לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 06-02-2007, 20:42
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי deepsleep שמתחילה ב "אני חושב בדיוק להיפך. אף פעם..."

זה דווקא מאוד מוזר, כי כשאני הייתי בבזק בינלאומי במשך שנה האיטיות הייתה בלתי נסבלת.

גם אצל שאר הלקוחות שמחוברים דרך בזק בינלאומי המהירות הייתה לא משהו.

בברק לפני זה הייתה יכול לצפות לנצל את מלוא רוחב הפס סביב השעון, אבל לאחרונה הם נהיו
טובים פחות. מה שכן הם עדיין בין היציבים.


לתשובתך שאלתך על למה אנחנו צריכים כל כך הרבה ספקים.במילה אחת: תחרות. צער לי שאתה
לא חכם מספיק כדי להבין את הדבר הפשוט הזה.

רק תחרות גורמת לכך שהלקוח ממוצע מקבל תנאים טובים: בין אם מחיר נמוך, יחס טוב לבין אם
מדובר באי יכולת ורצון לרמות את הלקוח - כי הוא פשוט יכול לקום וללכת לחברה אחרת שתעריך
אותו יותר בתור לקוח.

צריך להיות נאיבי ו/או טיפש כדי להאמין שהמחירים או תנאים טובים יווצרו מעצמם מתוך רצון טוב
של החברה שכל מטרתה היא להרוויח כמה שיותר כסף.

ישנם רק שתי אפשרויות להתנהלות של השוק: שוק בריא תחרותי שבו מספר גדול של חברות מתחרות
ביניהם על הלקוח והתחרות מבטיחה גם מחיר נמוך (ע"י יהורדת שולי רווח) וגם יחס טוב או שוק
מונופוליסטי חולה - שבו לחברה אין תחרות אמיתית על הלקוח ודרך היחידה לשמור על המחיר היא
ע"י פיקוח ממשלתי, כמובן בלי שום אופציה לשמור על יחס טוב או לפחות הוגן ללקוח.

כולנו ראינו את ההבדל כאשר בזק איבדה את המונופול לספק שיחות לחוץ לארץ והשוק נפתח לתחרות
אמיתית. פתאום התברר שאין צורך לקחת משכנתא כדי להתקשר לחו"ל והמחירים שגבתה בזק היה
שוד לאור יום. כתוצאה לפתיחת שוק לתחרות המחירים ירדו עשרות מונים, וזה במצב שאפילו אין עדיין
תחרות חופשית, מאחר ולא כל חברה רשאית לספק את השירות.

אנו רואים מצב בדיוק הפוך בכל תחום שאין בו תחרות אמיתית, בין אם בגלל שבתחום קיים מונופול
ממשלתי, יש מספר קטן של מתחרים והם לא ממש מתחרים ביניהם או שקיים קרטל ביניהם, או
שפשוט הסכמה על תיאום מחירים גבוהים. צריך לזכור שהרבה יותר פשוט ליצור קרטל בתחום בו
קיימים מספק קטן של שחקנים.

ניתן להביא דוגמאות רבות לתחומים בהם בארץ קיים מצב של חוסר תחרות, החל מבנקים בארץ אשר
חיים מעמלות - שלא כמו בנקים בארה"ב לדוגמא שבעל החשבון שמחזיק 500$ בחשבון לא רק שלא
משלם שום עמלות הוא גם זוכה לריבית על אותו הכסף, זאת מבלי שיש חקיקה שמחייבת את הבנקים.
אצלנו נזכיר בפעם שניה מנסים להעביר בחקיקה דומה בנושא ריבית על יתרות זכות. ואתם יודעים
מה יקרה אם זה יעבור? ישלמו לכם ריבית מצחיקה ויעלו עמלות אחרות בנוסף להמצאת עמלות
חדשות. זהו הבדל בין תחרות בריאה לבין פיקוח.
איך אני יודע שישלמו ריבית מצחיקה? פשוט מאוד, צריך רק להשוות בין הריבית שמשולמת לדוגמא
על פקדונות דולריים בארץ לאלה שמשולמים בארה"ב. (אי אפשר להשוות ריבית על פקדונות שקלים
מאחר ושקל זה לא מטבע בינלאומי מוכר). בשלוש בנקים שונים שבדקתי הריבית הייתה מעל 5%.

בNETBANK לדוגמא משלמים 5.45% לשנה, על כל סכום מעל 1,000 דולר. נזכיר שהם לא גובים
שום עמלות חוץ ממקרים חריגים. בארץ בבנק הפועלים משלמים על פיקדון של מעל 10,000 דולר
ריבית של... כ 2.75% לשנה... לפני מס... בנוסף לכל העמלות שהם גובים החל מהפרשי שער שהם
גובים בד"כ... פעמיים - פעם שתכניסו את הכסף ופעם שתוציאו את הכסף ועד דמי ניהול אם תחליטו
פשוט להחזיק את הכסף בבנק בחשבון עו"ש מט"ח.

חברות סלולר? פלאפון היחליטו לעשות לעצמם מתנת סוף השנה ועלו לי את המחיר לדקת שיחה
ב... 15%, זאת למרות שאנחנו חיים עם מדד אפסי ו2006 נסגרה עם מדד שלילי של 0.1% אם איני
טועה ונגיד בנק ישראל עובד קשה כדי להעלות את האינפלציה לרמת 1-3% השנה, ע"י הורדת ריבית
בנק ישראל. אתם יודעים מה עונים בפלאפון על השאלה הפשוטה למה עלה המחיר? הם מתחילים
ב"משרד התקשורת קבע" (לטיפשים) וברגע שהלקוח מספיק חכם להגיד להם שמשרד התקשורת
קובע רק מחיר מקסימום הם עונים ש"כן אנחנו החלטנו לעלות את המחיר, אבל משרד התקשורת
מרשה לנו לעלות מחירים פעמיים בשנה, אז זה בסדר גמור". "חוץ מזה כל חברות הסלולר מעלים
מחירים". כל חברות הסלולר בארץ, נכון.

נשאלת השאלה מה שוות כל התוכניות ומסלולים שלהם אם אחרי שמבטיחים מחיר מסויים אחרי
חצי שנה הם יכולים לחייב באיזה מחיר שהם ירצו. גם כאן הפיקוח נכשל. אם כבר היה צריך לחייב
את כל חברות הסלולר לאיסור לעלות את המחירים לשלוש שנים - כי זאת בדיוק התקופה שהם
מחלקים את התשלום על הפלאפון החדש שהם דורשים בד"כ שתקנה כדי לקבל מסלול "מבצע" הבא.

הוא נכשל גם בדרישה לחייב חברות לחוק ניוד מספרים שכל חברות הסלולר כל כך מעדיפות שלא
יכנס לתוקף אף פעם. חוק דומה קיים בארה"ב ומאפשר לעבור מחברה לחברה ולשמור את המספר
הקיים, כולל כמובן קידומת. כך ששום חברה סלולרית לא יכולה להחזיק את הלקוח בגלל שיש לו
מספר כבר שנים וכולם יודעים אותו, שלא לדבר על מצב בו המספר נרכש בכסף.

שנמשיך לתחום קרוב אלינו יותר - תשתית אינטרנט? כולם יודעים שאין לנו תחרות רצינית בין בזק
להוט, לא תחרות בריאה שהייתה בין ספקי האינטרנט בכל אופן. המחירים כמעט שווים ואף חברה
לא ממש ממהרת להציע שירותים חדשים, מהירים וטובים יותר במחיר נמוך יותר. ובאמת למה להם?
כאשר ללקוח אין באמת אפשרות לאן ללכת למה בכלל להתחרות? אפשר לספק שירות ADSL רגיל
בקצבים נמוכים (נזכיר שגם ADSL רגיל מאפשר קצבים של עד 8 מגה הורדה) ולספר כל שנה על
איזה כל אחת מהם היא חברה מתקדמת ואיך הם נמצאים בפסגת הטכנולוגיה ואיזה שירותים
מהפכניים הם יכולים להציע למליונרים ממוצעים, כאשר בשאר העולם המפותח באמת - כגון יפן
לדוגמא מזמן מציעים שירותים כגון VDSL ועד חיבור עם סיב אופטי עד הבית.

אז עוד כמה שנים נראה את בזק מציע חבילה "ענקית" של 8 מגה ב"טכנולוגיה מתקדמת" של ADSL ואולי אחרי עוד כמה וכמה שנים - נראה גם חבילות במהירות של ADSL2+ שגם אז עד שיגיע הזמן
שחבילת 35 מגה תהיה במחיר סביר יעבור זמן רב.

לשם השוואה המצב דומה לאילו היו מוכרים בחנויות המחשבים בארץ מחשבים "מתקדמים" ברמה של פנטיום 1 ואומרים שלילדי אפריקה אין אפילו את זה. אז אנחנו במצב טוב. "בקרוב מעבדי פנטיום 1 עם
טכנולוגיית MMX".

אז נכון יש מדינות אחרות שבהם אין גם את זה. אבל השאלה היא לאן פנינו? האם אנו חלק ממדינות
מתקדמות או שמה אנחנו חלק ממדינות עולם השלישי. התשובה שלי שכרגע זה תלוי בכמה כסף יש לכם בחשבון בבנק. אנשים שאין להם חיים בארץ כמו במדינות עולם שלישי - ורק תחרות יכולה
להבטיח שאדם ממוצע יוכל לחיות באמת כמו במדינה מתקדמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 06-02-2007, 20:54
  שימיadmin שימי אינו מחובר  
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
 
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי thelord23 שמתחילה ב "לבזק בינ"ל יש את המהירות הכי..."

