16-03-2006, 20:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
|
|
אוקיי בואו נעשה סדר.
דבר ראשון - העיקר פה הוא פיזור האור של הצנצנת לעומת הקפצה או פלש ישיר.
אפשר לראות שהפלש הישיר אמנם חזק יותר, אבל משטיח את המצולם בצורה שלדעתי הכי לא מחמיאה מכל הצילומים.
בצילום עם ההקפצה הרגילה מהתקרה - האור שמגיע למצולם הוא אמנם מפוזר, אבל העיניים שלו מוצלות בגלל שהאור מגיע מלמעלה.
בשני צילומי הצנצנת האור מפוזר יותר ומגיע בצורה נעימה גם לעיניים וגם מלמעלה.
כל הצילומים צולמו באותה החשיפה, והאור הצהוב לא אמור לעניין אף אחד...
היה באמת נכון יותר לבצע את הניסוי עם צמצם סגור יותר כדי לא לקבל "הסח דעת" מהסביבה.
צבע הפלש הוא קרוב לצבע השמש, הוא לא לבן כי אין דבר כזה אור לבן.
יחסית לצבע נורת הטונגסטן הוא כחול, לכן כשהWB מכוון לפלש הרקע המלאכותי יוצא לעיתים קרובות נוטה לכתום.
במקרה הזה בנוסף על כך - הקירות היו כתומים, מה שנתן גוון יותר כתום לכל התמונה.
צריך לעשות ניסוי נוסף, בחדר חשוך לגמרי, כשהפלש בלבד הוא מקור האור...
אז בינתיים הערב עשיתי ניסויים באולם גדול -
אפקט הפיזור של הצנצנת די דומה לאפקט של הדיסקית הנשלפת, במיוחד כשמדובר במרחק גדול מהמצולם (נגיד מעל מטר)
ובשיקול המשקל והסרבול ביחס לתוצאה - נראה לי שאני אוותר עליה, בטח בצילום אירוע.
ערב טוב לכולם
|