לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 04-06-2006, 08:34
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
Luft 46
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ran saar שמתחילה ב "נשק מופלא גרמני (נאצי)"

אה, הפריקים של המטוסים הסודיים של הלופטוואפה... הבעיה היא שרוב הפריקים כ"כ עסוקים בלהתלהב מהפיתוחים הטכנולוגיים שהם מזניחים לגמרי דיון הסטורי רציני בתופעה.
1) קודם כל, פיתוחים מתקדמים כ"כ התאפשרו בעיקר בזכות קיומה של תשתית מחקר מעולה - מכוני מחקר, מעבדות מתקדמות, מנהרות רוח מתקדמות, מנהרות מים וכד'.
2) רוב אותם פרוייקטים נותרו על הנייר ורובם אפילו לא הוגשו אלא נותרו בתיקי החברות השונות. במקרים רבים היו אלה יותר שעשועים בהיתכנות טכנולוגית ופחות פרוייקטים עם כוונות מימוש.
3) בגרמניה הנאצית חסרה רוב הזמן יד מכוונת בתחום הפיתוח וכתוצאה מכך רוב החברות עשו ככל העולה על רוחן. כתוצאה מכך בוזבזו משאבים רבים וזמן רב על פרוייקטים שלא ניתן היה לממש אותם בתקופת המלחמה.
4) גם כאשר צצה יד מכוונת, היא יצרה לעיתים יותר בלגן מאשר סדר. הדוגמה הטובה ביותר היא פיתוח הכנף המעופפת של האחים הורטן, אשר אושר ע"י גרינג ומיניסטריון התעופה ללא כל התחשבות במשך הפיתוח, ברצינות המפתחים וביכולות היצור.
5) אצל הגרמנים בלטה מאוד בכל הרמות גישה לא ריאליסטית להערכת הזמן הדרוש להבשלת פיתוחים טכנולוגיים. גישה זו תרמה לאותו בזבוז משום שנדרשו שנים רבות להבשלת פיתוחים טכנולוגיים ברמה כ"כ גבוהה והערכה מפוכחת היתה מצביעה על כך. הדוגמה הבולטת ביותר היא פיתוח מנועי הסילון. דוגמה פחות ידועה היא פיתוח חמ"מ. מערכות נשק שהגרמנים עבדו עליהן ברצינות רבה, כמו טילים מונחי טלביזיה ונשק נגד מכ"ם הבשילו מבחינה טכנולוגית רק בסוף שנות ה-60.
6) חלק גדול מאותם פרוייקטים נועדו להתמודד עם עליונות בעה"ב באויר ועם יכולת היצור שלהן באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. חוסר הערכה כוללת של מצב גרמניה במלחמה ושל יכולות טכנולוגיות תרם לכך שהגרמנים סיימו את המלחמה כשהם מטיסים בעיקר מטוסי קרב שפותחו עוד בשנות ה-30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 04-06-2006, 09:29
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "Luft 46"

שתי הערות למרות שאני מסכים בגדול עם הדברים שנאמרו:
1. בקשר לחוסר הריאליזם בתכנון זמן פיתוח - בהחלט יכול להיות שאתה צודק אבל קשה לנו לדעת זאת כיום (מסוג משחקי ה"אם אז"), חייבים לזכור שמדובר בזמן מלחמה ובתקופת מלחמה הפיתוח מואץ תמיד באופן משמעותי, כמות המשאבים שניתן להטיל לפיתוח מרכזי היא אדירה וקיצורי הדרך שצוות הפיתוח מוכן לקבל (ובוודאי שבגרמניה הנאצית) אינם בפרופורציה לשום דבר שמקובל בזמן שלום. לכן הטענה כאילו הנאצים לא היו מצליחים לפתח חמ"מ גם עשרים שנה אחרי היא קצת מוגזמת לדעתי. אפשר והיו נדרשות להם עוד שנים ספורות בלבד (ואפשר גם שלא), לעולם לא נדע.

2. נקודה נוספת - אחת הסיבות המרכזיות לכך שהגרמנים סיימו את המלחמה עם מטוסים משנות ה-30 איננה חוסר בטכנולוגיה אלא דווקא חוסר במשאבים. בחודשים האחרונים של המלחמה אזלו לגרמניה כמעט לחלוטין המתכות המרכזיות מהן נבנים כלי טייס (בוודאי מתקדמים) והם עברו לעץ ושאר חומרים שאינם מתאימים לייצור. אני לא טוען שזה כל הסיפור אבל הייתה לכך השפעה ממשית [היו כמובן את הפצצות בעלות הברית על מתקני הייצור ועוד ועוד].
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 04-06-2006, 10:00
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
לא בדיוק
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "[font=Verdana]שתי הערות למרות..."

עידו, בגדול הטיעונים שלך נכונים, אבל:
1) זמן פיתוח מטוסים ומערכות נשק מוטסות היה ארוך כבר בתחילת מלה"ע השניה והגרמנים היו מודעים לכך. בתכתובות שונות מדברים בפירוש על תקופות של 3-5 שנים מתחילת פיתוחו של מטוס בוכנה ועד לכניסתו לשירות מבצעי. כמו כן, הגרמנים צברו נסיון מר עם מספר פרוייקטים של מטוסים רגילים, אשר פיתוחם נגרר לאורך שנים (במיוחד ההיינקל 177 והמסרשמידט 210). מעבר לכך, חלק גדול מהפרוייקטים המתקדמים החלו ב-1944 כאשר היה כבר ברור לדרגים רבים שהמלחמה אבודה ותסתיים תוך חודשים. יש היסטוריון גרמני שטוען שחלק גדול מהפרוייקטים היו יוזמה של צוותי פיתוח שניסו לחמוק מגיוס בשלבים האחרונים של המלחמה ע"י המצאת פרוייקטים. אני לא מסכים איתו, אבל יש לקחת טיעון זה בחשבון.
שורה תחתונה, מקורות רבים מצביעים על כך שלא מדובר בחוכמה שלאחר המעשה.
באותו עניין, ישנן מספר תאוריות לגבי הבשלת טכנולוגיות והזמן הדרוש לכך. אם תרצה, אוכל לשלוח לך מספר כותרים. מכל מקום, העניין הוא שגם עם השקעות אדירות אי אפשר להאיץ פיתוח טכנולוגיות מהפכניות מעבר לגבול מסויים. ושוב פיתוח מנועי הסילון מהווה דוגמה קלאסית לכך. עם כל ההשקעה והתשתית המחקרית והטכנולוגית המעולה, לקח לגרמנים כ-4 שנים לפתח מנועי סילון שימושיים לאחר שנתקבלה ההחלטה הרשמית לעשות זאת, וגם אז הם לא היו לגמרי בשלים. דוגמא מודרנית יותר הוא פרוייקט ה-SDI.
2) אחת הסיבות לכך שהגרמנים סיימו את המלחמה עם מטוסי קרב נחותים יחסית נעוצה בדיוק בנ"ל. כאשר הוחלט ללכת על מטוסי סילון ב-1942 החליטו לדלג לגמרי על הדור הבא של מטוסי הבוכנה מתוך הערכה שמטוסי הסילון ייכנסו לשירות כבר ב-1943 ושהדגמים הישנים יספיקו עד אז. השימוש בעץ נבע לאו דוקא ממחסור באלומניום, אלא מרצון של מתכננים לחסוך במשקל ומרצונם של קברניטי הייצור לנצל נפחי ייצור לא מנוצלים בתעשיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 04-06-2006, 12:04
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הגרמנים היו מתקדמים מאד טכנולוגית
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "הגרמנים תמיד היו "פיתוח אחד לפני המהפך""

הבעיות שלהם נבעו:

ממחסור במשאבים
כושר ייצור נמוך
קבלת החלטות קפריזית לעיתים

לא מעט פיתוחים גרמניים הגיעו לכלל בשלות לאחר המלחמה בקרב מדינות הברית (למשל מטוסי המיג 15 והסייבר שבוססו על פיתוח גרמני), נושא הטילאות והפצצות המעופפות (או טילי שיוט) וכד'.

אל תשכחו שחלק מהפיתוח נעצר ולא הגיע לכלל בשלות - לא רק בשל קשיים טכנולוגיים, אלא גם בגלל הוצאת המדענים הרלוונטיים מתחומי גרמניה לאחר המלחמה, נזקי ענק לתעשייה המקומית והגבלות פיתוח בתחום הצבאי לאחר המלחמה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 04-06-2006, 13:33
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
מרשים, אבל...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי spetsnaz שמתחילה ב "וואווו אתר מדהים!!!"

