לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #20  
ישן 29-12-2004, 22:58
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
טייסת 119 - "העטלף", קצת היסטוריה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "טקס פתיחת טייסת העטלף, טייסת הסופה השנייה"

טייסת העטלף הוקמה בחודש ספטמבר 1956, כשברשותה שלושה מטוסי מטאור Nf. 13.
בשנת 1958 קיבלה הטייסת שישה מטוסי Vatour IIN צרפתים ושלושה מטואורים נוספים מבריטניה, שנשארו בשירות עד 1963, אז הוחלפו ע"י מטוסי מיראז' 3 IIICJ.

במהלך מלחמת ששת הימים השתתפה הטייסת במספר גיחות, כולל התקפתות על שדות תעופה בירדן וסוריה. ב 1967 הפילה ה"עטלף" 19 מטוסי אויב.
ב 1970 הפכה הטייסת להיות טייסת הקורנסים הראשונה, כולל שני מטוסי צילום RF-4E. החל משנות ה 80 הפעילה הטייסת מטוסי קורנס 2000.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 29-12-2004, 23:52
צלמית המשתמש של spooler
  spooler spooler אינו מחובר  
מומחה לתעופה ומודיעין
 
חבר מתאריך: 08.01.03
הודעות: 1,177
שלח הודעה דרך MSN אל spooler
כבוד גדול לעטלפים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "טקס פתיחת טייסת העטלף, טייסת הסופה השנייה"

אחת מהטייסות הוותיקות והמובילות בחה"א עם היסטוריה קרבית מפוארת.
אז הנה עוד קצת היסטוריה...

תפקיד : תפעול מטוסי קרב בכל תנאי מזג אויר (אל ראות).


טייסת העטלף גובשה לראשונה בספטמבר 1956 בבסיס תל-נוף (עקרון), תחת פיקודו של יואש צידון. שני טייסים נשלחו לבריטניה להתאמן בחיל-האוויר הבריטי על מטוס המטאור, טייסת הקרב החדשה נוצרה כאשר הם חזרו ארצה. שני מטוסי המטאור הראשונים,מתוך שישייה, הגיעו ארצה כחודש לאחר מכן.

עקב העובדה שלרשות הטייסת עמדו שני מטוסים וצוות אוויר מבצעי אחד, נבצר מהטייסת מלהשתתף באופן פעיל במבצע סואץ. מספר ניסיונות יירוט של מטוסי אויב למניעת חדירה אווירית לארץ נעשו ע"י הטייסת, אך ללא תוצאות. עם זאת,המשימה החשובה ביותר של הטייסת התרחשה יום לפני פרוץ המאורעות. בליל ה-28 לאוקטובר 1956, מטוס מטאור בודד (מספר 52) יירט מטוס תובלה מצרי שטס מדמשק לקהיר. מטוס התובלה המצרי נשא 16 קצינים מדרג בכיר של הצבא המצרי אשר בדיוק הגיעו להסכם שיתוף כוחות הגנתיים עם סוריה וירדן. היירוט התרחש כ-200 קילומטר מחופי קפריסין,והסתיים בצלילתו של המטוס המצרי בלהבות הישר לים-התיכון. זו הייתה המשימה היחידה של טייסת העטלף שבה נהרג מישהו ע"י מטוס מטאור. המפקד העליון של הצבא המצרי היה במטוס נוסף שהצליח להימלט. לאחר מכן נעשו ארבעה ניסיונות חדירה והפצצה אוויריים מצד המצרים בלילות שבין ה-30\21 באוקטובר 1956, אך ללא הצלחה ביירוט מטוסי חיל-האוויר הישראלי.

ב-1956,עם פרוץ המלחמה כנגד מצרים,הטילה בריטניה חרם על ישראל וסירבה למכור עוד מטוסי מטאור. על-מנת למלא את מכסת הטייסות ולהשיג חלקי חילוף,פנה חיל-האוויר לצרפת.משלוח של שבעה מטוסי ווטור דו-מושביים הוזמן במאי 1957,והמשלוח החל להגיע במרץ 1958. הדבר גרם לכך שהחרם שהוטל על ישראל על מטוסי המטאור הוסר ומשלוח נוסף של מטוסים הגיע באפריל. מטוס אחד התרסק בצרפת בזמן המשלוח ושימש לאחר מכן ללקיחת חלקי חילוף.

מטוס הווטור נותר בשירות הטייסת עד אוגוסט 1963, זמן בואו של מטוס המיראז'. מטוסי הווטור הועברו לטייסת בבסיס רמת-דויד. מכ"ם המטוסים הוחלף בחומר מילויי מייצב שכן הטייסת שימשה כמובילה במבני תקיפה אוויריים. באותו זמן מטוסי המטאור הוצאו משרות והודממו.

טייסת העטלף הייתה היחידה השלישית שצוידה במטוסי המיראז' ,במרץ 1964 בבסיס תל-נוף עברו המטוסים שינויי לשיפורם, ותוך זמן קצר לפעילויות מבצעיות. הטייסת הייתה הראשונה לקבל לשורותיה שני מטוסי מיראז' מדגם IIICJ R ששימשו לאיסוף מידע מודיעיני על פעילויות האויב. למרות שהטייסת לא תוכננה להנהיג אף גל של התקפה אווירית - בתחילת מלחמת ששת-הימים היא בכל זאת השתתפה בגל התקיפה השלישי והרביעי על ירדן וסוריה בתיאום. המטרות שנפגעו כללו בסיסי חיל-אויר בעמאן (ירדן) ובסוריה. מהיום השני של המלחמה,מטוסי המיראז' שימשו כמטוסי התקיפה והליווי העיקריים כשבראשם עומדת טייסת העטלף שפעלה בעיקר אל מול החזית הסורית והירדנית.

טייסת העטלף נחשבה בתום המלחמה ב-1967 כטייסת הקרב המובילה, עם סה"כ 19 הפלות בקרבות אוויר, והטייס המוביל בקרב אויר-אויר:סגן גיורא רום עם חמש הפלות בטוחות. כמו-כן הטייסת הייתה בעלת האבידות הנמוכה ביותר,רק שני מטוסי מיראז' נפלו ושני הטייסים שלהם ניצלו.

בזמן מלחמת-ההתשה (1969-1971) טייסת העטלף השתתפה במה שהיה נראה כאין סוף סדרות של התכתשויות וקרבות אויר-אויר. במהלך אחד הקרבות, ב-11 לספטמבר 1969,הטייס המצטיין של מלחמת ששת-הימים גיורא רום, הופל ונלקח בשבי.

ככל הנראה, לאחר מכן הטייסת המירה שני מטוסי מיראז' מדגם IIICJ למטוסי איסוף מודיעין, דבר שאומר שלאותם מטוסים הותקנו מצלמות בראדום שהוארך לשם כך. בשנת-1970 מטוסי המיראז' הרגילים ושני הצלמים הועברו לטייסת ###.

בסוף שנת 1970 הטייסת צוידה מחדש במטוסי הפאנטום- F-4E II בבסיס חה"א רמת-דויד, ופעם שנייה שהטייסת הפכה להיות היחידה השלישית שהפעילה סוג מטוס מסויים. בתחילת שנת 1971 הטייסת קיבלה זוג מטוסי RF-4E לאיסוף מודיעין. מהקבוצה הראשונה של שישה מטוסים שנשלחו בין פברואר-אפריל 1971,אבל הם צורפו לאחר מכן לטייסת שעסקה באיסוף מודיעין בלבד.

עד ליום זה לא הותר לפרסום עדיין פרטים על מבצעים של מטוסי ה- F-4 במלחמת יום-כיפור. קצת אחרי מלחמת יום הכיפורים,הטייסת חזרה לבסיסה המסורתי תל-נוף. הטייסת השתתפה גם בתקריות בלבנון שיבואו.

מטוסי ה-F-4 של הטייסת שודרגו לדגם ה-קורנס 2000 ע"י תעשיית חיל-האוויר הישראלי עם שיפור אויוני של המטוס ותחזוקת המבנה הכללי שלו.הדגש בשיפור המטוס עמד מראייה לשפר את יכולת התקיפה של המטוס. אב-הטיפוס של קורנס 2000,מספר סידורי 001,טס לראשונה ב-15 ליולי 1987 בצבעי טייסת העטלף, אבל דגמי מטוס הקורנס 2000 לא הועברו ליחידה עד לתחילת 1989.היחידה סיימה את המרת כל המטוסים מהדגם הישן לקורנס 2000 בתחילת 1992.

ביום בליל ובערפל - עטלפים לנצח !!!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 01-01-2005, 18:15
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
טעות קטנה בזמנים
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "עוד דבר, בטייסת העטלף בששת הימים בראשות רן פקר..."

אתה מדבר על מיראז' 53 והנטישה בשנת 1963, כמה שנים טובות לפני המלחמה. הסיפור סופר בפרוטרוט כמה וכמה פעמים, במיוחד בביוגרפיה של פקר, ולכן אחזור עליו בקצרה:
פקר יצא לגיחת צילום במצרים במיראז' שהוסב לצילום (לפני שהגיעו המיראז'ים היעודיים, 98 ו-99). בדרכו חזרה, דקות בודדות לפני הנחיתה בחצור, כבה המנוע. נסיונות ההנעה באויר לא צלחו, ופקר נטש את המטוס בשניה האחרונה, לא לפני שהשאיר את המטוס בזווית אופטימלית לנחיתת אונס.
המטוס פגע בקרקע וניזוק באופן מינורי. בדיקה לילית מאוחרת יותר של המנוע הביאה למציאת הסיבה לתקלה - שסתום פגום במנוע, מה שגרם (מסתבר) לאובדן של 16 מטוסים צרפתיים קודם לכן.
בשורה התחתונה, הטייס ניצל, סרט הצילום היקר ניצל, והמטוס שופץ והוחזר לשירות ולחם עוד שנים רבות. תמונות מאוחרות יותר מראות אותו בסוף שנות ה-70' בסכימה האפורה של טייסת "הנגב".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 30-12-2004, 16:44
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
עוד תמונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "טקס פתיחת טייסת העטלף, טייסת הסופה השנייה"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/1/23221.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/2/23222.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/3/23223.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.co.il/sip_storage/files/4/23224.jpg]


מאתר חה"א
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 05-05-2014, 12:36
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,822
עם הפנים לאיראן: טייסת 119 והטייסת סתיו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "טקס פתיחת טייסת העטלף, טייסת הסופה השנייה"

חלף עשור מאז האשכול המקורי, זמן טוב להקפיצו

עם הפנים לאיראן: טייסת 119 והטייסת סתיו. יום עם הטייסים והטייסת של טייסת F16-I, שמתאמנים לקראת המבצע הגדול מכולם

http://www.israelhayom.co.il/article/179671


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/styles/566x349/public/images/articles/2014/05/04/13992326183597_b.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/u163/New_28900_Air.Force-06.04.14--ZIV-KOREN.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/u163/New_28900_Air.Force-06.04.14-71_-ZIV-KOREN.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israelhayom.co.il/sites/default/files/u163/New_28900_Air.Force-06.04.14-19_-ZIV-KOREN.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:01

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר