10-04-2006, 13:25
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אין קשר לכמות הפלסטיק אלא ליכולת המטוס לצבור את החשמל.
חיכוך באוויר במטוס יוצר חשמל סטטי.
מטוסים שבנויים מחומרים המאפשרים "טעינה" בחשמל סטטי - יהיו מצויידים בפורקים מיוחדים (מן הסתם מטוסי עץ ובד שאינם מהירים - סובלים פחות).
הפריקה נעשית ע"י פורקים בקצות הכנפיים ומייצבי הגובה, ובנוסף - ע"י פריקת הזרם באמצעות הגלגלים וכני הנסע.
המסוקים הבעיה מורכבת מעט יותר - לא ניתן להתקין פורקים על הרוטור - כי זה פוגע מאד בזרימה, ומצד שני - במתארים מסויימים - המסוק אינו נוגע בקרקע.
לשם כך פותחו חליפות הארקה למי שמחבר מטען למסוק בעת ריחוף באופן שיבטיח פריקת החשמל הסטטי אל הקרקע דרך מוליך, במקום דרך האדם...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|