22-08-2010, 21:45
|
|
|
חבר מתאריך: 22.06.09
הודעות: 384
|
|
אני מתפלא על הניסוח התקיף :
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
1. אין אפשרות להכליל שגוף גלילי אינו יציב. היציבות נקבעת מהמרווח שבין מרכז המסה לבין המרכז האווירודינמי. רק במקרים בהם המרכז האווירודינמי נמצא לפני מרכז המסה הגוף אינו יציב.
|
כתבתי גוף לא יציב בד"כ : כלומר, בהנחה הסבירה שהמסה מפולגת אחיד (במקרה זה רוב הטיל זה מיכל דלק/מחמצן ) גוף כזה לא יהיה יציב. אם אתה חושב אחרת - תכתוב, שהטיל הנ"ל יציב, בניגוד לדעתי. אבל אל תכתוב שכתבתי דבר לא נכון ואז תחזור על על הטענה המקורית, כי הקורא המזדמן עלול לחשוב שבאמת טעיתי.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
2. אין לערבב בין כנפוני ניהוג לכנפוני ייצוב. במקרה שבתוצאה הסופית הגוף אינו יציב (מספיק) מוסיפים כנפוני ייצוב מאחור שמסיטים את המרכז האווירודינמי אחורה ומשפרים את היציבות. אין לזה ולו דבר עם כנפוני ניהוג.
|
ועוד איך יש לערבב !
כנפוני ייצוב עולים בהרבה גרר, אם ניתן להוריד אותם, ולהוסיף בקרה במקום, להבטחת יציבות - הרווחת !
שוב, אם אתה חושב שלא ניתן להוריד, תכתוב שלדעתך לא ניתן לוותר על כנפוני הייצוב, תסביר את הסיבה לכך, אך אל תקבע נחרצות חלוקה סמנטית ואל תכריז על טעות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
3. אם כבר יש כנפוני ייצוב מאחור נשקלת טכניקת הניהוג. ניתן להשתמש בכנפוני הייצוב לניהוג או לבחור בטכניקה אחרת - מדפי ניהוג או הטיית וקטור הדחף. הטיית וקטור הדחף נעשית במספר שיטות. השיטה הישנה והמוכרת הם מדפים הנמצאים בתוך הזרימה. אותם אכן נוהגים להשליך בשלב מסוים, כאשר הגוף צובר מהירות וניתן לנהג באמצעות כנפונים. שיטות אחרות הן הזרקת נוזל לנחיר שמטה את כיוון הדחף או נחיר גמיש שמשנה את כיוונו. במנועי דלק נוזלי מניחים את המנוע על צירים ואכן ניתן להזיז את כל המנוע כדי לקבל הסטה של הדחף.
|
ואם אין כנפוני ייצוב ? (כמו בטיל הזה .... )
חוץ מזה מסכים .
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
4. לא נהוג להשתמש במנוע לניהוג לאחר "גמר" המנוע. מוסיפים בדרך כלל אלמנטים נוספים שמנהגים עם דלק נוזלי (הידראזין, לדוגמה).
|
לא נראה בטיל הזה שום סימן למנגנון הנוסף. לכן כתבתי שניתן "בתיאוריה" להשאיר קצת דלק לתיקונים מאוחרים. כמובן שאינני יודע אם עושים את זה.
שוב, בין הטענה לעיל להכרזה על טעות יש הבדל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
5. אין שום בעיה לנהג גם בכניסה לאטמוספירה. נהוג להפריד את הרש"ק כדי להקטין את הגרר וכדי להקל על הניהוג, אבל זה לא הכרחי.
|
האם לטענתך מבנה טיל באליסיטי רגיל יחזיק מעמד בתימרונים (אם יידרשו) בחזרה לאטמוספירה ?
במאך 7, נדרשים הרבה מאוד G לתיקוני מסלול. להערכתי, מבנה הפח הדק והארוך, לא יחזיק מעמד בתאוצות של 10 G ויותר.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
6. "מנגנון ניהוג דחף קיים בכל מקרה בטילים אלו, כי לפני שהטיל צבר מהירות, צריך לייצב אותו." - שוב, ערבוב בין יציבות וניהוג. ראה סעיף 3.
|
שוב ראה תגובתי לעיל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
7. עוד הערה קטנה - ישנם סוגי טילים שבהם רוצים שהטיל יהיה לא יציב או על גבול היציבות - בעיקר טילי א"א, כדי שהדינמיקה שלהם תהיה גבוהה יותר.
|
כאן אין לי ויכוח.
|