19-09-2007, 22:14
|
|
|
|
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
|
|
הסיפור לא כל כך פשוט כפי שאתה מתאר
בלי להתייחס ישירות למתקן הסורי הרי שזיהוי מתקן ייעודי המשמש לייצור חל"כ אינו עניין כה פשוט כפי שאתה מתאר ואין פרופיל ייחודי למתקן המייצר VX, למשל. גם הטענה על כך שניתן לאתר בקלות תוצרי פליטה של ייצור על-ידי לווינים אינה בעלת אחיזה במציאות. ראשית, דגימת אוויר לצורך איתור חומרים לא נעשית מלווינים אלא מכלי-טיס רגילים. שנית, מבלי להיכנס להסברים מסובכים, הרי שיש קושי לאתר רכיבים הייחודיים לייצור חל"כ רק מדגימת אוויר. לרוב יש צורך באיסוף דגימת קרקע, וגם אז לא מדובר תמיד בהוכחה חותכת (ראה תקדים אל-שיפא).
איני מומחה לזיהוי מודיעיני של חל"כ, אך אני מרשה לעצמי לצטט מדו"ח אמריקאי שעוסק, בין השאר, בסממנים המעידים על קיום תוכנית חל"כ. להלן הקטע מהמבוא של הפרק העוסק בסממנים חיצוניים:
Since so much of CW agent production involves dual-use technologies, it is necessary to distinguish clearly between illicit and legitimate production. Unfortunately, there are few, if any, specific, unambiguous external signatures of CW production..
הטבלה המצורפת עוסקת בדרכים והאמצעים בהם ניתן "להערים" על אמצעי גילוי שונים לאורך תהליך הייצור והחימוש:
וביחס לארובה "הייחודית" שהזכרת. האם יש דימיון מוחלט בין המבנה במפעל VX אמריקאי (למעלה) למבנה באל-שיפא (למטה)? התשובה היא לא, ובכל זאת המודיעין האמריקאי הגיע למסקנה שבאל-שיפא מייצרים VX. המידע העיקרי, אגב, לא היה דגימת אוויר או צילומי ארובה אלא דוגמית קרקע שהעלתה חשד להימצאות EMPTA.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie
נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 19-09-2007 בשעה 22:35.
|