05-09-2007, 11:54
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
|
|
סיכוי קלוש לכך
מי שאחראית על שיחרור גירסה זו או אחרת של F-16 לשוק היא היצרנית לוקהיד מרטין אשר עסוקה במטוסי העתיד (F-35/F-22) ולא במטוסי העבר.
ה F-16 על שלל גירסאותיו עבר כבר את נקודת הכדאיות לשידרוג (בסגנון MLU או אחר) מבחינת שיקולי עלות/תועלת מאחר ותוך עשור (כשה F-35 יהפוך להיות מבצעי) השוק יוצף בכמות רבה מאד של מטוסי F-16 למכירה מסוג A,B (ואפילו C,D מבלוקים 30/40) של ארה"ב, ישראל, בלגיה, הולנד, דנמרק, נורבגיה, יוון, איטליה, טורקיה ואולי עוד כמה.
חלקם יעברו לגריסה, חלקם לאחסנה וחלקם יימכרו למדינות במעגל החיצוני יותר (כגון: רומניה, בולגריה, סלובניה, קרואטיה וכד') שירצו לשדרג את מטוסי שנות ה 50/60 שלהם במחיר סביר.
יחד עם זאת, המטוסים האלה עשויים לזכות לשידרוג מערכות קל (אוויוניקה, ראדר וכד') אבל לא לשינוי מבנה בסגנון XL.
שידרוג מערכות כזה ניתן למצוא היום בלי סוף בשוק ולא רק של לוקהיד מרטין אלא גם מכל העולם ובכלל זה של חברות אמריקאיות,אירופאיות,ישראליות וכד'
זו דרכו של העולם, כך זה היה וכך זה יהיה (מספיק להביט במטוסי הפאנטום, הכפיר, הסקייהוק ועוד כמה שמתבשלים בשמש הנגב בכדי להבין את זה).
לגבי ה YF-17, זו הייתה סיטואציה מאד מיוחדת, מספר פרמטרים התקבצו בנקודת זמן אחת והולידו החלטה לפתח מטוס שלמעשה הפסיד בתחרות.
ה YF-16 היה הבחירה של חהא"א, אבל לחהי"א המטוס הזה ממש לא התאים מסיבות רבות.
לעומת זאת הקוברה (YF-17) בבסיסו כן התאים ולכן הם בחרו לפתח מטוס תקיפה על בסיס המטוס הזה, מקדונל דגלס זכתה וכך נולד ה A/F-18.
|