24-02-2007, 18:52
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
אחרי "מבצע" היינו שני טנקים מיותרים בעישייה ואחד בריחן (לצורך המבצע הביאו יותר טנקים מהסד"כ הרגיל). אודי היה סמג"ד 13 ועישייה הייתה בפיקוד מג"ד 13, יואלי אור.
העלו שיירה בלילה, שני מובילי טנקים הושארו בעישייה ואחד עלה עם השיירה לריחן. הרעיון היה שהם יאספו את הטנק משם ויבואו לאסוף אותנו לשיירה במהירות חזרה לארץ. אנחנו היינו אמורים להעמיס עוד לפני שהם חוזרים כדי לא לעכב אותם כך שכולנו נגיע במהירות לארץ לפני אור ראשון. אין ספק שההגעה לפני אור ראשון הייתה חשובה ותרמה ללחץ הכללי של השיירה.
המ"מ שלי היה במארב בשמיס ואנחנו בצרצר 19.
אחרי שהשיירה השמיטה את שני המובילים והמשיכה לריחן קיפלו אותנו מהמארבים כדי לעלות עליהם. הגעתי ראשון למוצב ואודי היה פקעת עצבים. הוא דרש ממני לנהוג ולעלות על המוביל. הסברתי לו שבתוך דקות יגיע המ"מ שלי מהשמיס ויכוון אותי ובכל מקרה אני לא עולה למוביל בלי קצין שריון שמכוון אותי (כך אומר גם החוק והוראות הבטיחות).
אודי השתיק אותי והחליט שהוא מכוון אותי למעלה. עלה לעגלה של המוביל והתחיל לתת לי היגויים של נגמ"ש (ששונים מאלו של טנק). עם קצת עזרה של נהגי המשאיות הוא הצליח פעמיים להפיל אותי מהמוביל (זחל אחד באוויר בפעם הראשונה, ירדתי אחורה עצמאית והוא כיוון שוב עד שזחל אחד נפל לאדמה והטנק 'התיישב' עם הגחון על העגלה).
אחרי הנפילה השניה דוממתי את הטנק וירדתי ממנו. הוא דרש ממני להמשיך ולנהוג עד שהטנק יהיה על המוביל. הבהרתי לו שזו פקודה בלתי חוקית בעליל ויש סיכוי לא רע שהוא יהרוג אותי או אחרים בהתהפכות של הטנק.
הוא התעקש וגם איים עלי בנשק (למרות שלא דרך אותו). בסוף הורדתי את הטנק (זחל אחד) עצמאית מהמוביל. נסעתי כמה שיכלתי אחורה. התיישרתי מול העגלה ועליתי במהירות ובלי להתייחס לניפנופי הידיים המשונים שלו. הטנק היה על המוביל. בדיוק אז הגיע הטנק מ"מ מהשמיס.
השיירה יצאה רק אחרי ארבע שעות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|