לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 20-04-2007, 13:18
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי traveler30 שמתחילה ב "שאלות כלליות על בסיס נתונים ושרת SQL"

לא אענה לך על הסדר בו שאלת, כיון שהשאלות שלך שגויות ולפי הסדר בה שאלת יש כמעט רק תשובה אחת, לא.

ראשית, נעשה מעט סדר בדברים.
1. SQL אינה שמה של מערכת כלשהי, אלא שמה של שפה.
2. למייקרוסופט יש שרת SQL Server, אך למרות שבתרגום חופשי ניתן לכנותו "שרת SQL", לא אתייחס אליו ככך, מכיון שברוב המוחלט של המקרים (אם לא בכולם), מי שאומר "שרת SQL", אינו יודע כלל מה זה ולכן נוצרת אי הבנה. כך ששוב, למרות שניתן לתרגם זאת כך, אין כזה דבר "שרת SQL".
3. זה שהזכרתי את השרת של מייקרוסופט בדבריי לא מצביע על עדיפות מסויימת, אלא הזכרתיו בגלל ההקשר, ישנם מערכות מתחרות שלפחות חלקן עולות עליה ובגדול.
4. כפי שהזכרתי, SQL הינה שמה של שפה, שמה המלא באנגלית הוא Structured Query Language ובעברית: "שפת שאילתות מובנית". השפה בעקרון אינה קשורה לשום מערכת, אך ישנן מערכות מסדי נתונים רבות העושות שימוש בשפה זו ולפחות הנפוצות שבמערכות אף מוסיפות לשפה פקודות מסויימות המתאימות אך ורק למערכות שלהן ("הרחבת השפה").
5. בין המערכות הנפוצות והמוכרות יש את Oracle, SQL Server ו-MySQL. ישנן כמובן מערכות רבות אך אני בכוונה מעדיף להסתפק כרגע ברשמימה מצומצמת.

סיקור קצר (מאד) אודות המערכות שהזכרתי.
אורקל - נחשב לטוב ביותר בתחום מסדי הנתונים, ולא בכדי. לחברת אורקל ישנן גירסאות בתשלום ואף גירסה חינאמית. לאורקל יש מגוון מסדי נתונים המתאימים ללא מעט פלטפורמות, כך שאתה לא מוגבל לרכוש יחד עם המוצר מערכת הפעלה ספציפית, אלא יכול לבחור את ה-best
SQL Server - מערכת של מייקרוסופט, המערכת בתשלום, ככל הידוע לי, אין להם גירסאות למערכות שאינן windows, כך שאתה מאד מוגבל.
MySQL - מערכת חינמאית, קוד פתוח - המערכת מופצת בגירסאות המתאימות למערכות הפעלה שונות, כך שאינן מוגבל לבחור דווקא במערכת הפעלה בתשלום או בפחות מהטובה ביותר. המערכת אמנם ניתנת להורדה ושימוש בחינם (תחת רשיון מתאים כמובן), אך למרות זאת מתחרותיה ובעיקר SQL Server שנחשבות למספיק טובות... אינן בהכרח טובות יותר, לפחות לא בחלק רב מהשימושים הנדרשים.

מעבר למספר מצומצם של שיקולים שהזכרתי בבחירת המערכת המתאימה, יש את השיקול העיקרי של הדרישות הספציפיות שהינך צריך לפיתוח ושימוש במערכת ובעיקר במה מערכת מסד הנתונים אמרוה להשתלב, כיון שלמערוכת שונות יש אינטגרציה שונה עם מסד נתונים שונה.

ולשאלתך האחרונה:
מסד נתונים הינו כיום אחת הדרכים השימושיות והטובות יותר לאחסון וניהול מידע, אם זה נדרש, זה בהחלט שווה השקעה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 21-04-2007, 20:14
  ישראל K ישראל K אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי traveler30 שמתחילה ב "שאלה נוספת"

1. מיקרושיט ממשיכים לפתח את מסד הנתונים שלהם, אני לא חושב שבקרוב התמיכה שלהם תיפסק ולא תהיה תמיכה לאחור, אך למרות זאת, חברה זו כבר הוכיחה שלא רק שהם מתאמצים למנוע תאימות בין מוצריהם למוצרים אחרים, אלא לעתים מוצאים גירסה חדשה ללא תמיכה לאחור אף למוצר שהם עצמם פיתחו.

2. לא ממש הבנת טוב. מיקרוסופט אינה "המתחזקת העיקרית" של SQL Server, אלא היא המפתחת של מערכת זו, אך כנראה לא הבנת שישנם מתחרים שיש להם מוצרים טובים יותר שעלות כל ההוצאות הנלוות יחד עם עלות המוצר זולות יותר מהמערכת שמיקרוסופט מציעים. אתה ממשיך עם הקו כאילו הברירה היחידה שלך זה המוצר הנ"ל מבית הגרועות שבחברות התוכנה. כדאי שתפנים שישם מוצרים מתחרים שטובים יותר מכל! היבט.

3. שם החברה ממש לא תורם לנו מיעד שיזעור לנו לעזור לך, לא שם החברה הוא הקובע את המערכת שתתאים לחברה, אלא צרכי החברה והמערכת.

השתדל בבקשה ללחוץ על לחצן "התגובה" בהודעה אליה אתה מגיב ולא בלחצן ה"תגובה" בתחתית הדף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:38

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר