לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-08-2006, 02:58
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
מידע טיסה ראשונה ל-EA-18G Growler, מטוס הל"א החדש

לאחר שהוא הוצג לראשונה בטקס גלילה מרשים ב-3 לאוגוסט, ביום רביעי(ה-16 לאוגוסט 2006) המריא לראשונה ה-EA-18G Growler מטוסהל"א(לוחמה-אלקטרונית) החדש מתוצרת בואינג, אשר מיועד לצי האמריקאי.

המטוס הראשון סומן כ-EA-1. הוא הוטס על ידי הטייס ריקרדו טרייבן ועל ידי הנווט ריק ג'אנקין, טייסי הניסוי של בואינג, שהמריאו ונחתו בבסיס האווירי למברט שבסיינט לואיס. ה-EA-1 הוא המטוס הראשון מבין 2 מטוסים שישמשולניסויים.

המטוס יעבור בעתיד הקרוב לבסיס של הצי האמריקאי בפטוקסנט ריבר, מרילנד. בבסיס הזה הוא יעבור (בנוסף לטיסות ניסוי) סדרת ניסויים ובדיקותקרקעיות מקיפות שיבחנו את יכולות המכ"ם ואמצעי הל"א שלו.

"זה היום שחיכינו לו מאז חתימת החוזה עם הצי ב-2003", אומר בוב פלדמן, האחראי על מטוס ה-F/A-18 בבואינג. "לראות את המטוס הזה ממריא לאוויר זה חוויה של פעם בחיים, אבל עצם הידיעה שכל כך הרבה אנשים השקיעו כל כך הרבה מאמץ כדי לבנות את המטוס עושה את זה לדבר נהדר אפילו יותר".

ה-EA-18G הוא מטוס דו-מושבי, המבוסס על מטוס ה-F/A-18F הדו-מושבי מתוצרת בואינג שנמצא כבר בשירות הצי האמריקאי. הוא מצוייד בפוד שיבוש מתקדם מסוג AN/ALQ-99 . הוא מסוגל לפעול גם מנושאות מטוסים וגם מבסיסים קרקעיים. הוא יחליף במשימות ל"א את מטוס ה-EA-6B Prowler הזקן של הצי האמריקאי שמשרת בו מאז שנת 1971. בשנת 2008 יכנס ה-EA-18G הראשון לשירות מבצעי בצי האמריקאי.

הגראולר ממריא לטיסתו הראשונה, בבסיס בסיינט לואיס:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://boeingmedia.com/imageView.cfm?id=14578&ResID=5]

טקס הגלילה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://boeingmedia.com/imageView.cfm?id=14571&ResID=5]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://boeingmedia.com/imageView.cfm?id=14572&ResID=5]



מקור:
http://www.boeing.com/news/releases...060816a_nr.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 19-08-2006, 11:22
  Asaf X Asaf X אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.03.05
הודעות: 204
מידע נדמה כי הצי נשאר דור אחד מאחור בתחום הל"א עם ה-EA-18G
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "טיסה ראשונה ל-EA-18G Growler, מטוס הל"א החדש"

כאשר מטוסים כמו ה-Rafale כבר משלבים טכניקות כגון active cancellation, הצי האמריקני נשאר עם ה-AN/ALQ-99 הישן והאמין שלו.

ה-ALQ-99 - לא "מתקדם" במיוחד, אבל בהחלט חזק (8,000 וואט של כוח מַשדֵר).

אני בטוח שהאמריקנים משדרגים את התוכנה שלו באופן מתמיד כך שתדע להתמודד בצורה טובה יותר עם מספר משפחות מכ"מים גדול יותר, אלא שהשאלה הנשאלת היא, האם לא היה כדאי להשקיע עוד קצת ולהעביר לחלוטין את משימת ה-SEAD\DEAD לידי כטב"מים? אחרי הכל, מטוס ל"א, לחלוטין לא חמקן, בעל פוד חיצוני גדול, שטס לו בקו ישר (פחות או יותר) ליד שדה הקרב - אפילו אם הוא עושה זאת מטווח standoff, הוא עדיין חשוף למגוון עצום של איומים שיכולים לנטרל אותו בקלות רבה מאוד, יחסית.

משימת ה-SEAD\DEAD היא המשימה הקלאסית לכטב"מים: יש מכ"מ; המערכת יודעת איפה הוא; המערכת חוסמת ו/או מטעה אותו; עם קבלת פקודה, המערכת עשויה גם לשגר ARM, שמתביית עליו ועליו בלבד (פחות סיכוי ל-collateral damage).

נראה כי ה-EA-18G נוטה להשאיר את הצי דור אחד מאחור בתחום הל"א, אם כי יש נקודה חיובית מרכזית אחת שניתן לחשוב עליה: האפשרות כי הוא משלב יכולות active ECM מצד מכ"מ ה-AN/APG-79, תוך ניצול הזדמנויות נפלאות הגלומות במערכות AESA.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-08-2006, 11:29
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "נדמה כי הצי נשאר דור אחד מאחור בתחום הל"א עם ה-EA-18G"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Asaf X
כאשר מטוסים כמו ה-Rafale כבר משלבים טכניקות כגון active cancellation, הצי האמריקני נשאר עם ה-AN/ALQ-99 הישן והאמין שלו.

ה-ALQ-99 - לא "מתקדם" במיוחד, אבל בהחלט חזק (8,000 וואט של כוח מַשדֵר).

אני בטוח שהאמריקנים משדרגים את התוכנה שלו באופן מתמיד כך שתדע להתמודד בצורה טובה יותר עם מספר משפחות מכ"מים גדול יותר, אלא שהשאלה הנשאלת היא, האם לא היה כדאי להשקיע עוד קצת ולהעביר לחלוטין את משימת ה-SEAD\DEAD לידי כטב"מים? אחרי הכל, מטוס ל"א, לחלוטין לא חמקן, בעל פוד חיצוני גדול, שטס לו בקו ישר (פחות או יותר) ליד שדה הקרב - אפילו אם הוא עושה זאת מטווח standoff, הוא עדיין חשוף למגוון עצום של איומים שיכולים לנטרל אותו בקלות רבה מאוד, יחסית.

משימת ה-SEAD\DEAD היא המשימה הקלאסית לכטב"מים: יש מכ"מ; המערכת יודעת איפה הוא; המערכת חוסמת ו/או מטעה אותו; עם קבלת פקודה, המערכת עשויה גם לשגר ARM, שמתביית עליו ועליו בלבד (פחות סיכוי ל-collateral damage).

נראה כי ה-EA-18G נוטה להשאיר את הצי דור אחד מאחור בתחום הל"א, אם כי יש נקודה חיובית מרכזית אחת שניתן לחשוב עליה: האפשרות כי הוא משלב יכולות active ECM מצד מכ"מ ה-AN/APG-79, תוך ניצול הזדמנויות נפלאות הגלומות במערכות AESA.



אסף,
כל מה שכתבת נכון מעשית וגם בחשיבה, רק קח בחשבון שה EA-18G אינו המרכיב היחיד בשדה הקרב האלקטרוני מצד הצי (או בכלל), אלא שחקן כחלק מקבוצה - כלומר כל שאר האופציות שציינת.

:-)
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-08-2006, 12:38
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Asaf X שמתחילה ב "נדמה כי הצי נשאר דור אחד מאחור בתחום הל"א עם ה-EA-18G"

העובדה שאת הגראולר מטיסים רק שני אנשי צוות מצביעה על המודרניות שלו. אמנם על פניו נראה שהוא מצוייד באותה מערכת ל"א בסיסית כמו הפרואלר, אבל בפועל נעשתה בו אינטגרצית מערכות גבוהה והוכנסה בו אוטומציה שלא רק שמורידה את עומס העבודה, אלא מקטינה את זמן התגובה ויכולת הגילוי והשיבוש. כמו כן בל נשכח שבניגוד לפראולר, יכולת השמדה קשה של מטרות משולבת במטוס מלכתחילה. כפי שגם ציינת, המשבש של המטוס הוא אחד החזקים ביותר הקיימים כיום ובניגוד למטוסים אחרים שנושאים מערכות שיבוש, לגראולר יש יכולת שיבוש חזקה מאוד מנגד.
לגבי שאלת כטב"ם מול מטוס מאוייש, ניתן להעריך שהדור הבא שלי מטוסי SEAD יהיה בלתי מאוייש. יש לזכור את נסיבות ההצטיידות בגראולר: משבר שהתגלה מאמצע שנות ה-90 בארה"ב עם הוצאתם מהשירות של הרייבנים, ה-F-4G והדלדלות כוח הפראולרים. מלחמת קוסובו, בה כוח הפראולרים של הצי והנחתים נמתח עד קצה יכולתו - חשפה במלואו את המשבר וכתוצאה מכך האמריקאים נאלצו למצוא פתרון מהיר (יחסית) מבלי להמתין לפריצת דרך בתחום הכתב"ם.

Ronen_a - הפראולר שודרג בשלהי שנות ה-80 לשאת טילי HARM וזהו החימוש היחיד שהוא מסוגל לשאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 22-06-2012, 15:17
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מידע נוסף על ה GROWLER
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "טיסה ראשונה ל-EA-18G Growler, מטוס הל"א החדש"

מסירות הגראולרים לחיל הים האמריקני ממשיכות

http://www.upi.com/Business_News/Se...38331331904104/

תוכניות לשדרג את הגראולר עם מערכת תקשורת לווינית רחבת פס חדשה

US Navy Growler aircraft to be equipped with DRS JTT-R

http://www.naval-technology.com/new...-with-drs-jtt-r

הפריסה המבצעית הראשונה על נומ"ט בשנה שעברה (מרץ 2011)

Boeing EA-18G Growlers Deployed by US Navy

http://www.defencetalk.com/boeing-e...-us-navy-32217/
http://www.nycaviation.com/2011/09/...rst-deployment/

בפריסה השנייה הודח מפקד טייסת גראולר בעקבות שתיית אלכוהול...

Growler squadron CO fired on deployment

http://www.navytimes.com/news/2011/...oyment-071911w/

בערך באותו הזמן סיים קצין חהא"א הראשון הכשרה על הגראולר (במודל דומה לזה שבו שירתו אנשי צוות חהא"א בטייסות הפראולר של הצי והנחתים)

Air Force EWO graduates from Navy Growler training

http://www.af.mil/news/story.asp?id=123262586
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:57

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר