28-04-2006, 01:21
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.05
הודעות: 468
|
|
Windows Genuine Advantage
שלום לכולם,
לא באתי לבקש עזרה בנושא WGA,
אבל עקב האשכולות הרבים בנושא כאן בימים האחרונים אני אנסה לעזור, ולהסביר - אני לא אתן דרך כיצד להסיר, אבל אם אתם חושבים שיש כאן באמת טעות (ויש לכם מקורי עם מדבקה חוקית של מיקרוסופט COA או יצרני OME) אני אתן דרך כיצד לפנות למיקרוסופט.
ראשית כול:
Windows Genuine Advantage הוא עידכון מבית מיקרוסופט שנקרא בעברית "תוכנת המקוריות של הווינדוס".
עקב כך שהיום כל אחד יכול להשיג ווינדוס פרוץ כפי שבא לו ולא לשלם עליו מחיר מלא - מיקרוסופט העולמית שיחררה תוכנה לגילוי מקוריות.
התוכנה בעצם לא מתחברת לאינטרנט, למסד ומזהה שהווינדוס שלכם לא חוקי. ברגע שקוד בן 25 תווים של המחשב שלכם מותקן פעמיים באותו עת (כלומר שיש שני מחשבים שמשתמשים באותו Key בן 25 הספרות באותו זמן) הווינדוס כבר פג, היה בו שימוש לא תקין לפי דין כחוזה עם מיקרוסופט (המייצגת שלה בארץ היא חברת מיקרוסופט ישראל בע"מ).
לאחר שהבנו את מהות WGA אפשר לעבור למשהו דווקא אחר ושונה - מה בעצם יקרה אם אני לא יוריד את העידכון? הרי זה עידכון כרגיל לא?
מיקרוסופט לא יכולה לקבוע על המחשב הביתי או העיסקי שלכם,
אך אם היא מצאה שהווינדוס שלכם לא חוקי בגלל שהוא נכשל באחד מתהליכי האימות - היא יכולה לקבוע שלא תורידו עידכונים, והיא גם תוסיף הרבה אופציות לאלו שהאימות שלהם סומן בוי ירוק ויפה.
פירוש הדבר שמהיום כל הורדה כמו מדיה10, או מסנג'ר5.4 והמון המון תוכנות, העידכונים הרבים והמון המון אפשרויות - ימנעו ממכם, עוד דבר חשוב הוא שכולם מתקינים עידכונים כאילו "רק שיתקין כבר" ולא קוראים מה העידכון, לא מבררים באינטרנט עליו (למי יש זמן?) ולכן גם הסוגיה הזאת.
אז ניגשתם לבדוק עידכונים כרגיל והינה, מסך העידכונים כבר לא עולה - מסך העידכונים דורש שתורידו קודם כל תוכנת מקוריות, ורק אחר כך תוכלו לבדוק עידכונים. רוב ההורדות של מיקרוסופט דורשות אימות, אקספלורר7 החדש ותוכנות הגנה שהיא רכשה (כמו הרוגלות או האנטי-וירוס) גם בודקות את הKey של המחשב שלכם. ואם הוא לא חוקי גם הם יגידו לכם, שהKey שלכם לא חוקי ואי אפשר להתקין את התוכנה (ממש ככה).
אחרי שניסיתי להסביר לאלו שלא מבינים על העידכון, מהו בעצם - הינה דרכי התמודדות חוקיות ואופציות שניתנות לכם:
- אם באמת ביצעם עיסקת ווינדוס פרוץ ועיסקה שחורה, תוותרו - בדרך החוקית לא תשיגו את התשואה. הווינדוס ינעל כמו שצריך ובדיוק כמו "גנב שנתפס" לאחר 30 יום.
- אם אין לכם מושג מה קורה, ונפלתם קורבן לטכנאי שהריץ במחשבכם ווינדוס לא חוקי, הדרך הטובה היא קודם כל לבדוק האם שילמתם על רישיון של ווינדוס? הוציאו את הקבלה מהמגירה הישנה, או מקלסר הקבלות - ובדקו! רשום שמה ששילמתם על רישיון לווינדוס Xp? או שכלול שם מערכת הפעלה בתשלום? בדקו אם קודם כל יש לכם דיסק מקורי ומדבקה COA של מיקרוסופט. האתר הבא של מיקרוסופט יסייע לכם בבדיקה. אין דיסק ובכל זאת רשום בקבלה על המערכת הפעלה? דרשו מהטכנאי דיסק מקורי. אם הוא לא מוכן להביא לכם אותו תוכלו לעשות כל נקיטה אזרחית על-פי דין, מותר לכם - זה כמו שתשלמו על מוצר ולא תקבלו אותו, בדיוק ככה.
- לא רשום והוא התקין לכם ווינדוס? יפה לו, הטכנאי בחלק הזה לפחות עובד שחור. רכשו עותק חוקי ממיקרוסופט ישראל, עדיף לשלם יקר מאשר באמת לשלם יקר.
- יש לכם דיסק והכל טוב ויפה? צרו קשר עם מיקרוסופט ישראל לעזרה. הם יוודאו ויעזרו לכם בתמיכה הטכנית בנושא. אם הדיסק אכן חוקי הנושא יפתר, ומניסיון שלי על הצד הטוב ביותר.
ציטוט:
לשירות הלקוחות ולמרכז התמיכה ניתן לפנות באמצעות טלפון 09-7625400, בימים א'-ה' בין השעות 08:00-18:00. מעבר לשעות אלו תוכל להשאיר הודעה במענה אנושי ואנו נחזור אלייך בהקדם.
כמו כן, ניתן לפנות אל שירות הלקוחות ואל מרכז התמיכה של מיקרוסופט ישראל בטלפון 057-6004040. מיקרוסופט ישראל תתרום לעמותת נגישות ישראל 5 א"ג לכל דקת שיחה למתקשרים אל טלפון זה.
|
פרטים נוספים, לדוא"ל שלהם ודרכים נוספות (כמו Online עם נציג תמיכה) בדף 'צור קשר' באתר של מיקרוסופט ישראל. אנא לחץ כאן להגיע אל האתר.
אני מקווה שמידע זה עזר לחלקכם להבין מה קורה ואיפה אתם עומדים, וכמובן שלקוביבי והמנהלת השנייה (הייתי שמח לדעת את שמך) יהיה פחות קושי לנעול ולסגור אשכולות בנושא.
**לא באתי לכאן להראות שיש לי ידע, סך הכל לעזור מהידע שלי ללחץ שיש כאן. המנעו בבקשה מתגובות מהסוג הציני. תגובות שמתקנות אותי בנושא אין לי בעיה לקבל, אך שיהיו בונות ומכובדות.
אלי.
_____________________________________
חשיבה חיובית יוצרת מציאות חיובית.
נערך לאחרונה ע"י KeyTekK בתאריך 28-04-2006 בשעה 01:29.
|