29-03-2005, 07:32
|
|
|
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
|
|
קונספט מעניין אבל לא מעשי
אנסה להשתמש בידע שלי על רכב חשמלי בכלל ורכב היברידי בפרט כדי לנתח את הידוע על הצעצוע החדש הזה.
הרכב הזה לא אמור להיות יותר ממוגן מההמר, הוא מתוכנן כרכב סיור קל, יביל אויר, חמקן ובעל אוירות גבוהה מההמר.
האמריקאים משתמשים בקצה העליון של הנעה חשמלית הקיימת בשוק. הם משתמשים במנוע שפותח להנעת רכב חשמלי /היברידי/נטען/תאיי דלק חשמליים היקר ביותר הקיים בשוק. זה מנוע בעל מגנט טבעי כך שמשקלו נמוך וההספק שלו ליחידת אנרגייה מאוד גבוהה. הם גם משתמשים בבטריות מהיקרות ביותר,תארו לכם, לשם ההדגמה, שכול רכב כזה נושא כמה אלפי בטריות של פלאפון מהדור האחרון.
התכנון מכוון לעבירות ולא לניצולת דלק טובה או חסכון באנרגיה. המבנה הבסיסי של מערכת ההנעה זהה לזה של קטר רכבת דיזל. מנוע הדיזל מפעיל גנרטור המייצר חשמל בזרם חילופין, זרם החילופין ממומר לזרם ישר ומפעיל מנוע חשמלי (או במקרה הזה ארבעה, אחד לכל גלגל). המצברים נטענים בעמידה או בנסיעה רגילה, עוזרים בהאצה, ונטענים בהאטה בדומה למערכת הקיימת ברכב ההיברידי המוכר כיום (טויוטה פריאוס לדוגמה).
התכנון של מנוע נפרד לכל גלגל מאפשר ליצור רכב ורסיטלי לחלוטין מבחינת מידות, דלתות או רמפות וכודמה. המנוע נפרד יחד עם מערכת הבולמים ההידראולית מאפשר גם עבירות אולטמטיבית שכן מספיק שגלגל אחד יגע בקרקע והרכב נוסע.
להערכתי מדובר במדגים טכנולוגיות שלא יגיע לשדה הקרב בשנים הקרובות. אני צופה תג מחיר אדיר תמורת יתרון חמקנות מפוקפק מהסביות שאבהיר להלן.
בתנאים ששקט הוא גורם חשוב חייל החי"ר יעדיף התקדמות רגלית שקטה על רכב שקט ככול. לגבי החמקנות הטרמית, המערכת הנעה פולטת מספיק חום גם לאחר שמנוע הדיזל כובה להתמזג בטמפרטורת השטח תהייה משימה בלתי אפשרית בלי לעמוד במקום אחד בחלנוות פתוחים במשך כמה שעות טובות. מנוע הדיזל ממשיך לפלוט חום שעות לאחר הכיבוי, המנועים החשמליים והבטריות מייצרים חום, החיכוך מייצר חום, והנוסעים היושבים שעות ברכב פולטים חום.
_____________________________________
טל
|