04-04-2007, 19:49
|
|
|
חבר מתאריך: 14.09.04
הודעות: 609
|
|
השטן מתחבא בפרטים הקטנים
נכון שמנגנון M4/16 שדוחף גאז עד לבוכנה בסדן יכול לגרום לבעיות של הצטברות פיח והתחממות באזור הבריח שמייבשת את השמן, ועוד ועוד, אבל מנגנונים דומים (של direct gas system ) הופיעו כבר בעבר הרחוק יותר (רובה שוודי וצרפתי) והיו מוצלחים.
המנגנון של HK416 המבוסס על "מכת" בוכנת גאזים קצרה הדוחפת את כל הסדן אחורה דרך קשר מכאני (short-stroke gas piston) הוא נפוץ מאוד. למשל, ה- M14 הוותיק, שם מהלך הבוכנה, שנעה בצילינדר מתחת לקנה, היה משהו כמו 3 ס"מ. הרובה הזה הוא מאוד אמין.
אמינים גם מנגנונים כאלה שבהם הבוכנה היא המשך לסדן ונעה כחלק ממנו (כמו ה- AK47, למשל). זה כאילו משהו כמו long-stroke, אבל פעולת הגאזים על הבוכנה היא קצרה גם כאן, כי הם משתחררים הרבה לפני שמכלול הבוכנה-סדן מגיע לסיום התנועה שלו אחורה.
בקיצור, גם מנגנוני direct gas system וגם מנגנוני בוכנה חיצונית, שעד כמה שאני יכול להבין, התבור משתמש בה, כמו לא מעט רובים אחרים, יכולים לעבוד טוב.
בכתבה על ה- HK416 :
http://www.armytimes.com/news/2007/02/atCarbine070219/
הוזכר עניין שיפור חליצת תרמיל על ידי חברת קולט (מצוטט למטה, Keys, the Colt CEO):
ציטוט:
“If we have a change that we think would help the gun, we go to the Army which is not an easy process, by the way. We spent 20 years trying to get [an extractor] spring changed. They just said ‘well, this works good enough.’”
|
זה יכול לרמז על מקור הבעיות. הפרטים ה"קטנים" כביכול. מעניין מה סוג הבעיות שיש עם התבור. לא יהיה מפתיע אם גם שם אלה הפרטים ה"קטנים".
הערה: המרכאות בציטוט למעלה קפצו, כמובן, בגלל העברית-אנגלית
|