לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-01-2007, 00:44
צלמית המשתמש של desert-eagle
  desert-eagle desert-eagle אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.02
הודעות: 8,728
ynet מגיש: מכתב ההתפטרות המלא

כדי להוביל ולהנהיג, שומה עלינו למצות את אחריותנו. לפיכך, לאחר שסיימתי את משימתי לעת הזו, הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את תפקידי כרמטכ"ל לאלתר". ynet מביא את מסמך ההתפטרות של דן חלוץ, כפי שהוגש לראש הממשלה

ynet פורסם: 17.01.07, 01:22




אדוני,
לא מכבר מלאו 40 שנים לשירותי בצה"ל. בתקופה ארוכה זו נפלה לידי הזכות לשרת את הארץ הזו, ארצי מולדתי. במשימה הנעלה ביותר בעיני - הגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל.
לחמתי, עם אחי הלוחמים, בשורות צה"ל בכל הזירות. בכל פעם שנקראתי למשימה עשיתי זאת מתוך תחושת שליחות. פעלתי מתוך חשיבה בהתאם לערכי המוסר, הנאמנות, ניקיון הכפיים, האמינות והרעות.

בדרכי הארוכה בצה"ל זכיתי לפקד על אנשים מצויינים וראיתי את צה"ל מתקדם ומתפתח, בזכות אותם אנשים, ליכולות ולהישגים אשר מציבים אותו כאחד הצבאות המובילים בעולם.

עבורי, המילה "אחריות" היא בעלת משמעות גדולה: היא חזות הכל, מ-א' ועד ת'. מאמון ועד תחקיר. תפיסת האחריות שלי היא זו שהובילה אותי להישאר בתפקידי עד לעת הזו, ולהניח על שולחנך את המכתב הזה היום.

ביום בו זכיתי לאמון הממשלה בראשות מר אריאל שרון, עם קבלת תפקיד הרמטכ"ל ב-1 ביוני 2005, קיבלתי על עצמי אחריות גדולה.

תמציתה של אחריות זו באה לידי ביטוי בלחימה בלבנון בקיץ 2006 וגם לאחריה. משתמו הדי הקרב, החלטתי למצות את אחריותי על פי מיטב המסורת והערכים מבית ומן השירות בצה"ל. לפיכך, הוריתי על תחקור הלחימה באופן שאין לו אח ורע בתולדות צה"ל: תחקור נוקב, עמוק ומפורט, שלא פסח גם עליי.

היום, לאחר השלמת מהלכי התחקור בצה"ל, ולאחר שנקבע מתווה ליישום לקחי התחקור במסגרת תוכנית העבודה של צה"ל לשנת 2007, אני חש בגאווה שהשלמתי את אשר שמתי לי כיעד עם סיום המלחמה בלבנון ומיציתי את אחריותי. לאחר תהליכים עמוקים אלה אני סמוך ובטוח שצה"ל יהיה נכון לאתגרים שלפניו.

התחקירים האירו את עינינו לראות את אשר נדרש לעשות על מנת לתקן את הטעון תיקון, ולשמר לטייב את התחומים בהם הצלחנו. אחד הדברים המרכזיים אותם למדנו מן התחקירים הוא כי המערכת הצה"לית מושפעת עמוקות מתהליכים ארוכי טווח. לעיתים השפעה זו אינה מורגשת ואנו איננו מודעים למלוא השלכותיה. לתהליכים אלה ישנן השלכות על החברה הישראלית בכלל ועל היכולת הכוללת של הצבא בפרט.

על מדינת ישראל נגזר, לצערנו, להמשיך ולהילחם על קיומה. היכולת להבטיח את ניצחוננו בלחימה מתמשכת זו קמה ונופלת על עוצמתנו. עצמה זו, ביסודה, בנויה על ערכים, על חינוך איכותי, על כלכלה איתנה ומעל הכל על צה"ל חזק.

עוצמתו של צה"ל בנויה בראש ובראשונה על איכות אנשיו ולאחר מכן על המשאבים המוקצים לו למילוי משימותיו. עלינו לזכור, כי הישני צה"ל בלחימה בלבנון , כמו גם בזירות אחרות, הושגו על ידי חבורה גדולה של לוחמים ומפקדים בשירות סדיר ובמילואים המוכנים להיקרא אל הדגל בכל עת. חוסנו של צה"ל נובע מן התמיכה הציבורית לה הוא זוכה. למרבה הצער, בתחום זה חלה שחיקה בשנים האחרונות.

אני סבור, אדוני ראש הממשלה שעלינו לשמור מכל משמר על כבודו ומורשתו של צה"ל, ולהותירו מחוץ למאבקים הפוליטיים.

טבעם של בני אדם שאינם ששים לשרת במערכת שאינה מוערכת ואינה מוגנת על ידי שולחיה. עלינו להבטיח שלא נגיע למצב בו אנשים איכותיים יהססו מלקשור את גורלם ועתידם עם צה"ל. לא יועילו לנו אז, לא החינוך הטוב וגם לא הכלכלה החזקה ויש סכנה שהאיומים על מדינת ישראל יהפכו מוחשיים יותר.

צה"ל הוא צבא ערכי מאין כמוהו. את מורשתו מעטרים דפי גבורה מוכתמים בדמם של רבים וטובים מבניה ובנותיה של הארץ שנפלו לאורך הדרך. זכרם ילווה אותי תמיד.

אני מקווה שיעלה בידינו להשיב במהרה את החטופים, השבויים והנעדרים לארץ למענה נלחמו. בלבי יהיו שמורים לעד המפגשים עם המשפחות השכולות, שגם בזמנים קשים ומורכבים אלה עבורן, ממשיכות לתמוך בצה"ל ולעודד אותו ואת מפקדיו.

אני אסיר תודה לשרי הביטחון תחתם שירתתי, ומודה לחברי במטה הכללי של צה"ל שהיו שותפים מלאים למחשבה ולמעשה. תודה מיוחדת יש בי למפקדי וחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים ולכל עובדי צה"ל השותפים למאמץ והנושאים בעול היום יומי.

לך אדוני אני מבקש להודות על התמיכה והגיבוי ולאחל לך הצלחה בהתמודדות עם האתגרים המורכבים הניצבים בפני האומה ובפניך כראש ממשלה.

כדי להוביל ולהנהיג, שומה עלינו למצות את אחריותנו. לפיכך, לאחר שסיימתי את משימתי לעת הזו הריני להודיעך כי בכוונתי לסיים את תפקידי כרמטכ"ל לאלתר.

אני מצדיע לצה"ל ולוחמיו.

ועומד לרשותך תמיד,

בברכה,

דני חלוץ רב-אלוף, ראש המטה הכללי
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



נערך לאחרונה ע"י desert-eagle בתאריך 17-01-2007 בשעה 00:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-01-2007, 11:09
צלמית המשתמש של looopy
  looopy looopy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.04.02
הודעות: 17,485
החיים הטובים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי desert-eagle שמתחילה ב "ynet מגיש: מכתב ההתפטרות המלא"

האם הרמטכ"ל המתפטר דן חלוץ בדרך לתפקיד באל על? היו"ר בורוביץ' מכחיש

האם הרמטכ"ל המתפטר דן חלוץ עומד להצטרף לחברת התעופה? גורמים ומנהלים בחברה דיווחו הבוקר כי אפשרות זו הינה שיחת היום בחברה מזה שבוע, והערכות אלה גברו בעקבות ההודעה הבוקר על התפטרותו של הרמטכ"ל.
יו"ר אל על ובעל השליטה בחברה, איזי בורוביץ, הכחיש נמרצות את האפשרות, אמר כי הדברים אינם נכונים, וכי לא נוהלו מגעים או מו"מ כלשהו בין חלוץ לבינו. לדבריו, "הדברים הם קשקוש".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.themarker.com/ibo/images/rashit_celebs05/borovich_izi.jpg]


האפשרות לצירופו של חלוץ לאל על הוכחשה גם על ידי מנכ"ל החברה הנוכחי, חיים רומנו, אשר מסר כי לא ידוע לו על כך דבר. תמי מוזס-בורוביץ, סגנית היו"ר, היתה אף היא חד משמעית בהכחשת העניין, ואמרה כי רומנו הוא מנכ"ל מצוין וכי אם הוא יעזוב את אל על - גם בעלי המניות יעזבו את החברה.

מניות אל על עולות הבוקר בשיעור של כ-2%, בניגוד למגמה הכללית של השוק, בו יורדים המדדים בכ-0.9%. בשבועות האחרונים עלתה מניית אל על ביותר מ-20%, על רקע ירידת מחירי הנפט בעולם.

themarker
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
looopy

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-01-2007, 13:41
צלמית המשתמש של ichpatli
  ichpatli ichpatli אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,759
"כדי להוביל ולהנהיג, שומה עלינו למצות את אחריותנו."
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי desert-eagle שמתחילה ב "ynet מגיש: מכתב ההתפטרות המלא"

טוב מאוחר מאשר ...
ניסוח נטילת האחריות האישית סתום במקצת ונפגם ע"י משפט הסיום - "ועומד לרשותך תמיד,".
חסרים לי במכתב הודאה מפורשת בשגיאות וכן בקשת סליחה והתנצלות - על הזחיחות והיהירות, על האטימות והנחישות בביצוע הוראות שעל הלגיטימיות שלהן מתנוסס דגל אדום,
ועל הניהול הכושל והשערורייתי של מלחמת הברירה של הקיץ האחרון. כנראה שלמלות התנצלות שמעבר לסיסמאות ריקות, נדרשת אישיות נעלה יותר מרא"ל דן חלוץ, שרומז על נכונותו להמשיך בשיתוף פעולה עם ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל.

גם השיהוי בקבלת החלטת ההתפטרות והשימוש בתירוץ של השלמת היעדים שהציב לעצמו - שאך לפני מספר חודשים הוגדרו בפיו: השלמת התחקירים, הפקת הלקחים ויישום לקחים אלו בפועל! עכשיו, בדיעבד הוסבו יעדיו באחת ל- קביעת מתווה ליישום לקחי התחקור... - מלמד על הליקוי הבולט ביותר שלו: זיהוי והגדרת יעדים...

עם כל הביקורת (שרק מעט ממנה מניתי לעיל), אינני יכול שלא להצדיע לרא"ל הפורש - על שירותו המפואר (עד להתמנותו לרמטכ"ל), ועל אומץ לבו והיותו בכל זאת דוגמא אישית חריגה בנוף הציבורי בישראל (שבה הנורמה הנוהגת - אין נטילת אחריות אישית וממלא תפקיד ציבורי שכשל, אינו מתפטר מרצונו וממתין עד שגוררים ומשליכים אותו, אם בכלל...).

למעשה לאחר השתהות כה ארוכה, הייתי מעדיף שהיה מתעכב עוד, עד להחלפת ההנהגה הכושלת, שאחריותה אינה פחותה משלו ואולי ואף עולה עליה. במצב הנוכחי, ההנהגה שאין לה כל אמון מהציבור, היא שתמנה את הרמטכ"ל הבא - וזה פשט בלתי נסבל!!
_____________________________________
אֵין עַם אֲשֶׁר יִסּוֹג מֵחֲפִירוֹת חַיָּיו - נתן אלתרמן (זמר הפלוגות).

"טוב קצר וקולע מארוך וצולע" - (ש.ר.)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:36

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר