11-10-2006, 16:01
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.05
הודעות: 2,408
|
|
אין נוהגים להניח תפילין בשבתות ובמועדים משום
שאלו הם אותות, ומכיוון שנצטווינו "והיה לך לאות על ידך"- אין צורך בשני אותות בו זמנית.
תוכל גם לראות מחלוקת מעניינת בגמרא במסכת עירובין בין ר' עקיבא ור' יוסף הגלילי:
ציטוט:
ר' יוסי הגלילי :
"אין מניחין תפילין לא בלילה, לא בשבתות ולא בימים טובים דתניא "...ושמרת את החוקה הזאת למועדה מימים ימימה…" שמות (פרק יג, פסוק י') ימים ולא לילות, מימים - ולא כל ימים פרט לשבתות ולימים טובים " .
ר' עקיבא :
לא נאמרה "החוקה" הזו (הלימוד של ר' יוסי הגלילי ) אלא לפסח ! ולכן הלימוד של רבי עקיבא שונה !
נאמר "...והיה לך לאות על ידך...", שמות (פרק יג , פסוק ט), יצאו אלו שאינן צריכים אות – מפני שהם עצמם אות, כגון שבתות וימים טובים . ראה מסכת מנחות (פרק לד, דף ב). לכן לשיטת רבי עקיבא: אין מניחין תפילין בשבתות וימים טובים , שהרי הם עצמם אות, אבל לילה אינו אות ולכן מניחין תפילין בלילה .
לקוח מhttp://www.tora.us.fm/
|
בנוגע לחול המועד הייתה מחלוקת אפילו גדולה יותר. חלק טוענים שצריך להניח בחול המועד וחלק טוענים שלא צריך. ע"פ הקבלה לא צריך להניח ולכן הרוב הכולל בארץ לא מניח אולם יש אנשים שכן מקיימים את המצווה בביתם ובצנעה.
בנוגע לתהלים, ע"פ מירב ידיעתי מותר לקרוא.
_____________________________________
הירוק בכל זאת עולה
נערך לאחרונה ע"י Shay3434 בתאריך 11-10-2006 בשעה 16:03.
|