כמות המידע הטכני שבאתר אכן מאוד מרשימה, אבל כפי שכבר כתבתי, מבחינה היסטורית הוא מאוד בעייתי. עצם שמו רומז לאמונה של חובבי לופטוואפה רבים, שאם הגרמנים רק היו מצליחים להחזיק עוד קצת מעמד, העליונות הטכנולוגית שלהם היתה מונעת את התבוסה. מסיבה זו כותבים רבים מדברים על טכנולוגיות שהגיעו "מאוחר מדי". זוהי כמובן אמירה פשטנית ומטעה מאוד שמקורה במידה רבה בזכרונות אפולוגטיים של גנרלים גרמנים. אתר "לופט 46" חוטא באי הצבת הדברים בהקשרם ההיסטורי הנכון.
נ"ב - צחי, לגבי המיג 15 וה-F-86: תכנונם לא התבסס על טכנולוגיות גרמניות, אלא על נתוני מחקר גרמניים בנוגע לכנפיים משוכות לאחור והאוירודינמיקה שלהן. בגדול, מעט מאוד טכנולוגיות תעופתיות גרמניות השפיעו על הפיתוח לאחר המלחמה, אבל לנתוני מחקר שנתפסו היתה השפעה רבה. המיג 15 חייב כמובן את הצלחתו במידה רבה לבריטים ולסכלותם, אבל זה כבר סיפור אחר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-06-2006, 14:00
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
כנראה שלא
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "האם אינם מבוססים על התוכנית של ליפיש?"

למחקרים פורצי הדרך של ליפיש היתה השפעה מסויימת על פיתוח מטוסים חסרי זנב ועל פיתוח כנפי דלתא. מכל מקום, ליפיש היה רק אחד מהחוקרים הגרמנים שעבדו על כנפיים משוכות לאחור ונתוני המחקר שתורגמו עבור נורת' אמריקן על כנפיים משוכות לאחור לא היו שלו. קיימת תאוריה שמטוס שפיתח קורט טנק (Ta 183) השפיע רבות על תכנון שני המטוסים הנ"ל, בעיקר בגלל הדמיון בקונפיגורציה שלהם, אולם גם התיעוד הקיים וגם עדויות של מתכננים מצביעים על כך שנתונים גרמניים לגבי התכנון של כנפיים משוכות לאחור היו התרומה הגרמנית היחידה לשני הפרוייקטים.
דרך אגב, גם מתכנני ה-J-29 השוודי השתמשו באותם נתונים, אשר הועברו לידיהם בדרכים עלומות באמצעות המודיעין השוייצרי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 05-06-2006, 18:03
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ran saar שמתחילה ב "נשק מופלא גרמני (נאצי)"

אתר מושקע, תכנונים מרתקים, גרפיקה מדהימה
רק מה, אם הנאצים ימך שמם היו שולחים את כל אלפי המהנדסים והטכנאים שעסקו בכל השטויות הדימיוניות האלו לתחזק כמה מאות מטוסים פרימיטיביים משנות ה-30 או כמה טייסות נוספות של ME-262 (תכנון רבולוציוני שהקדים את זמנו בעשור לערך), היו מגרדים אולי עוד איזה שבוע-שבועיים במלחמה ומספיקים בדרך זו לשחוט עוד כמה עשרות אלפים אומללים מבני עמנו וכפליים מזה שבויי מלחמה וסתם אזרחים תמימים.
גם בלי התכנונים השאפתניים האלו הגרמנים הצליחו לבסס כבר בחלון הזמנים של 1942-1944 פער טכנולוגי של 3-4 שנים על בנות הברית המערביות (תלוי את מי שואלים) ו 7-10 שנים על ברה"מ ברוב תחומי תכנון ופיתוח האמל"ח ובכלל זה אמצעי הנעה שונים (רקטיים, סילונים), טילאות, אמר"לים, הנחיה, אופטיקה, ביות ובקרה, אמצעי קשר ועוד ועוד.
שני תחומים יוצאי דופן היו האנרגיה הגרעינית והנשק האטומי (וגם לא מעט מזה בזכות סרבנות פנים של מספר מדעני מפתח ופעולות אמנעה נקודתיות של בנות הברית) ונושא תכנון השריון המודרני (בעיקר ה T-34), בהם כשלו.
כמובן שכל היתרונות, היכולות והאמצעים המתקדמים הללו היו בפועל חסרי משמעות אמיתית מאחר ולא היה ניתן להביא אותם לידי ביטוי משמעותי מבחינה מספרית בשדה הקרב ולהשפיע בכך על מהלכי המלחמה בשנתיים האחרונות, בעיקר בחזית המזרחית, בה היתרון המספרי-החומרי העצום של הרוסים ובני בריתם כילה כל יתרון טכנולוגי גרמני.
תוסיפו לכך את הטירוף המנהיגותי הנאצי, שהוביל הן להתבדרות מוחלטת בתעשיה הצבאית (במקום המיקוד הנדרש) והן לקטטוניה המוחלטת אליה נקלע הפיקוד הגרמני (בעיקר אחרי נסיון ההתנקשות הלא מוצלח בהיטלר, שגרם למידור כמעט מוחלט של הגנרלים מתהליכי קבלת ההחלטות), תקבלו מרשם בדוק לכשלון, שבא לידי ביטוי בין היתר בהסטת משאבי מו"פ וייצור לפרויקטים לא רלוונטיים ולא ישימים (במקום לכיוונים מתבקשים כמו איתור מקורות אנרגיה חליפיים) ולהסטת מעט הכוחות הכשירים שנותרו לגרמנים לחזיתות מישניות ואבודות (פרוסיה המזרחית, בודפשט, צפון איטליה, נורבגיה, הארדנים ועוד) בהתאמה.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 05-06-2006 בשעה 18:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 06-06-2006, 08:46
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
הלכת קצת רחוק
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי ran saar שמתחילה ב "SAM 2"

זה כמו לטעון שהסופר-סייבר הוא פיתוח של טכנולוגיה גרמנית. מיד לאחר סיום המלחמה הסובייטים אכן יזמו תוכנית שלמה של פיתוח העתקים של טילי הנ"מ שהגרמנים פיתחו, במקביל להעסקת מומחים גרמנים. כמו האמריקאים, גם הסובייטים גילו שהטכנולוגיה בה פרצו הגרמנים את הדרך היו מנועי הדלק הנוזלי. את בעית ההנחיה, שהיא היסוד החשוב השני בטכנולוגית טילים, הגרמנים לא הצליחו לפתור וכתוצאה מכך השלב הראשון בתוכנית טילי נ"מ הסובייטיים נכשל. ב-1950 סטאלין הורה להתחיל מחדש והטיל על משרד התכנון SB-1 (מאוחר יותר KB-1) לפתח טיל נ"מ להגנת מוסקבה מפני מפציצים. הצוות החדש פיתח את הטיל S-25/SA-1. במשרד התכנון הועסקו אמנם מספר גרמנים, אבל הם הוצאו ממנו בעקבות מותו של סטאלין. בכל מקרה, בשלב זה הסובייטים החלו כבר ללכת קדימה עם טכנולוגיה משלהם. פיתוח ה-SA-2 נמסר לידי משרד התכנון החדש יחסית OKB-2 של גרושין. ממשרד זה ומעבודת הפיתוח שלו קשה למתוח קו ישיר אל המורשת הגרמנית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 10-06-2006, 08:44
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
ערוץ ההיסטוריה והפקותיו
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי benihartmann שמתחילה ב "הלופטוואפה"

בנושאים צבאיים הם שטחיים להחריד וסובלים מאי דיוקים רבים. ראוי רק לציין שאותו 262 לא היווה איום חמור במיוחד על מטוסי הקרב של בעה"ב בעיקר בגלל כושר התמרון העלוב שלו ובגלל האמינות הנמוכה של מנועיו. למעשה, מטוסי קרב רגילים הפילו מספר גדול למדי של מטוסים כאלה. העליונות הבלתי מעורערת שלו היא עוד אחד מאותם מיתוסים שהופצו לאחר המלחמה.
בנוגע לטילי הנ"מ, ציינתי כבר בהודעה קודמת שלמרות שהגרמנים הצליחו לפתור את בעיית ההנעה של טילים כאלה, הם היו רחוקים מאוד מפתרון בעית ההנחיה. במוזיאון במינכן מוצג לי טיל הריינטוכטר, טיל דו-שלבי שהונע במנוע דלק מוצק ושמעולם לא עבר את שלבי הניסוי המוקדמים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 11-06-2006, 11:38
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
כל מטוסי הסילון המוקדמים סבלו
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "צ'אק ייגר הפיל 262 כשהוא עצמו הטיס מוסטאנג."

מכושר תמרון עלוב ומזמן תגובה ארוך של המנוע לשינויי מצערת. כתוצאה מכך, אם הצליחו טייסי בעה"ב לתפוס מטוס סילון בהפתעה ועם יתרון גובה הדבר הסתיים לרוב בהפלה. כמובן שבתנאים המתאימים, למטוס הסילון היה יתרון בניתוק מגע או לחלופין ביצירת מגע. הטקטיקה בה בשתמשו טייסי הקרב הגרמנים בד"כ היתה להתקיף במהירות גדולה, לבצע יעף חטוף ואז לנצל את יתרון המהירות כדי לעבור למישור האנכי וחוזר חלילה. טקטיקה זו דרשה כושר הטסה גבוה במיוחד, אבל היא היתה עדיפה על כניסה לקרב אויר הדוק, בו מטוסי הסילון, שגם כך סבלו מרדיוס פניה גדול, איבדו אנרגיה במהירות.
בספרו של פייר קלוסטרמן "ההצגה הגדולה" ישנם תיאורים מצויינים של קרבות עם מטוסי סילון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:31

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר