולים לתקן אחד את השני אם צריך-לתמונה שבה מפתח צמצם סגור(בשביל עומק שדה למשל) אתה יכול לעשות חשיפה ארוכה יותר ולקבל תמונה מספיק מוארת. תיקונים כאלה אפשר לעשות לכל הכיוונים במידה מסויימת.

2.עומק שדה-מושג שמשמעותו היא החלק בתמונה, לפני ואחרי האובייקט המפוקס(שעליו נמצא הפוקוס) שיהיה גם הוא בפוקוס.
ככל שהצמצם פתוח יותר- כלומר מפתח הצמצם קטן יותר- כך עומק השדה יהיה קטן יותר.
ככל שהצמצם סגור יותר- כלומר מפתח הצמצם גדול יותר- כך עומק השדה יתפוס יותר שטח של התמונה.

עומק השדה בתמונה מתחלק ל-שליש(1/3) מהשטח שיהיה מפוקס-לפני האובייקט, ו שני שליש (2/3) מהשטח המפוקס יהיה אחרי האובייקט.

דוגמא להשפעת עומק השדה:
בשתי התמונות הפוקוס הוא על הפרחים המצויירים על הכלי-
אך בראשונה שבה מפתח הצמצם קטן(F2,8)(כלומר צמצם פתוח) עומק השדה רדוד מאוד -ולא ניתן לראות כמעט פרטים בתמונה שמאחורה.
לעומת זאת- בתמונה השניה שבה מפתח הצמצם גדול(F8) (כלומר צמצם כמעט סגור) עומק השדה גדול וניתן להבחין בקלות בפיל שבתמונה מאחורה.

1.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/exif.php?file=2005/03/10/63480876.jpg]


2.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.fresh.co.il/scripts/exif.php?file=2005/03/10/19271882.jpg]

נערך לאחרונה ע"י devilh בתאריך 10-03-2005 בשעה 21:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 12-03-2005, 15:37
  devilh devilh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 583
לא ...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Xebu שמתחילה ב "אז..."

האמת היא שאתה טועה-יש לך אומנם את ההבנה הבסיסית (כי אחרת לא הייתה אומר את מהירויות התריס האלה),אבל מעשית זה קצת שונה.
טעות ראשונה:מהירויות חשיפה מתחת ל-1/500 השנייה הם מהירוית מאוד גבוהות-אפילו למכונית-כך שלרוב אין צורך בהן. החיסרון במהירויות גבוהות כל כך זה שהתמונה תצא מאוד מאוד חשוכה-לחיישן/פילם אין מספיק זמן כדי לקלוט אור במידה טובה.

טעות שניה-במיוחד במהירויות תריס גבוהות כמו 1/500 ומטה צריך לזכור שהתמונה חשוכה-והרי שאין לך עניין רב בנוף- אלא יותר בחלק מסויים של התמונה-כשאתה מצלם מכונית.(בהנחה שאתה לא מאוד קרוב אליה). והרי ככל שמפתח הצמצם גבוה יותר כך הצמצם עצמו יהיה יותר סגור-כלומר פחות אור- מה שאומר תמונה חשוכה- ובשילוב עם זמני חשיפה מהירים אז לא יראו הרבה בתמונה.

כדי לצלם סיטואציה שכזאת-צריך לפתוח את הצמצם לF2,8 או קצת יותר גבוה אבל זה הגבול- וזמן חשיפה של 1/250 מינימום -1/500 מקסימום
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 14-03-2005, 13:50
  rafi_k rafi_k אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.07.04
הודעות: 519
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי biv שמתחילה ב "טוב, אז אם יש לכם עוד קצת סבלנות, עוד שאלה קטנה"

רגישות- רמת הרגישות של הפילם/חיישן לכמות האור הנקלטת, ככל שהרגישות נמוכה יותר, כך נרשת כמות אור גדולה יותר ע"מ לצלם, וכן להיפך,
למה זה משמש? אם תיהיה מעונין בחשיפה ארוכה יותר בתנאי תאורה טובים, אזי תצטרך להוריד את הרגישות, ואם תנאי התאורה קשים, אז תצטרך להעלות את הרגישות, אלא שאז עלול להתחיל להופיע רעש על התמונה, כלומר תצטרך לבחור בין מרחיות בגלל חשיפות ארוכות לבין רעש בתמונה, בגדול, זו הדילמה, כל הכפלה ברגישות (מ-100 ל-200) תגרום למחצית זמן החשיפה (מ- 1/60 ל-1/120 למשל)
בתוקפת הפילם, לכל פילם היתה רגישות שונה, והיינו צריכים להחליף את כל הפילם, למזלנו בדיגיטלית זה רק לחיצה על כפתור, אם תרצה לחוש את זה, פשוט צא לצלם,

איזון לובן- ע"מ לשמור על הגוונים כפי שהעין רואה, תצטרך לבחור בסוג התאורה הנמצאת, למשל אם אתה נמצא בחדר מואר באמצעות נורת להט רגילה ולא תבחר בסוג תאורה זה התמונות יצאו עם גוון צהוב.כתוב, בפלורוסנט-ירוק, וכו', למעשה זה לא ממש קשור לרגישות, ושוב תצלם בתנאים שונים ותרגיש
בהצלחה

רפי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:52

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר