12-07-2006, 17:52
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.02
הודעות: 6,709
|
|
ראיתי פעם מאמר בפורום של תפוז על פיתוח סרטי שחור לבן. בגדול - אני לא מציע להסתבך בפיתוח של סרטים והדפסת תמונות בצבע, יש יותר מדי כימיקלים וצריך להקפיד הרבה יותר על הטמפרטורות והמינונים שלהם.
בשחור לבן יש שני כימיכלים והתהליך פשוט יחסית - טוענים את הסרט לטנק (בחושך מוחלט כמובן), שופכים לתוכו את החומר הראשון, מחכים מספר דקות תוך סיבוב קל של ציר הטנק, מוציאים את החומר ושוטפים טוב-טוב עם מים (מכניסים ומוציאים את המים לטנק הסגור וממנו מספר פעמים תוך סיבובי הציר המרכזי וניעור הטנק). מוציאים את המים וחוזרים על התהליך עם החומר השני (מצטער, ברחו לי השמות של החומרים בעברית - בתרגום חופשי זה "מפתח" ו-"מקבע"). אחרי ששטפנו עם מים, אפשר להוציא את הסרט החוצה ולתלות אותו לייבוש, כאשר אל הצד התחתון של הסרט מצמידים איזה אטב כביסה או משהו כזה (כדי שהסרט לא יסתלסל בתוך עצמו תוך כדי הייבוש). חשוב מאוד לא לגעת בפני הסרט עד שהוא מתייבש על הסוף - השכבה שהייתה רגישה לאור מאוד רכה ופגיעה בשלב הזה.
לגבי ההדפסה - צריך מגדל איכותי עם עדשה איכותית, נייר שחור לבן ושני חומרים (נדמה לי ששני אלה שונים מהחומרים של פיתוח הסרט - אבל לא לתפוס אותי במילה, כל זה היה לפני הרבה מאוד שנים). התהליך הוא פשוט (הכל נעשה באור של פנס אדום כי הנייר לא רגיש אליו) - מכניסים את הסרט למגדל וחושפים את הנייר לפרק זמן קצוב. אח"כ מכניסים לחומר הראשון, מחכים עד לקבלת התמונה עצמה, קונטרסט וטונים כמו שרוצים, שוטפים במים ומכינסים לחומר השני. אחרי כמה דקות שוב שוטפים במים - וזהו, אפשר להדליק את האור, הנייר כבר לא רגיש לאור אחרי החומר השני.
מקווה שעזרתי
|