22-12-2006, 11:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 15.02.06
הודעות: 1,061
|
|
בחור, התבלבלת! ישנם שני תפקידים בחה"א שנוטים להתבלבל ביניהם, והם פקח טיסה ובקר טיסה. פקח טיסה אחראי על נפח התעופה הבסיסי (=של הבסיס), ואילו בקר טיסה אחראי על נפח תעופה בגזרה מסוימת בארץ, והוא יושב באחת מהיב"אות (ריבוי של יב"א, יחידת בקרה אזורית). כדי להיות פקח טיסה אתה צריך פרופיל לא קרבי (64 ומטה), אבל כדי להיות בקר טיסה צריך ליפול מקורס טייס, אחרי שלב "בסיסי" אאל"ט (משום שאחרי הבסיסי פרחי טייס הם כבר קצינים, ובקר טיסה חייב להיות קצין).
עריכה:
המידע שסיון הביאה נוגע לתפקיד פקח טיסה. בקשר לשאלת הקבע - בקרי טיסה נדרשים לחתום על 4 שנות קבע (אולי 5? לא זוכר), וזאת על סמך מצגת שנעשתה לנו בביקור ביב"א. מן הסתם, הקבע מתחיל לדפוק אחרי הסדיר, כך שהם משתחררים בגיל 25, לפחות.
|