04-04-2007, 23:34
|
|
|
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
|
|
נתונים חדשים על מספרי הרוגים בתקופת מלחמת יוה"כ ואחריה?
נתונים חדשים שהתפרסמו החודש בירחון תעבורה והנדסה על מספרי ההרוגים בתאונות הדרכים ב 40 השנים האחרונות מחזקים את הטענה כי מניין ההרוגים בתקופת מלחמת יוה"כ וההתשה שלאחריה היה גבוה בהרבה מהמספרים הידועים לציבור. מסתבר שבשנת 1973 לבדה נהרגו מעל 700 איש בתאונות דרכים ומספר דומה נהרג ב 1974, קרי ב 50% יותר ממספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2006. לאור העובדה שבמדינה חיו רק 2.5 מיליון ישראלים ומעטים מהם היו בעלי רכב פרטי כלשהו (בטח בהשוואה לימינו), הרי שחלק ניכר מההרוגים הללו היו למעשה חיילי צה"ל בסדיר, קבע ומילואים שנהרגו בתאונות בדרכים הארוכות אל סיני וממנה. מדובר במאות הרוגים שככל הנראה לא נספרו במניין החללים במלחמה עצמה ובעיקר בתקופת ההתשה הארוכה. התאונות בימים ההם היו בד"כ קטלניות יותר ממספר סיבות - אמצעי בטיחות מודרניים (כמו חגורות, כריות אוויר, ABS, מוטות התהפכות, קסדות וכו') לא היו קיימים או שלא היה נהוג להשתמש בהם, מצב הכבישים היה בכי רע (בעיקר בסיני וברמה"ג שאחרי המלחמה), כמו כן פינוי פצועים מתאונה קשה באמצע כביש שומם בסיני היה סיפור ארוך ומפרך שהסיכוי לשרוד אותו היה נמוך יחסית. חיזוק לטענה הזו מתקבל מיתר הנתונים. מ 1979 והלאה ובעיקר מ 1982 (קרי הפינוי המסיבי של מרכז ומזרח סיני) נרשמה ירידה מסיבית במספר ההרוגים בתאונות הדרכים למספרים המוכרים היום, וזאת למרות הגידול המקביל באכלוסיה ובמספר כלי הרכב.
נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 04-04-2007 בשעה 23:36.
|