לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 18-12-2006, 18:56
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
לא
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "בפעם האחרונה (והיחידה) שיצא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
בפעם האחרונה (והיחידה) שיצא לי לנסוע במסוק תובלה (יסעור, מתישהו בחורף 2000) היה שם איזה אדון בסרבל וקסדת טיסה שעמד בסמוך לפתח האחורי ועשה כל מיני דברים - דומני שמדובר ב"מכונן אחורי" או מה שזה לא יהיה - כי מי שהיה כנראה המכונאי המוטס ישב במין נישה מאחורי הטייסים והתעסק עם מתגים.


בטיסות רבות ביסעורים ישנם שני מכונאים מוטסים. האחד אכן יושב מאחורי הטייסים על כסא קטן ומתקפל ואחראי בין היתר על מערכות שונות במסוק , הקראת גבהים כשצריך ועוד , והשני נמצא בתא הלוחמים/מטען. ובטיסות מורכבות במיוחד יש אפילו שלושה מכונאים מוטסים

בנוגע למכונן -

כפי שנאמר, המכונן הוא איש צוות קבוע בראמים וקרנפים בלבד ולא בכל מערך התובלה. תפקידו כאמור פיקוח על מערכות הדלק/הידראוליקה/חירום ובנוסף תפעול מערכת התדלוק (תדלוק אוירי)

על נחיצות תפקיד המכונן ניתן ללמוד מכך שבכל מטוסי התובלה/נוסעים הגדולים החדשים - אין מכוננים. לדעתי, רק ב 707 הישנים (מאד) בתעופה האזרחית יש עדיין "מהנדסי טייס" .

לדעתי האישית אין הצדקה להכשרת מכוננים במשך 3 שנים. התפקיד כנראה יבוטל עם הוצאת הראמים/קרנפים מהשירות. לדעתי כבר בקרנף J אין מקום למכונן אשר מוחלף שם ע"י כמה שבבי מחשב.

למיטב ידיעתי , למכוננים רבים ניתנת האפשרות לקצר חתימה או לעבור למערך הכטב"מ . מכך ניתן לגזור משמעויות רבות נוספות...


יחד עם זאת אני מפנה אותך לדברים שרשמתי על קורס טייס בהקשר לתפקיד המכונן - עשה חיפוש בפורום מו"ס באשכול שנקרא - "קורס טיס-שאלות" או משהו בסגנון)

בהצלחה

נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 18-12-2006 בשעה 19:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 18-12-2006, 19:09
  TheLemons TheLemons אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 107
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי larushkin שמתחילה ב "התפקיד "מכונן אוויר" בקורס הטיס היוקרתי"

בחיל האוויר המטוסים שעליהם צריך מכוננים זה על קרנף (הרקולס) ועל ראם (בואינג 707)
מכונן ומכונאי מוטס זה שני דברים שונים, ואם זה לא אחד מהמטוסים שרשמתי למעלה אז זה לא מכונן (לצורך העניין הדוגמה שנתתם על הבחור על היסעור).
את המכוננים צריך על כל טיסה של אחד מהמטוסים האלה, לא משנה אם זה איזשהוא מבצע מסובך או סתם טיסת תובלה שיגרתית (בשונה מנווט תובלה נניח, שלא תמיד נמצא על המטוס).

כמו שאמרתם כאן התפקיד הוא בגדול טיפול וניהול המערכות של המטוס- זה נובע מזה שהמטוסים האלה די ישנים ודברים שהיום נעשים בצורה אוטומטית ע"י המטוס נניח בבואינגים של אל-על, שם נעשים ידנית ולכן צריך עוד איש צוות על המטוס. הם מטפלים בהרבה מהחרומים גם מבחינת המטוס וגם מבחינת הגיחה (חישובי דלק ומהירויות וכאלה). מעבר לזה הם אלה שמתפעלים את כל נושא ה"כרוזים", כל הפליירים האלה שזורקים בשביל מלחמה פסיכולוגית וכל זה, ועל ה"ראם" מכונן שמוסמך בום מתפעל את הבום, שזה המוט הזה שאיתו מתדלקים מטוסים אחרים בתדלוק אווירי. בקיצור הוא אחראי על התדלוק באוויר
אני מניח שיש עוד הרבה דברים שבתחום האחריות שלהם שאני לא מכיר, אבל זה כי רק מכוננים יודעים מה מכוננים באמת עושים בזמן שכל השאר תוהים למה לעזאזל צריך אותם P:

המסלול בקורס הוא מסלול דומה כמו של כל השאר. שנה ראשונה בקורס כולם עושים את אותו דבר, אחרי זה כולם עושים צ'ק קרב על צוקית ומשם מתפצלים לצ'קים הבאים (מסוקים, נווטים, מכוננים) ובסופו של דבר מגיעים לאחת המגמות (או שלא :\ ). אחד ההבדלים אצל המכוננים הוא שאלה שעברו למכוננים ולנווטי תובלה ממשיכים את רוב ההכשרה שלהם בבח"א 27, בשונה משאר המגמות שאת ההכשרה עושות בבי"סט. מה שאומר שרוב שלב הראשוני הם לא ממש בבי"סט, רק ככה פעם בשבוע בשביל לימודים ואם יש אירועים מיוחדים. אחרי זה שנת השכלה ממשיכים עם כולם כרגיל, ואז שוב פעם במתקדם חוזרים לבח"א 27 להמשיך את ההכשרה שלהם באותו נוהל כמו בראשוני

זהו בגדול, אם יש עוד משהו שאל ואני אנסה לעזור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:30

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר