23-09-2015, 18:59
|
|
|
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
|
|
הקומפלקס של חברת מסרשמידט באוברמגאו (בבווריה) כמו גם שדה הניסויים הסמוך בלכפלד נתפסו בידי בעלות הברית באפריל 1945. חלק ממהנדסי החברה, רוב הספרות שלהם ואפילו מקצת טייסי הניסוי נלקחו/היגרו לארה"ב במסגרת מבצע PAPERCLIP והמשיכו שם בעבודתם, שהקפיצה קדימה את תעשיות התעופה והחלל הצבאיות והאזרחיות האמריקניות בדורות שלמים. בין היתר שמשו התכנונים של מסרשמידט בפיתוח ה X-5 (של בל), ה XB-51 (של מרטין), הוודוו (של מקדונל), הקאטלס (של ווט), ה B-47 (של בואינג...), ה X-4 (של נורתרופ) ועוד.
וולדמר וויט, המהנדס הראשי של מסרשמידט שהיה אחראי בין היתר ל 262, 1101, 1110 ו 1112 בין היתר, עבד בארה"ב תחילה בבל (שם יצר את ה X-5, תאומו של ה 1101) ולאחר מכן בבואינג בשנות ה-60 ולצידו עבד ריצ'ארד ווגט, מקבילו בבלום אנד ווס, שהיה אחראי בין היתר על תכנונים דומים למדי למטוסי קרב סילוניים טרם קריסת המשטר הנאצי, שניהם בכפיפות לג'ורג' שיירר, המהנדס הראשי בבואינג, ששנים קודם לכן היה חבר בצוות LUSTY האמריקני שסרק את מכוני המחקר הגרמנים עוד טרם הסתיימה המלחמה! שיירר אגב פגש בגרמניה את סגנו של וויט, אדולף בוזמן, שהיגר אף הוא אחרי המלחמה לארה"ב, עבד במעבדות לנגלי (ב NACA שקדמה ל NASA) ותרם תרומה עצומה לארגון הזה.
לטעון שלהימצאותם של שניים מבכירי המהנדסים הגרמנים בבואינג באותן השנים ממש בהם פותח המטוס הזה אין קשר לתצורתו הסופית זה תמוה עד חובבני. אגב, זו כבר יציאה חובבנית שנייה מפיך בפרק זמן קצר יחסית, אחרי "פסיקתך" החד משמעית ש "הבולפאפ לא היה בשירות ח"א"...שם ניסית לבצע פליקפלאק גמלוני לאחור כדי לתקן את הטעות, מעניין איזה פעלול יעלה על מקלדתך כעת...
|