לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-09-2006, 14:26
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שדה בצת

לפני כשבועיים בקרתי בשדה בצת שנמצא על כביש שלומי ראש הנקרה בסמוך למושב בצת.

השדה (או אולי ראוי יותר לקרוא לו מנחת) נמצא במצב מוזנח, כשמחסות המטוסים משמשים לאיכסון כוורות דבורים, עירבוב תערובת לפרות, שריפת גזם עצים או סתם כמזבלה.
דת"ק אחד (יש יותר שלא הצלחתי לאתר בזמן הקצר שהקדשתי למקום) משמש לקבורת\שריפת פגרי פרות.
מסלולי המנחת ניזוקו כתוצאה ממעבר רכב חקלאי, אך נראה שהם ניתנים לשיקום והכזרת עטרה ליושנה, שכן המנחת שימש את ח"א, מטוסי ריסוס ועד לאחרונה - גם לנחיתת אז"מים.

מעבר לשיקומו כמנחת - הרי שמדובר באתר היסטורי שראוי לשיקום ולשימור, ולאחר ביצוע הפעולות הנ"ל (ובתמונות ניתן לראות שמישהו כבר הקדיש לכך מחשבה) יהפוך האתר לאתר מורשת תיירותי נוסף.

שלטי הסבר:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מחסה מטוסים פתוח (אחד מתוך המון):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עמדות הנ"מ מסומנות בחץ:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עמדת הנ"מ מקרוב - בתוך "כוס" כזו מוקם צוות של מקלע נ"מ שהוצב על גבי חצובה במרכז הכוס. במקרים אחרים ה"כוס" היתה קבורה ברובה בקרקע כפי שניתן לראות בבאר שבע או בעמדה המשוחזרת במוזיאון שבחצרים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הדת"ק שבכניסה למנחת. צריך להיות מחסה נוסף של דלק אך לא איתרתי אותו. תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אל השדה ניתן להגיע דרך מושב בצת, להמשיך בכביש (מסומן בצהוב) ולפנות ימינה (יש שלט "אל השדה הבריטי"), לעבור את מטעי הבננות והאבוקדו ולהגיע אל השער עליו כתוב "רכב תפעולי" - בהמשך הכביש (שהופך לדרך עפר קלה לתנועה) מתחילים להבחין בשילוט):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

האם מישהו יכול להרחיב?

הנה קישור לקובץ KMZ של גוגל:
https://2006-uploaded.fresh.co.il/2...16/30755571.kmz
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 16-09-2006, 15:05
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מיגים סוריים בבצת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שדה בצת"

ב-12 באוגוסט 1968, הוזנקו שני מיראז'ים ליירט זוג מטוסי מיג-17 סוריים. שני הטייסים, סגן ואליד אדהם וסג"מ רדפן ריפעי, שהיו בקורס אימון מתקדם, ביצעו טעות חמורה בניווט. הם השתמשו במפות משנת 1945 וטעו בכיוון הטיסה. זוג המיגים נחתו במינחת בצת שבגליל המערבי, ועד לאחר הנחיתה הטייסים היו משוכנעים שנחתו במינחת לבנוני. רק כשהמסלול נגמר להם מתחת לגלגלים ואנשי האיזור החלו להתאסף, הבינו שני הטייסים הסורים את גודל טעותם. הם הוחזקו במאסר ושוחררו כעבור שנתיים בעסקת חילופי שבויים.
במטרה להשמיש את שני המטוסים במהירות האפשרית, הוקם בחיל-האוויר צוות תחזוקה מיוחד. דני שפירא, טייס הניסוי של חיל-האוויר דאז, וטייס המיראז' אהוד חנקין, בחנו את המיגים. המיג-17 הוא פיתוח מתקדם של המיג-15. הוא נכנס לשירות בחילות-האוויר הערביים לקראת סוף שנות החמישים, והתמודד בביצועיו מול הסופר-מיסטר הצרפתי.
"המיג-17 היה מטוס בעל כושר תמרון מדהים", נזכר דני שפירא, "הוא ביצע תימרונים בצורה הרבה יותר טובה מכל מטוס שהיה אז ברשותנו, כולל המיראז'. אבל כל זה היה נכון עד למהירות של 350 קשר. מעל מהירות זאת, התחילו ההגאים להיות קשים, ומעל 600 קשר כמעט שלא ניתן היה להזיז אותם.

"יעצתי לטייסים להיכנס לקרב-אוויר מול המיג-17 רק אם יימצאו במהירות הגבוהה מ-400 קשר. במהירות כזאת הוא לא היווה איום עליהם. אך מתחת ל-400 קשר, כדאי היה להם לשבור ולהתרחק. המיג מסוגל לבצע פנייה הדוקה יותר, ובקלות להתייצב על הזנב שלהם".

שני המיגים הועברו לארה"ב בסוף שנות השישים. אחד מהם הוחזר ארצה ונמצא במוזיאון חיל-האוויר.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

באתר של BRITISH PATHE נמצא קטע הוידאו המתאר את נחיתת המיגים הסוריים:
www.freewebs.com/soloavia/bezet/3351_12.wmv
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 17-09-2006, 13:38
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
שדות לווין
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "אל תשכח את הקו הנוסף, קו..."

אלמנט תפעולי חשוב בהקמת שדות תעופה בפלסטינה המנדטורית ובכלל ברחבי האימפריה הבריטית היה הקמת "שדה לווין" - satellite field/strip - קרי שדה משנה או מנחת עזר סמוכים, המגבים את השדה העיקרי במקרים בהם הפעולה ממנו בלתי אפשרית או מוגבלת מסיבה כלשהי - פגיעה/נטרול פיזיים, צפיפות/עומס, הפרעות מזג האוויר. שימושים נוספים היו הטעיית האויב (ובדיוק מסיבה זו הותקפו מגידו וסירקין בששת הימים) וכן חלוקה פונקציונלית של כלי הטיס בין הבסיסים (למשל מטוסים גדולים יחסית כמו מפציצים, סיור ימי ותובלה בבסיס העיקרי לעומת מטוסי קרב ואימון שבסיס הלווין).
שדה הלווין שימש גם לאירוח פריסות (אימון בשגרה או תגבורי חירום) וכן לפיזור/אחסון מטוסי עתודה, אמצעים ומלאים שונים כמו תחמושת, דלק וחלקי חילוף. ככלל, שדה הלווין היה קטן בהרבה מהשדה העיקרי וזה בא לידי ביטוי בין השאר במספר, רוחב ואורך המסלולים, קיבולת המחסנים, המבנים והדירים שנבנו בשדה, כמות וסוגי כלי הטיס שיכלו לפעול מהבסיס וכו'. שדה הלווין גם נשלט מהשדה העיקרי, למשל ברמת פיקוח ובקרה אוויריים משותפים או מערך הגנת נ"מ משותף. דוגמאות טובות לצמדים בריטיים כאלו הם רמת דויד-מגידו, ולוד-סירקין ועקרון-קסטינה (חצור). אם זאת היו מקרים בהם שדה הלווין נבנה מראש או התפתח עם השנים למימדים שלא היו רחוקים מאלו של השדה העיקרי. היו מקרים אחרים בהם הבריטים בנו אף 2 שדות משנה ויותר ויצרו אשכול שלם - דוגמאות לכך אפשר היה למצוא ב 1973 מעברה המערבי של תעלת סואץ סביב פאיד ובאזור שלופה/כברית/כספרית. ח"א הקים אף הוא מנחת עזר בשדה קדם בביס"ט על פי מודל דומה (למרות שהיה יכול לפתח את מנחת שדה תימן הסמוך באותה מידה, רק שהיה ככל הנראה רצון לשמר אותו כבסיס לפעילות תעופתית אזרחית). חשוב גם לא בלבל בין שדה לווין כמו מגידו ובין מנחת קדמי - forward operating field/strip - כמו בצת וסנט ג'ין, שיעודם שונה לחלוטין. ממש כמו רפידים ואופירה בסיני, מטרת המנחתים הקדמיים הייתה בראש ובראשונה לקלוט פריסות (קבועות או זמניות) של גפי יירוט מבסיסי הקבע כדי להגן על גבולות סמוכים, יבשתיים או ימיים.
הסיבות ההיסטורית לריבוי הבלתי סביר לכאורה של שדות התעופה שהקימו הבריטים בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת היו הרצון להגן על נמלי ים/ריכוזי אוכלוסיה (ת"א-חיפה-י"ם), על דרכים עיקריות/צינורות נפט ובעיקר הטווח הקצר של מטוסי יירוט וקרב של אותם הזמנים. הגיון זהה עומד מאחורי הקמתם של תריסר שדות תעופה לאורך תעלת סואץ משני עבריה. על מנת להגן על השטחים העצומים הללו, פרסו לעתים טייסות בריטיות גפים עצמאיים על פני המזרח התיכון כולו - מתעלת סואץ דרך ארץ ישראל וכלה במסופוטמיה וחצי האי ערב.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 17-09-2006 בשעה 13:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 16-09-2006, 20:48
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
קצת נוסטלגיה... מבסיס חיל האוויר המלכותי הבריטי בלוד
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "שד"ת ג'נין?"

הנה קצת חומר שצברתי במחקרי עם השנים על ההווי בבסיס חה"א המלכותי הבריטי בלוד (על קצה המזלג):
ראשית מספר תמונות של שני מטוסי סטרלינג שקיפחו את חייהם על מסלולי השדה...


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מטוס שנפגע והתרסק בשדה (מקור ג'ק בורגין, ארכיון ה-BBC)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה נוספת של שרידי המטוס - זה מה שנשאר...(מקור ג'ק בורגין, ארכיון ה-BBC)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
סטירלינג אחר שסירב להמריא - תאונת המראה (מקור ג'ק בורגין, ארכיון ה-BBC)


בסמוך לשדה התעופה מוקם מחנה ששימש כתחנת מעבר לחיילי צבא הוד מלכותה, בו לנו חיילים שהוטסו ע"י פיקוד התובלה (Transport Command) בדרכם לחזית במזרח הרחוק ומשם בחזרה.
המחנה הזה נקרא אז 14 Staging Post.
בזמנו רכשתי עלון מקורי מתקופת מלחה"ע השנייה שחולק לחיילים איך שהם ירדו ממטוסי התובלה לחנייה בלוד. העלון מקורי והוא השתמר במצב די טוב. סרקתי ממנו מספר עמודים שיכולים לעניין אתכם - דף השער, ומפת הבסיס. רוב המידע שמופיע בעלון הוא מידע על פעילות הבסיס כמו שעות פתיחת הספרייה (למתעניינים בין 10:00 ל-17:00 פתוחה לקצינים...), מיקום הסנדלר הבסיסי, הקולנוע ועוד... כל כך מסודרים הבריטים האלו. בנוסף מפורטים כל קווי האוטובוס מהשדה לת"א ולירושלים, וכן אזהרות חמורות שלא לקנות מזון או משקאות ממקומיים, או להיזהר מנחשים בשדות עם עשב גבוה...

אז הנה עמוד השער של העלון - Welcome to Palestine...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מפת המחנה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וכך זה נראה מבפנים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
בתוך הקסקרטינות... (מקור ג'ק בורגין, ארכיון ה-BBC)
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 17-09-2006, 23:02
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
אוקיי - התשובה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Flypast שמתחילה ב "טוב זה היה קל"

כמו שציינתי - זה לא היה קל!
העניין שחתרתי אליו הוא העובדה שבסיס חיל האוויר המלכותי הבריטי בלוד, נכלל בתוכנית סודית של בנות הברית בימי מלחה"ע השנייה, שבה הועלמו אתרים אסטרטגיים במזרח התיכון, לצורך הגנתם, כמו שדות תעופה, נמלי ים ועוד ע"י הסוואתם המוחלטת או "העתקתם" למקום אחר בלילה - באמצעות האפלת האתר המוגן והארת מקום אחר בדמותו - כלומר בדיוק לפי דפוס התאורה של האתר המוסתר (כך הועתק נמל אלכסנדריה ממקומו כאשר היה מודיעין על תקיפה לילית צפויה של הלופטוואפה). היה זה בשלב שנדמה היה שכוחותיו של רומל דוהרים לכוון מצריים, ונראה כי האזור כולו יכבש על ידיו. את הרעיון של ההסוואות או ה"העתקות" הגו קוסמים (כן כן קוסמים!) שגויסו לצבא הבריטי.
כך נראה השדה טרם הסוואתו