מה זה משנה מי מספק את התשתית? המהירות נקבעת על ידי רוחב הפס של הקווים בעיקר, ה latency כמובן משפיע אך לא יותר מדי בפרוטוקולים הסטנדרטיים שעובדים איתם באינטרנט - וכמובן - ישנה גם קיבולת עיבוד הנתונים של תשתית הרשת, שצריכה להספיק לעומס שמעמיסים עליה (לא עסק פשוט אם למשל חברת האינטרנט בחרה לקנות ציוד של סיסקו ולכן כל דבר עולה לה פי 4 ממה שהיה עולה לה אם הייתה הולכת על המתחרים... אז קונים ציוד נחות יותר רק כדי שיהיה לוגו של סיסקו על הקופסאות - נשמע מטומטם - אני יודע - אבל יש חברות שעושות את זה...)

מצטער, אני לא חושב שלבזק יש איזשהוא קשר לזה. אני גם לא בטוח שהם הספק המוביל כיום - יש הרי מספר חברות בינלאומיות, יש את מד-1, ומה לא...

ד"א אני בבזק בינלאומי (בעל-כורחי) - ואם המהירות שאני מקבל היא הכי טובה בארץ - המצב שלנו במדינה ממש עגום.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
נמאס לכם לזכור סיסמאות? לחצו כאן!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-02-2007, 21:46
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי thelord23 שמתחילה ב "לבזק בינ"ל יש את המהירות הכי..."

אתה ממש טועה.

אין שום קשר בין תשתית מקומית של בזק לרוחב פס של בזק בינלאומי לחו"ל.
יתרה מזאת היתרון היחידי שבזק יכולה לתת לבזק בינלאומי היא לספק חיבור ברוחב פס גבוהה
יותר בין התשתית שלה לזאת של בזק בינלאומי, לדוגמא ע"י גביית מחיר נמוך יותר. דבר זה היה
מושך מידית את תשומת הלב של אחראית על הגבלים עסקיים.

אבל בלי קשר העובדה היא שאין לאף ספק אינטרנט בעיה עם חיבור בינו לבין בזק ויש מספיק
רוחב פס שמה - זה לא המקום של צוואר הבקבוק, הרי כמעט תמיד מצליחים להוריד במהירות
מלאה משרתים הממוקמים בחוות השרתים/רשת פנימית של הספק
. זאת בדיוק הסיבה למה
כל מתלונן על מהירות נמוכה מפנים להוריד מהשרת הפנימי שמהירות ההורדה ממנו לא מצביע
כלל על מהירות ההורדה מחו"ל או אפילו משרת שממוקם אצל ספק אינטרנט אחר.

בזק בינלאומי אבל כן נהנית מכך שהיא חברת בת של בזק: פירסום חינם וקידומה ע"י נציגי בזק.
אם אדם שלא ממש מבין יכנס לבזקסטור ויגיד שהוא רוצה להתחבר לאינטרנט, איזה ספק אתם
חושבים שהוא יקבל? ניחשתם נכון.

הבעיה היא תמיד בגישה לאתרים/שרתים שנמצאים מחוץ לרשת של ספק האינטרנט. בד"כ הבעיה
היא בגישה לאתרים שנמצאים בחו"ל - כי רוחב פס לחו"ל יקר יותר מרוחב פס מקומי שאפשר
לרכוש מבזק לחיבור ישיר בין הספקים או לחיבור לIIX, לכן אין בד"כ בעיה לגישה לאתרים בארץ.

הבעיה נובעת מרצון של ספק האינטרנט להרוויח כמה שיותר כסף על גב הצרכנים. לכן הם פשוט לא קונים מספיק רוחב פס לחו"ל. (תשימו לב איך עלו הרווחים שלהם בשנה האחרונה).
זה יוצר מצב שבו למרות שקנית חבילת 1.5 מגה אתה לא מסוגל לקבל את המהירות הזאת,
כי הרוחב פס הנדרש מהספק האינטרנט כדי שזה יקרה הוא פי כמה ממה שיש להם בפועל.

זה יוצר מצב שאתה קונה 1.5 או 2.5 מגה אבל בפועל יכול לקבל בשעות העומס רק 20-30%
במקרה הטוב. רק בשעות הלילה כאשר מרבית הלקוחות לא משתמשים ברשת יש ללקוח סיכוי
לקבל את מהירות הורדה שהוא חשב שהוא קנה.

שוק תחרותי היה מטפל בבעיה זאת והיא הייתה נפתרת מעצמה: הלקוחות המרומים היו פשוט
עוברים לחברה אחרת, שכן מספקת את מה שהיא מבטיחה, ולא עובדת על הלקוח בעיניים.
במצב של חוסר תחרות הדרך היחידה היא דרישת פיקוח ממשלת, של משרד התקשורת
שיבדוק שלספק האינטרנט יש בכל רגע נתון מספיק רוחב פס בשביל כל הלקוחות ויקנוס בחומרה
את הספק על כל מקרה שתנאי זה לא התקיים. דבר זה היה גורם לכך שספק האינטרנט תמיד
היה רוכש מספיק רוחב הפס בתוספת שולי ביטחון, ולא היה מפסיד (בגלל הקנסות) במקום
להרוויח בכל פעם שהוא היה מנסה לעבוד על הלקוחות.

הרוחב פס הממוצע ללקוח אצל בזק בינלאומי הוא כ 40 קילוביט לשניה או 8 קילו בית לשניה.
אתם תעשו את החשבון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:19

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר