![ישן](https://static.fresh.co.il/images/vBulletin/statusicon/post_old.gif)
26-07-2006, 08:10
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
אוטורוטציה
אם כבר הוקפץ, שוב מדובר בהשקעה גדולה מאוד במערכות שנותנות תשובה רק למגוון קטן יחסית של מצבי חירום. חקר ביצועים עונה במידה רבה על השאלה מדוע לא מותקנות מערכות מילוט ברוב המסוקים.
אחת הסיבות העיקריות לכך שלמסוקים אין מערכות מילוט מובנות היא שאוטורוטציה פותרת חלק גדול ממקרי החירום במסוקים (כאן ניתן למצוא הסבר מפורט על אוטורוטציה). מי שמכיר את תולדות מערך המסוקים של צה"ל יודע כמה תאונות קטלניות בפוטנציה נמנעו ע"י ביצוע נכון של פעולת חירום זו.
שימו לב שמערכת הבלונים נועדה רק לריכוך נחיתות אוטורטציה קשות ולא להיחלצות הצוות מתקלות קשות אחרות, כמו היפרדות להב/רוטור, שבירת בום זנב וכיוב'. כמו כן, היא לא תעזור הרבה במקרה של אוטורוטציה תוך סבסוב קשה והתהפכות, כפי שקורה בעיקר במקרה של תקלת רוטור זנב. מבחינה זו לא ברור עד כמה היא שווה את עלויותיה השונות (גם מבחינת ביצועי המסוק). כל תצלומי הניסויים שצורפו אכן מראים מסוקים שנחתו באוטורוטציה אידאלית.
לגבי מערכות המילוט האחרות, גם הן התגלו כיעילות רק במתארים מאוד מסויימים ולכן לא היו שוות את מחירן ואת המשקל והסיבוך שהן הוסיפו למסוקים הקיימים.
|