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וכך הוא נראה תחת מעטה ההסוואה, ואולי בגלל זה היה גם קשה לזהות...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בתמונה הבאה (ככל הנראה צילום לווין אמריקני או מטוס ריגול מתחילת שנות ה-70) ניתן לראות איך נתב"ג התפתח. שימו לב למסלולים המקוריים של השדה - שהוארכו עם השנים, ולמסלולים החדשים ( לא כולם כאן עדיין) בשלבי בנייה. כמו כן ניתן לראות את אזור הטרמינל עם אותה פרסה מדוברת וכן את המסלול של וילהלמה עם "זרועות" של נקודות חניה למטוסים פזורות לאורכו. תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מקווה שחידשתי כאן משהו,
בן

נערך לאחרונה ע"י Flypast בתאריך 17-09-2006 בשעה 23:27. סיבה: לחיצה בטעות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 17-09-2006, 11:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
השדה במוקיבלה
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "ב 1941 היו עוד כמה וכמה שדות/מנחתים קרביים בדרום"

השדה, כפי שניתן לראות בצילומי הלווין, ברובו נחרש והפך לשטח חקלאי שמקשה מאד על איתור המסלולים. לעומת זאת, בתצ"א של חברת אופק, כפי שמופיעה באתר מפה - ניתן להבחין בברור בשדה.

האם זה אומר שהצילום של גוגל עדכני יותר מזה שבאתר מפה?

מעבר לכך - הארץ שלנו מלאה במנחתים מתקופות שונות - בריטים, גרמנים, תורכיים (שבמידה מסויימת גם הם קשורים לגרמנים). חלקם נדדו ממקום למקום (למשל בבאר שבע היו שדות התעופה באתרים שונים).

פעם היתה ברשותי מפה מנדטורית שבה צויינו עוד המון אתרים שהוגדרו כ-LANDING GROUND. לצערי לא הצלחתי למפות אותם כשהמפה היתה ברשותי...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 17-09-2006 בשעה 11:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 17-09-2006, 18:23
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "בסיסי ה-RAF בארץ-ישראל המנדטורית"

בתמונה של שד"ת קלנדיה-עטרות ניתן לראות גם את תוואי גדר ההפרדה, הגובלת במסלול ממערב, וגם את מפעל המסוקים של התעשיה האווירית - צבר המבנים שנמצאים מספר מאות מטרים משמאל (דרום) למגדל התעופה. השדה עצמו, שהועבר רשמית מאחריות רש"ת למשב"ט לפני כשנתיים, מוקף ונשלט כמעט מכל עבריו באזורים ומבנים פלסטינים (אם בתוך תחומי ירושלים המוניציפלית ואם מעבר לה) ומסיבה זו יצא משימוש פעיל מסחרי / פרטי כבר בתחילת האינתיפאדה והפך חיש מהר לבסיס צבאי ושלוחה של מג"ב עטרות. עד סוף 2001 פונו ממנו כל המטוסים והמסוקים האזרחיים המועטים שאוחסנו בו לטובת שדות תעופה ומנחתים במרכז הארץ. מצבו של המפעל עצמו הורע מאז סיום פרויקט הדגל שלו - היסעור 2000 - לפני כמעט 10 שנים ומאז הוא שרוי בהפסדים כבדים עקב מיעוט עבודות. פרוץ האינתיפאדה הביא להפסקת עבודות השיפוץ עבור הצי האמריקני והגדלה משמעותית של עלויות האבטחה באתר המבודד ועל כן ספק רב אם יראה את סוף העשור. לפרטים נוספים

http://globes.co.il/serve/globes/Do...?did=1000133296

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 17-09-2006 בשעה 18:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 21-09-2006, 10:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
דווקא כן!
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי PERE1 שמתחילה ב "בצת"

נוכח הנסיבות - מחסור משמעותי בדלק - הסורים בהחלט הגיעו למסקנה שלמטוסים יש AUTO LAND....

