08-06-2006, 22:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.04
הודעות: 4,275
|
|
וואי!
חזרתי הביתה והתגלה לי השרשור המטורף הזה, אני חייב לציין שלא ציפתי לכאלה תגובות, אז ממש תודה
לכולם באופן אישי, ממש עשיתם לי טוב
לגבי השאלות השונות והמשונות - במקום לדבר ולדבר אני פשוט אראה את כל השלבים.
השלב הראשון היה לבחור לוקיישן טוב, בגלל שרוב הצילום הוא הקרקע זה צריך להיות המרכיב החשוב ביותר.
חשבתי לצלם צומת "X" של מעברי חציה (שאגב, שמעתי שבכל העולם יש רק 5, 2 מתוכם בירושלים)
הלכתי לכיכר השבת, אבל הרמזור שם כל כך קצר שעד שהייתי מסיים סיבוב היה מחשיך, והבניינים שם גבוהים מה שלא היה מאפשר לי לקבל מספיק קרקע.
המשכתי לצומת הזה, שבו גם היה יותר אור, בניינים נמוכים, רמזור משמעותית ארוך יותר והצומת פשוט גדול יותר.
אז אחרי שבחרתי את המיקום כיונתי את החצובה לגובה מותניים בערך (לא נמוך מדי כדי שיראו מספיק קרקע ולא גבוה מדי כדי שהקרקע תיכנס לפריים כמה שאפשר קרוב למיקום המצלמה)
קבעתי את מדידת האור לידני, לפי האיזור המואר יותר (עדיף שיצא חשוך ואז להבהיר מאשר לשרוף ואז הלך).
איך שנהיה ירוק רצתי למרכז הצומת והתחלתי לצלם, נעזרתי בשלט כדי שאני לא אצטרך לגעת במצלמה אלא רק בחצובה, הזזתי את המצלמה ממש נגיעה בין צילום לצילום.
באיזשהו שלב גם הבנתי שעדיף לחכות לסוף הרמזור, כשיש פחות אנשים.
אז אחרי 6 רמזורים יצאו קרוב ל-100 תמונות, ובעבודה סזיפית בפוטושופ חיברתי אותם לזה:
מומלץ ביותר לתת הצצה לסרטון פלש הזה, אמנם כבד אבל ממחיש בצורה הטובה ביותר את החיבור.
אחרי שחיברתי וידאתי שיש המשכיות בין הקצוות, כך שבעיקרון ניתן לחבר את הפנורמה אינסוף פעמים אחת אחרי השניה:
בנקודה הזאת אם הייתי מפעיל את הפילטר המקטב הייתי מקבל דבר כזה:
כדי "להשלים" את החלק החסר צילמתי כמה צילומים של הנקודה בה המצלמה היתה, החזקתי את החצובה גבוה מעל הצומת וצילמתי כמה תמונות, בעזרת הdistort יישרתי אותם למרובע מושלם:
על המרובע הפעלתי את הפילטר המקטב, רק הפוך - כך שהוא בעצם "נפרש" לפנורמה:
חיברתי אותו לחלק התחתון, תוך תיקונים קלים של תאורה, מיקום מעברי החצייה שמגיעים אליו ווידוא שכל הקוליסים על הכביש לא נשברים.
אז כמובן הפעלתי את הפילטר (filters>distort>polar cordinates)
קיבלתי צלב, , בגלל שרציתי X סובבתי ב45 מעלות, עם הפלסטר והחותמת השלמתי את החלקים החסרים
נגיעות אחרונות של גוון, רויה ובהירות:
מצפה לראות יישום בפועל
|