02-11-2006, 23:17
|
|
|
|
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 3,236
|
|
כמו הכל בחיים, זה תלוי.
ברוב המקרים ABS כן יעזור לנהג, וימנע נעילת גלגלים, דבר שיאפשר לנהג להמשיך ולשלוט ברכב גם בזמן העצירה (דבר שלא כ"כ רלוונטי למרחק עצירה), וגם ימנע החלקה של הגלגלים ע"פ הכביש.
במקרים שעצירת פתע לא גורמת להחלקה של הגלגלים, לא יהיה הבדל.
בחצץ, שלג וקרח ABS דווקא לרוב יגדיל את מרחק העצירה מפני שהחלקה של גלגלים על משטחים כאלה גורמת להתחפרות של הגלגלים ועצירה מהירה יותר.
נהג מיומן במכונית ללא ABS יכול לרוב להשתוות או אפילו לעבור את היכולת של נהג ממוצע במכונית עם ABS לעצור. ההבדל החשוב הוא שבמכונית ללא ABS יש סכנה גדולה יותר בהרבה של נעילת גלגלים, החלקה וסחרור.
עוד על ABS בויקיפדיה
חוקי ניוטון, התמד, חיכוך, מקדם חיכוך, חיכוך סטטי, חיכוך דינמי וחיכוך גלגול.
_____________________________________
יש 99% שכל מה שרשמתי הוא טעות.
|