לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 12-02-2005, 14:17
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
רשימה של מטוסים ביון מערביים שהופלו על ידי רוסיה ובנות בריתה הקומניסטיות
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אם כבר אז כבר!"

רשימה של מטוסים ביון מערביים שהופלו על ידי רוסיה ובנות בריתה הקומניסטיות, כולל לא מעט מטוסי נוסעים שהופלו בטעות וכן מטוסים שסתם נעלמו להם וככל הנראה הופלו גם כן.
נכללת פה בין השאר ההפלה המפורסמת של מטוס הקונסטליישן של אל-על מעל בוגריה בשנת 1955.

http://www.spyflight.co.uk/SHOOTDOWN.HTM

הרשימה אינה מלאה ואף אינה עדכנית במיוחד (לא נכללות בה תקריות שונות כמו למשל ההתנגשות בין מטוס קרב רוסי מדגם SU-27 ובין מטוס סיור ימי מדגם אוריון P-3B של הצי הנורבגי בספטמבר 1987 או ההתנגשות בין מטוס קרב סיני מדגם F-8 ובין מטוס ביון אמריקני מדגם EP-3E ARIAS באפריל 2001, שהובילה להתרסקות המטוס הסיני ונחיתת חירום של המטוס האמריקני בבסיסי סיני באי היינאן שבדרום סין) אבל ניתן ללמוד ממנה על היקף פעילות הביון של המערב כלפי המזרח בתקופת המלחמה הקרה, בעיקר בשנות ה-50 וה-60.

היקף הפעילות הצטמצם בגלל מספר שינויי טכנולוגיים ובהם לוויני הריגול, הציפור השחורה והמל"טים, שהפכו בהדרגה את טיסות הצילום המאויישות (והמסוכנות) למיותרות. כמו כן השתכללות והגדלת הטווח של פלטפורמות האזנה ואיסוף נתוני ELINT הפכו את הקרבה לגבולות למיותרת והקטינו את האבדות בקרב צוותי הביון.

לגבי ה SO CALLED התקרית הסודית עם הסורים, מי שמכיר את תוואי הפעילות האווירית הסורית המועטה יודע שהם אינם מעיזים להתקרב אל מטוסי ח"א כבר שנים רבות, גם כאשר פעלנו עמוק בשטח לבנון (כמו במבצע "רפואה שלמה" ביוני 1999) וגם כאשר פעלנו מעל סוריה עצמה לא מזמן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 13-02-2005, 00:44
  Uri Leizin Uri Leizin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
הנה כמה משפטים:
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אם כבר אז כבר!"

אני לא יעשה סקירה מקיפה - מי שמתעניין, יכול למצוא מלא חומר ברשת או פשוט לצפות בארוץ ההיסטוריה - הסיפור הזה חוזר שם מפעם לפעם, בהקשרים שונים. כמו כן, אני כותב מהזיכרון, כך שאם טעיתי באיזה פרט - איתכם הסליחה.
מטוס U-2 תוכנן ונבנה במיוחד לטיסות צילום מעל בריה"ם. גובה טיסותיו המבצעיות היתה מעל 20 ק"ם - באמצע שנות ה-50, כאשר המטוס פותח, נדירים היו מטוסי קרב שיכלו לבצע הזנקה לגובה כה, לא לדבר על לטוס בו במשך זמן. מטוס (למעשה, כמה מטוסים) הופעלו ע"י אגפ מיוחד של CIA, וביצעו גיחות צילום מעל בריה"ם משנת 1956. הטיסו אותם טייסי חיל האוויר אמריקאי לשעבר, שחתמו על החוזה עם CIA. בד"כ טיסות בוצעו משדה לשדה, אחד ממסלולי טיסה מעודפים היה מקראצ'י (פקיסטאן) לבודה (נורווגיה). ב-1 במאי 1960 (יום הפועלים, אם מישהו לא שמע) המריא מקראצ'י מטוס כזה, כשטייסו, פרנסיס גארי פאוורס, היה צריך לבצע צילומים של שדות תעופה ומתקני ניסוי טילים. מעל העיר סוורדלובסק (בהרי אוראל) המטוס נקלט במערכות מכ"ם רוסיות, זוג מטוסי קרב הוזנקו כדי ליירט אותו, ובמקביל סוללה של טילי SA-2 החדשים (דאז), שרק עתה נפרסה באיזור, שיגרה בכיוונו טילים.
טיל הראשון פגע במטוסו של פאוורס והשמיד אותו, במה שהיה להפלה מבצעית ראשונה ע"י SA-2 (אם לא ע"י טק"א בכלל). למעשה, מאחר ו U-2 קיבל את ביצועיו המדהימים בעיקר בגלל משקל נמוך מאוד, שהושג ע"י החלשת המבנה בצורה קיצונית, המטוס פוצץ לרסיסים. פאוורס הספיק לנטוש ברגע אחרון. בגלל הרסיסים שהתפזרו באוויר, בקרי קרקע לא הבינו שהמטוס הושמד ולא השמידו את שאר הטילים ששוגרו. הטיל השני פגע באחת ממטוסי קרב ששוגרו ליירט את פאוורס, והפיל אותו, הטייס נהרג. קיים גם סיפור לא מאושר על טייס קרב רוסי נוסף, שביצע טיסת העברה באיזור כשהאירועים התרחשו, וקיבל פקודה להתנגש במטוסו של פאוורס ובכך להפיל אותו - פעולה, שללא ספק היתה גורמת למותו שלו. למזלו של אותו טייס, בקרי קרקע לא הצליחו לכוון אותו אל המטוס, ואחרי ההפלה הוא נחת בשלום.
פאוורס גם נחת בשלום, אבל מיד אחר כך נתפס ע"י תושבים מקומיים. הוא לא שתק בחקירות (כנראה שלא היתה לו אופציה כזאת) ומיד סיפר הכל. כל הסיפור הזה היה להצלחה סברתית גדולה של בריה"ם וגרם למבוכה גדולה בארה"ב ובמיוחד ב CIA - אלה היו בטוחים שפאוורס נהרג והודיעו שזה היה מטוס למדידת מזג האוויר, שאיבד את דרכו. בתגובה, הרוסים הציגו את חלקי המטוס, כולל שאריות המצלמות, וגם את פאוורס - בריא, שלם ומודה שזאת הייתה טיסת מודיעין. הסיפור, כפי שאמרתי, קיבל פרסום רב בבריה"ם. פרנסיס גארי פאוורס הואשם בריגול ונשפט במשפט ראווה ל-10 שנות מאסר, אך שוחרר כעבור שנה וחצי והוחלף לסוכן סובייטי רודולף אבל, שנתפס במערב גרמניה. חלקי המטוס, כיסא מפלט וציוד מ"ערכת הישרדות" מוצגים במוזיאון המרכזי של הצבא הסובייטי במוסקווה, או לפחות היו מוצגים שם ב-1988, כאשר ראיתי אותם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 12-02-2005, 12:41
  JAVEHN JAVEHN אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.03
הודעות: 2,430
קראתי את המאמר של ACIG
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "שים לב"

לפי מה שהבנתי העמותה הזאת (REFORM PARTY OF SYRIA ) שיבשה את התאריכים בכוונה מהמאמר הזה כדי לתת הצדקה לרכישה האחרונה סורית של טילי SA-18 .


הידע שלי לגבי חיל אוויר מאוד מוגבל (עד שואף לאפס) , בכל זאת אני אשאל . בקטע במאמר שלו הוא מביא כהוכחה צילום של מטוסים מטייסות שונות , והמחבר מדגיש ששני מטוסים הם בעלי סימן הפלה אחד נוסף משהיו לפני . מישהו יודע במה מדובר (יכול להיות שגם לא הבנתי כמו שצריך למה הוא התכוו , והוא סתם אומר את זה כשאלה למחשבה ) ?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
More "Kill Markings"? The IDF/AF fleet of F-15s is meanwhile well known for numerous Eagles displaying kill-markings for Syrian fighters shot down in air combats since 1979. Two - so far unknown - Israeli F-15s show one marking each more now. (IDF)

נערך לאחרונה ע"י JAVEHN בתאריך 12-02-2005 בשעה 12:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-02-2005, 00:07
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לכל הפרשנים שלי - מוקדש באהבה
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "דווקא לא"

כמה חודשים לפני תקיפת ישראל בסוריה, פורסם כי הסורים הודו שמטוסי חיל האוויר ביצעו כמה בומים על קוליים מעל מעונו הרשמי של אסד ג'וניור בלטקיה, וזאת מבלי שלנ"מ היתה כל דרך להגיב.

המעניין בכך הוא שהידיעה פורסמה על ידי הסורים ורק אחריה נטלו בחיל האויר את האחריות.

לגבי "מבצע הד" - אכן סדרה של מבצעים בהם בוצעו בומים על קוליים מעל ערים ערביות שונות כדי להוכיח להם שמערכת הנ"מ שלהם היא חדירה, בבחינת "מי שגר בבית של זכוכית"...

הראשון היה ב-17 ביוני 1969 אז עשו בום מעל ארמונו של נאצר בדרך חזרה מגיחת צילום - עבודה של 119.
השני היה ב-4 בנובמבר 1969, אחרי שהמצרים קלטו סוללות חדשות. נאצר התעצבן ומאז הפעילו הסובייטים את הסוללות. ה"הד" השני היה עבודה של 201.
השלישי היה ב-6 בינואר 1970 מעל דמשק. הסורים עיצבנו, והשיטה פעלה במצרים - אז למה לא לעשות אותו דבר לאסד? זו היתה עבודה של הפטישים. אסד לא היה פראייר, ובגומלין - עשה בום מעל חיפה.
חיל האויר הראה "אבא של מי יותר חזק" וביצע בומים מעל מספר ערים סוריות בתגובה (מעניין למה לא מצאתי תאירך לרביעי?!?).

פעם סיפר על כך אביהו בן-נון - מי שהשתתף בטיסה, כי לקח חייל שעלה מסוריה "טרמפ" במכונית. הם דיברו על מצב היהודים בסוריה ואז אותו חייל סיפר שלמרות ההתנקלויות - אחרי שמטוסי חיל האויר עשו "בום" מעל העיר - הלב של היהודים נתמלא גאווה. אביהו סיפר לו שהוא היה בין הטייסים שביצעו את הבום...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:01

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר