04-07-2006, 09:36
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
ציטוט:
א. מערכות מוטסות עדיין מתקשות לאתר כלים שמרחפים ולהפרידם מרעש הקרקע
מעניין, דווקא מוטסות ? מהאוויר הרוטור נראה במכ"מ פחות טוב ? ולמה את Comanche ניסו לעשות חמקן ?
|
כמובן שרוטור מחזיר הד, אבל עדיין צריך להפריד בין המסוק לרעשי הקרקע, והקרקע מייצרת לא מעט שטחים מתים גם למטוסי בקרה מגביהי טוס. מעבר לזה - בגובה רב - גם אלו הופכים למטרה, וככל שמרחיקים אותם מקו העימות - זוית הסריקה שלהם יוצרת שטחים מתים גדולים יותר מאחורי תוואי הקרקע.
מעבר לזה - גם ע"י ל"א ניתן ליצור "עודף" מטרות ולמנוע מיקום מדוייק של האיום.
ציטוט:
ב. נ"מ שמפעיל מכ"מ - הופך למטרה של מסק"ר המצוייד ביכולת ביות על מערכות קורנות. גם זה שיקול.
והמטרה תעמוד במקום ותחכה שיפגעו בה ולא תתגונן ?
|
מערכת השרף, למשל, מסוגלת לשגר חימוש ולהמשיך לעקוב אחרי המטרה, גם אחרי שזו שינתה מיקום. מעבר לזה - מערכת נ"מ שאינה קורנת - מפסיקה להוות איום, וכשהיא קורנת - היא הופכת למטרה.
ציטוט:
כמובן שאין להוציא מכלל אפשרות ל"א, חסימה, או כלים אחרים שנועדו לפגוע במעטפת אחרת.
אם אתה לוקח בחשבון לוחמה מרושתת - הרי שכטב"מ יכול להעביר נתוני מטרה למסוק, מבלי שזה בכלל יבוא לכלל מצב מאויים של סוללת הנ"מ
בסדר אז בוא גם לא נזלזל ב"אוייב" שלא יתן לכטב"מ להסתובב חופשי וגם יפעיל ל"א נגד ערוצי תקשורת, וגם יעבוד ברשת.
|
אם ואם ואם ואם... צריך לקחת בחשבון שניתן להעביר מידע בכמות רבה של ערוצים. לא סביר שהכל יחסם, ובעצם - זו מהות שדה הקרב האלקטרוני.
סביר להניח שמטוסים שפועלים בלוחמה מרושתת, בסביבה רוויית סנסורים ואיומים - עדיין יהיו אפקטיביים. ואם לא - תמיד ימצא פתרון אחר.
ציטוט:
גם כך הוא מתוכנן לירות מאחורי מסתור וחשיפה לזמן קצר מאד מאד.
מה זה קצר מאד מאד ? צריך להשוות את נתונים עם זמני תגובה של מערכות נ"מ.
|
אתה מדבר על כ-20 שניות מביות לפגיעה. כלומר - המסוק צריך להישאר חשוף במשך כל הזמן הזה לשם יצירת מטרה.
מסוק אחד שמסמן מטרה (ע"י חשיפת האנטנה מחוץ למסתור, שאינה בדיוק הופכת אותו למטרה) יכול לאפשר למסוק אחר לירות ולהעלם בפרק זמן קצר בהרבה. אם זכור לי נכון - שרף יכול טיל כל 4 שניות, ואם הוא עושה זאת מסלי להיחשף, כאשר מסוק אחר, מאיר לו מטרה (גם בלי להיחשף) - אז אין לנ"מ מטרה לנעול עליה.
אתה גם יוצא מנקודת הנחה שלמסוק אין יכולת התגוננות כנגד הטיל ואיום המכ"ם, וזה לא בהכרח נכון.
ציטוט:
ג. קיימים סוגים שונים של טילים, ברמות שונות של הנחייה.
נכון, אבל ולכל אחד יש חסרונות משלו, טיל חוטי - איטי מדי, טיל עם הנחיית לייזר דורש סימון מטרה - חשיפה לאש נ"מ וכו'.
|
ויש גם טילים בהנחיית מכ"ם, וטיל עם הנחיית ליזר - יכול להיות גם מסומן ע"י כלים אחרים (חוליות קרקעיות, מטוסים, כטב"מים וכד'.).
ציטוט:
ד. כי הם קצת מתקשים בריחוף....
אנחנו צריכים כמה שיותר אש מדויקת בקו קידמי ולא ריחוף לשם ריחוף.
|
מטוס אינו מסוגל להוות איום מתמשך על מטרה. הוא בא והולך, והוא אינו מהווה גורם מפתיע בזירה, לאחר היחשפות ראשונית.
מטוס לא יכול לסגור תא שטח. הוא לא יכול לאיים על רחוב או חלון של בית. מהבחינה הזו - אין לו "נוכחות".
מסוק יכול לשהות בזירה זמן רב הרבה יותר. הוא מרחף במקום, ולכן מהווה איום מתמשך עד הגזרה.
הוא חומק (לא מבחינת שח"מ אלא מבחינת תו"ל) ואינך יודע אם הוא כאן, או כבר לא...
ציטוט:
באשר ל-A-10 - נבחן ע"י ח"א בשנות ה-70 וח"א דחה אותו מהסיבה הפשוטה שאינו נוהג להפעיל מטוסים שאינם רב משימתיים. מעבר לזה - המטוס קרוב אל סוף חייו.
כן שומעים את זה כבר 10-15 שנה, רק שאמריקאים אחרי כל מלחמה מאריכים את חייו ב"עוד קצת" :-)
|
השרות נמשך על חשבון הסד"כ. יוצרו ממנו 715 מטוסים, מהם נמצאים כיום רק כ-370 בשרות.
המטוס האחרון צפוי לצאת משרות בשנת 2028, כחל מתוכנית ההצטיידות ב-F-35.
אין ספק שזה מטוס אמין, אבל באותה מידה אפשר לדבר גם על כך שגם אנחנו מפעילים עדיין מטוסי עייט. זה כבר לא מטוס קו ראשון, וכבר אין 8 טייסות שלו, למרות שעדיין הוא נמצא בשרות...
ציטוט:
ועוד דבר - כל מה שאמרת לא מצדיק קיומו של מסוק קרב יקר דוגמת Apache :-)
|
כנראה שאני לא היחיד שלא מסכים איתך.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|