אני חושב שכדאי לצאת מנקודת הנחה שמצבו של השדה בשנות ה-50 היה טוב מאד, "כמו חדש", בעיקר לאור העובדה שחלף זמן קצר מאז שהוקם ע"י הבריטים.

בשנות ה-90 נחתו בו מספר אז"מים במסגרת ארוע של האגודה, אבל כיום - אני בספק אם המסלולים כשירים גם כ"מנחת חד פעמי"...

מעבר לכך - אורך המסלולים הוא כ-950 מטרים - מרחק הנחיתה של המטוס.

עריכה: המסלולים שימשו גם מטוסי תובלה ומטוסי ריסוס בימים מאוחרים יותר - כך שאיני סבור שבימים הטובים שלו - השדה היווה בעיה מיוחדת לסורים. אם נצא מנקודת הנחה שמדובר בטייסים לחוצים כי הם קצרים בדלק, קרובים לגבול של ישראל ובטייסים שנמצאים במהלך ה-OTU ועדיין אינם מנוסים מספיק כדי לפחד במידה הראוייה....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-09-2006 בשעה 11:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 28-11-2012, 19:49
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי ofermar שמתחילה ב "יערי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ofermar
תמיד נעים לקרוא את תגובותיך. האם תוכל להסביר למי שאינו מבין גדול בתצ"א מה רואים, מהם אותם "פנים" ומדוע לדעתך הם מקום ראוי לצילומים? תודה

תודה.
ה"פנים" (כך אני חושב שקוראים להם כיוון שהם בנויים מ 5 צלעות, כמו ה"פנטגון" בארה"ב) היו קירות ההגנה על מטוסים חונים (בעיקר מפני ירי שטוח מסלול).
אולי איכות ההגדלה המתאפשר במפות/צילומי אתר "בזק" יאפשר לך להבחין בקירות ובמשטח החניה (צמחים גדלים בין ריבועי הבטון):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וכדי להבין זאת טוב יותר - הנה תמונה ממלחמת ששת הימים בו חונה מטוס גדול במשהו דומה. התמונה נסרקה מספר "חיל האויר" בהוצאת משרד הביטחון (1971).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי "ומדוע לדעתך הם מקום ראוי לצילומים?" - הדבר נתון להחלטתך. ההמלצה שקיבלת ניתנה לאור הדברים שכתבת ("חשוב שהשדה והמבנים עדין ישמרו את המראה המקורי וכן בנוסף שתהיה אפשרות גישה לצילומים"). אם מישהו מכיר אתר שעונה טוב יותר על הבקשה שלך - הוא מוזמן להוסיף.

והערה למנהלים: הבקשה אינה קשורה לנושא האשכול ועדיף להעבירה לאשכול חדש בשם "מבקש המלצה על מנחת ישן במצב טוב לצורך צילומי סרט"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 05-03-2013, 15:47
  betzet1 betzet1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.03.13
הודעות: 2
צילומים בשדה תעופה בצת
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי ofermar שמתחילה ב "מנחת ישן במצב טוב לצורך צילומי סרט"

שמי אורי ואני משמש יו"ר ועד מקומי במושב בצת. השלטים שמופיעים באתר הוכנו על ידי לפני כ-10 שנים על סמך מידע שקיבלתי בזמנו ממוזיאון ה- RAF בלונדון.רוב הדיפונים הדת"קים עמדות הנ.מ. מאגר דלק -מטוסים וכו' נותרו על כנם . השטח היה עד לפני שנתיים בבעלות משרד הביטחון וחקלאי המושב לא התייחסו ברצינות לנכס הזה. בעוד זמן לא רב מתוכננת להיבנות במתחם שכונת הרחבות ורק חלק קטן מהמבנים מיועדים לשימור. בתקופה זו עדיין ניתן בהשקעה אפסית לנקות את רוב המתקנים (בעיקר עשביה ובחלק מהמקומות זבל אורגני) מצ"ב תמונה של דת"ק לאחר ניקיון מהיר. אם יש למישהו ענין לצלם במקום נשמח לשתף פעולה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:42

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר