לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-09-2011, 14:37
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
תוכניות השבחת מטוסי ה F-15

אבטיפוס התוכנית המריא לראשונה בינואר האחרון כשהוא מצויד במכ"מ AESA מסוג APG-82 (v)1.
מאז נערכו בדיקות והתאמות ובואינג וריית'און קיבלו אור ירוק לשלב טרום ייצור (LRIP)
כתבה

למעשה חיהא"א החל להסב 224 דגמי E תחת פרויקט RMP משנת 2007 למכ"מ AESA (כולל מערכת קירור חדשה, מערכת זע"ט חדשה ומערכת RFTF חדשה המאפשרת למכ"מ ולמערכות הל"א של המטוס לפעול בו זמנית- מידע מבואינג כאן).
זהו המכ"מ ה AESA הכי מתקדם של ריית'און והוא מהווה פיתוח של המכ"מ APG-63 (v)3 אשר בואינג החלה להתקין במסגרת השבחת 178 מטוסים מדגמי C (בנוסף מותקן בהם חיווט חדש, תצוגה ואוויוניקה מודרניים, קסדת JHMCS-תק"ע, IRST והמכ"מ כאמור).
חיהא"א החל לקבל את דגמי C המושבחים ב 2010 והציב אותם בבסיס קדנה ביפן.

הרעיון של חיהא"א להפעיל את ה F-15 יחד עם הרפטורים למשימות א"א\א"ק תוך כדי ניצול היתרונות היחסיים של כל אחד מהמשתתפים.
כתבה כללית באתר דו"צ כאן

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 06-02-2013, 17:37
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
עברה שנה וחצי, עדכון לגבי תכנית ה RMP
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

ביולי 2012 קבלה בואינג (כקבלן ראשי מבצע) הזמנת LRIP-2 מחהא"א ל 10 סטים וחודשיים לאחר מכן העניקה הסכם BACK2BACK לרייתאון לאספקת הסטים עצמם. אספקת ששת המכ"מים הראשונים שהוזמנו במסגרת LRIP צפויה להסתיים עד ינואר 2014 ואז תחל אספקת 10 המכ"מים החדשים. אגב עד כה סיפקה רייתאון כ 400 סטים של מכ"מים AESA ללקוחות ברחבי הגלובוס. תהליך בחינת ה RMP (פרויקט שדרוג מכ"ם ה APG-70 הישן ל APG-82 החדש) צפוי להימשך 14 חודשים ולכלול 110 טיסות ניסוי מבסיסי הולומן, נליס ואגלין, כאשר בכוונת חה"א לצייד את כלל מטוסי ה F-15E במכ"ם החדש. בפועל שלב ה IOT&E לא החל כלל ב 2012 מאחר ותוכנת המכ"ם עדיין לא בשלה ולא עמדה במלוא הציפיות ממנה (ראו פירוט ב DOTE), כמו כן חהא"א נתקל בהפרעות אלקטרומגנטיות בין המכ"ם ומכשירי הקשר של המטוס. כתוצאה מכך שלב זה צפוי להתחיל רק במרץ 2013 ולהמשך עד יולי 2013.

Boeing awards F-15E radar LRIP2 contract to Raytheon
http://www.airforce-technology.com/...-radar-raytheon

New order for F-15E AESA radars
http://www.upi.com/Business_News/Se...57411347994408/

עדכונים מה DOTE על התקדמות ב 2012
F-15E Radar Modernization Program (RMP
http://www.dote.osd.mil/pub/reports...af/2012f15e.pdf

הדף הרשמי של רייתאון
http://www.raytheon.com/capabilities/products/apg82v1/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 18-09-2015, 09:53
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

כשאין סוסים חדשים אז לוקחים סוס מנצח ומעדכנים אותו ברוח התקופה - בואינג הכריזה השבוע על חבילת השבחה ל F-15C שלה הניקראת 2040C מתוך כוונה לשמר את ה F-15C כמטוס עליונות אווירית עד 2040 לפחות.
החבילה מציעה את השידרוגים הבאים:
- החלפת מכ"מ המטוס במכ"מ AESA מסוג AGP-63(v)3
- הוספת חיישני א"א (IRST)
- הוספת מיכלי דלק צורתיים (CFT)
- החלפת מערכות תקשורת ואוויוניקה למתקדמות
- שדרוג ממשק הטייס כולל קסדת JHMCS
- הכפלת כמות הטילים שהמטוס יישא מ 8 ל 16

החבילה מוצעת ללקוחות המפעילות F-15C ובראשן חיהא"א אשר אצלם ה F-15C החדש מתוכנן למשימות עליונות אווירית במקביל לרפטור (F-22).
אבל חיהא"א לא חיכה לבואינג, לפני כחמש שנים בעקבות קיצוץ כמות הרפטורים החל חיהא"א בהשבחת מטוסי ה F-15C שלו תחת תכנית "Goldan Eagle" אשר במהלכה צי המטוסים יקטן ל 178 יחידות אשר עוברים חיזוק מבנה (זוכרים את המטוס שהתפרק באוויר כתוצאה מעייפות מבנה?), החלפת המכ"מ ל AESA, חיווט חדש (אלקטרו אופטי מתוצרת ישראל במקום נחושת), הוספת חיישן IRST, קסדת JHMCS ושדרוג ממשק הטייס.

החבילה החדשה של בואינג מרכזת אלמנטים שבואינג פיתחה בשביל ה F-15SE (תוכנית לחמקן חלקי שלא הבשילה) ומה F-15SA (המטוס החדש של ערב הסעודת שלמעשה הוא ה F-15 ה 100% דיגיטלי הראשון).
התמונה: הדמיה של ה F-15C 2040C שהכינה חברת בואינג .
מקור: ביומיים האחרונים זה רץ ברשת אצל כל אתר תעופה שמכבד את עצמו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 18-09-2015 בשעה 09:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 18-09-2015, 14:55
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "איפה חיישן ה- IRST? והיכולת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
איפה חיישן ה- IRST?
והיכולת לשאת פי 2 טילים מעניינת; אני תוהה מה ההגיון. מיצוי טווח גילוי משופר של המכ"ם? ניצול שיפור בחיווט? מי אמור לשלוח גלי הסתערות של מטוסי אויב? לסינים יש מאות מטוסי קרב, לא אלפים; זו נראית לי יכולת שמתאימה יותר לימי המלחמה הקרה, מול אלפי מטוסי הקרב של ברית וורשה.

ההגיון הוא קודם כל עסקי, חיהא"א התווה את הדרך ובואינג מנסה לשפר.
אין פירוט היכן יהיה חיישן הא"א, נכון לעכשיו במסגרת השבחת גולדן-איגל מטוסי ה 15C מקבלים את פוד סנייפר הכולל חיישן א"א.
זהו סוג של אילוץ כי זהו פוד טיווח בעיקר למטרות קרקע, המטוס כאן מסתמך על המכ"מ החדש שייתן כיוון כללי ואז הא"א יבצע את הסריקה (כמובן זה תלוי מאד במזג האוויר).

פוד ה IRST של לוקהיד מרטין מעולה אבל בואינג לא תשפיל את עצמה עד לשם, חברת NG מפתחת פוד מתחרה, זו אפשרות
https://www.flightglobal.com/news/a...15-irst-413022/

היפנים כבר כמה שנים בוחנים/משתמשים בפוד מובנה ב F-15J, עוד אפשרות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לגבי טילים? שוב, זה רעיון של בואינג המשדרג את הפרויקט של חיהא"א, שים לב שתחנות הטילים סה"כ הכפילו את הכמות שהן נושאות, החיווט הדיגיטלי קיים וכן הדאטה לינק. לא הפכו כאן עולמות.

הדבר היותר מעניין כאן שכיום למעלה מ 40 שנה אחרי שטס לראשונה, ה F-15 עדיין טופ גאן והאמריקאים לא מצליחים לייצר תחליף.
ולא נשאלה אף שאלה על המנועים..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 18-09-2015 בשעה 15:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 08-11-2015, 12:18
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
F-15s’ New Role — Flying Arsenals for F-22s
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

http://warisboring.com/articles/f-1...enals-for-f-22/
בואינג מנסה לשכנע את חיל-האוויר האמריקאי ללכת על תוכנית השדרוג 2040C למטוסי ה-F-15C/D ש-Fang תיאר מעלה.
בנוסף לשדרוג המכ"מ, שבשים, ל"א, נשיאת מיכלי דלק צורתיים והכפלת כמות הטילים, מוצע פוד ייעודי (Talon HATE) לתקשורת עם ה-F-22. הרפטור מתקשר בצורה מסווגת שלכאורה לא ניתנת לגילוי, ציטוט ו/או שיבוש (כנראה פיזור מידע על ספקטרום רחב בצורה פסאודו-אקראית). הבעיה שהמטוסים האחרים לא מסוגלים לכך (משתמשים לרוב ב-Link 16) מבלי שהרפטור יחשוף את עצמו. ישנם מספר פרויקטים לפתרון הבעיה והם לרוב בצורת תחנות ממסר מעופפות ו/או התקנת ממירים במטוסי AWACS למיניהם. כאן מדובר בפוד ברמת מטוס, ובתור בונוס יכלול חיישן IRST.
הרפטור נושא רק 8 טילי א"א בתצורה חמקנית, כאשר המיירטים הרוסיים והסיניים מסוגלים ל-12. ויחד עם כמות הרפטורים המצומצמת הם יהיו במחסור טילים בקרבות אוויר. דוקטרינה בה יהיו להם מלווים "טיפשים"/משאית טילי א"א בצורת ה-F-15C/D המשודרג תאפשר להם להתמקד בהכוונה וניהול הקרב בהתבסס על חמקנות וחיישנים משופרים. הרפטור יזהה מטרה ויכוון טיל שירה המלווה ממרחק מבטחים. צורת עבודה דומה אפשרית גם עם ה-F-35 בהתאמות מסויימות, למשל עבור מטרות קרקעיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 10-11-2015, 21:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
יתרון מכ"מ AESA
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

בשנת 2010 חיהא"א החל להצטייד ב 178 מטוסי F-15C משודרג, טייסות היירוט 44 ו 67 מבסיס קדנה ביפן היו הראשונות שקיבלו את המטוס.
השידרוג כלל חיווט חדש אלקטרו אופטי, מכ"מ APG-63(v)3, אוויוניקה חדשה, ממשק טייס דיגיטלי הכולל צגים וקסדת תק"ע ועוד'

בשנת 2011 שתי הטייסות האלה זכו במקום הראשון בחיהא"א בכל מה שקשור ליירוט וקרבות א"א, השבחת המטוסים מייד באה לידי ביטוי.

לרגל האירוע חברת ריית'און יצרנית המכ"מ פירסמה סרט וידאו עם צילומים מרהיבים שצולמו במהלך האימונים ע"י טייסי המטוסים באמצעות מצלמות גופרו וסוני.

כיום חיהא"א כבר הצטייד ביותר מחצי הכמות הזו, המטוסים משרתים בטייסות יירוט של חיהא"א והמשמר הלאומי בארה"ב וברחבי העולם.

סירטון הוידאו


לצפייה במקור באתר Vimeo, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-08-2018, 07:26
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
F-15X ו-F-15EX, המחליפים העתידיים למטוסי F-15C/D ו-F-15E
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

USA-Unmasking the F 15X Boeing F-15CD Eagle Replacement Fighter

Boeing and the USAF have been in talks for a year and a half about replacing the aging F-15C/D with a brand new advanced Eagle derivative, the F-15X.

By Tyler Rogoway July 25, 2018


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
F-15X

Last week, the aerospace-defense community was overwhelmingly intrigued by a report from Defenseone.com that said Boeing was pitching a new variant of its 45-year-old F-15 Eagle line of fighters to the United States Air Force. Still, next to nothing is known about this initiative, including where it came from and what it entails exactly.

Although it has been framed as a Boeing solicitation to the USAF, the opposite is actually true—the USAF began the discussion over a year and a half ago. Since then, ongoing talks have been kept incredibly hush-hush, along with the details of the aircraft involved—until now.


According to sources familiar with the discussions, The War Zone has learned about the F-15X's origins, its intended capabilities and features, and where it would fit inside the USAF's tactical airpower ecosystem.

USAF Looks Back to the Future

The F-15X came out of a quiet USAF inquiry to Boeing and Lockheed Martin about fielding an aircraft that could seamlessly plug into their existing air combat infrastructure as part of better-defined high-low capability mix strategy—one intended to specifically help counter the service's shrinking force structure.

The airframe would have to be cost-effective both in terms of operation and acquisition, very low-risk, and most of all, it would need to be non-disruptive to the larger F-35 procurement initiative. If anything else, it had to be seen as complementary to the F-35, not as an alternative to it.


The USAF has not procured a 4th generation fighter since 2001. This was over 15 years before the discussions that led to the F-15X began. For a decade and a half, USAF brass had been adamant about only buying stealthy 5th generation fighters to fill out its tactical jet ranks. Even upgrading or retaining existing and battle-proven fighter platforms was in question early in the current decade as the service was myopically focused on stabilizing the F-35 program. Tightened defense budgets under sequester didn't help with the situation, either.

As time moved on, it became clear that the F-35 might not be the USAF's one-size-fits-all solution some thought it would be. This is not a mark against the F-35, but just the reality that the USAF has tactical air power needs that don't necessitate or even benefit from the F-35's unique and costly capabilities.

לכל המאמר ראה קישור למטה




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 23-12-2018, 19:44
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
הפנטגון מבקש 1.2 מיליארד דולר לרכישת 12 מטוסי F-15X
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "F-15X ו-F-15EX, המחליפים העתידיים למטוסי F-15C/D ו-F-15E"

USA Air Force plans to buy newest F-15X fighter aircraft

12/22/2018

The U.S. Air Force has plans to purchase 12 newest F-15X fighter aircraft to replace ageing fleet of F-15C/D in service of the Air National Guard

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
F-15X

The Pentagon is planning to request $1.2 billion for 12 new F-15X fighter aircraft, the newest version of the decades-old jet, in its fiscal year 2020 budget request, according to two people familiar with the decision who asked not to be named because it’s not yet official
.
According to Bloomberg Government, the decision to buy the newest kind of F-15 aircraft comes from the Pentagon’s top leadership, including with some prodding from Deputy Secretary of Defense Pat Shanahan, and not the Air Force, which would be flying the planes.


This summer, Defense One broke two major stories about sales pitches from Boeing, which is proposing an advanced version of the F-15 to the Air Force, and Lockheed Martin, which has been pushing a hybrid version of the F-22 Raptor and F-35 joint strike fighter similar to what it is reportedly offering Japan.

The F-15X, or Strike Eagle on Steroids, is a latest version of the world famous F-15 Eagle fighter jet. The new fighter would be equipped with better avionics and radars and would carry more than two dozen air-to-air missiles.

The F-15X is also set to be affordable, coming in at “well below” the $95 million cost of the F-35A. The newest Eagle would cost about $27,000 per hour to fly—again, well below the $45,000 an hour to fly the F-35A. Finally, Boeing claims that the F-15X will have a whopping 20,000-hour service life, enabling it to serve for decades. By comparison, the original F-15 was built to serve only 5,000 hours.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-09-2019, 08:59
  elaadhn elaadhn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.07.10
הודעות: 364
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "שני מטוסים וצרכים שונים לגמרי"

ברור לי... זה תמיד היה הקונספט עם חמקנים.
ובכל זאת, מדובר על תוכניות שרצות כבר 20-30 שנה. הF35/F22 תוכננו כמחליפים של הדור הקיים ולכן זה מחדל תכנוני ועיצובי ארוך שנים ותקציבים. הרי לא תכננו מראש שיצטרכו עוד F15 משודרג כמשאית פצצות אלא מגלים את זה בדיעבד וגם החלופה הזו קיימת בעצם רק בזכות בואינג עצמה (והזמנות לקוחות זרים) ולא הודות לתכנון/מכרז/דרישה מקדימה של חיל האוויר האמריקאי, שהיה צריך לצפות את הצורך הזה כבר מזמן.
מדובר בפלטפורמה הכי פעילה שלהם אפשר לומר, ולהגיע על הקסקס כשכבר כמעט סוגרים את קו הייצור (ועלות יחידה חדשה עולה על F35) זה קצת מטופש (ונניח לענייני אבטלה/לובי וכו' שאולי השפיעו קצת).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 19-09-2019, 09:50
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי elaadhn שמתחילה ב "ברור לי... זה תמיד היה..."

הסיבה שאיחדנו את האשכול על ה X,EX עם אשכול השבחות ה F-15 הוא להראות שהרבה דברים שאמרת נכונים אבל לגבי השבחות זה לא ממש נכון.
עם הרעיון של ה X,EX לא הגיעו לקסקס ולא לקוסקוס, חיהא"א תמיד בתהליך השבחת הכלים שלו והדרישות באות קודם כל ממנו (פרוייקט גולדן איגל שלהם להשבחת ה F-15C היה לפני פרוייקט 2040C של בואינג ופרויקט F-15E-RMP לפני פרויקט F-15EX).
כל אלה מיתוגים שונים של אותו רעיון, לקחת את אחד המטוסים הכי טובים שיש במערב ובמגבלות התקציב שעומד לרשותם להשביח אותו ברוח התקופה (מכ"מ, אוויוניקה, מבנה, מנועים, חימוש וכו').
בואינג ויתרה על חמקנות דור 5 (פרויקט F-15SE לא הבשיל) כי זה כבר נאמר כאן כמה פעמים (מטוסים שונים למשימות שונות) ומתמקדת ב F-15 הלא חמקני שלה שבסופו של יום זה המטוס שלוקח הכי הרבה, טס הכי רחוק ועם מנועי ה F100-PW-229EEP גם הכי מהר.
יכול להיות שיש להם הפתעות לדור 6 אבל בינתיים זה מה שיש לגבי דור 4.5, נצטרך לחכות ולראות...
אגב, דורות של מטוסים לא מחליפים אחד את השני ברצף אלא יש תקופות חפיפה, הפנטום בן 60 ועדיין טס.

תמונה מ 2016: קוקפיט של F-15C מבצעי שהושבח תחת פרויקט גולדן איגל שכלל מסך 9X11 אינץ' צבעוני בשביל מכ"מ ה AESA ופוד הסנייפר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-09-2019 בשעה 10:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 20-09-2019, 17:23
  elaadhn elaadhn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.07.10
הודעות: 364
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הסיבה שאיחדנו את האשכול על ה..."

תודה על הסקירה ועל הקוסקוס אבל פספסת את הנקודה שלי.
כל חיל אוויר (שמסוגל) מתחזק ומשדרג את הפלטפורמות העיקריות שלו ככל הניתן. זה מובן מאליו. ברור שחיל האוויר האמריקאי לא ירצה ולא יוכל להמשיך להטיס את הF15 בקונפיגורציה של 1970, ב2019, כשעוד אין לו חלופה זמינה. מתבקש שישדרג ככל האפשר ויסחט כמה שאפשר מהפלטפורמה הקיימת. גם בלי תוכנית סדורה כזו או אחרת יכלו בכל נקודת זמן לרוכש תא טייס זכוכית מעודכן וקסדה מאלביט, חליפת אוויוניקה ומכ"מ AESA עדכני.
ברור שגם עושים שיקולי תקציב וכו' תוך כדי...אבל בין זה לבין תכנון ורכישה של מחליפו...יש כברת דרך וכאמור הרי תכננו את הF35 והF22 כמחליפים של הF16/18/15/14 וברור שלא מוציאים את כל הF15/16 משירות ברגע שיצא F22/F35 ראשון מהמפעל.
עדיין, את קו הייצור של הF15 בעשור+ האחרון החזיקו פתוח רק הלקוחות הזרים. גם את רוב המימון לפיתוח - הגיע מהזמנות זרות. לא מתכנון/מכרז/דרישה כלשהי של האמריקאים עצמם. גם לא ייצור של מטוס בחודש או משהו בסגנון כדי לשמר את קו הייצור כפי שעושים עם האברמס למשל.
מזכיר קצת את הסיפור סביב הB52 והA10 שלא מורשים לצאת לפנסיה...
הF15E האחרון ירד מפס הייצור ב2001 (!). ההזמנה לF15X הגיעה רק ב2018 וגם זה בעיקר ביוזמתה של בואינג עצמה.

המגבלות נשיאה/טווח של הF35/F22- גם היו ידועות וצפויות. בעיות המחיר/מלאי של אלו - ידועות כבר 20 שנה. העובדה שצריך להחליף את הF15 המזדקנים שכבר מזמן עברו את מגבלת שעות הטיסה המקסימלית שלהם - כמובן שידעו. אז מתבקש לשאול איך נזכרו פתאום שהF22/F35 לא מספיקים/מתאימים וחייבים פתאום F15 משודרג? ואם ידעו שצריך, מדוע לא תכננו ופיתחו עוד קודם כדי לקבל מטוס טוב יותר ואולי במחיר עדיף?
מרגיש קצת פארטצ' וגם לא ברור מדוע הוא כל כך יקר בהשוואה לF35. כמטוס דור 4.5, רוב היכולות שלו יגיעו בדמות פודים חיצוניים ונשק מונחה - שמין הסתם לא כלולים במחיר הרכישה. אומנם יש עלות כפולה לתא הטייס, מנוע, שלדה גדולה יותר וכו' אבל עדיין - מדובר בעיקרו בF15 משודרג ומערכות שונות שסביר בF35 דווקא יקרות ומשוכללות יותר ועוד צריכות להיות מוטמעות לחלוטין בגוף המטוס. גם מייצרים 200 מטוסים, זו לא כמות קטנה בכלל.
העיקר שיוזיל קצת לנו ושומר לנו את האופציה פתוחה.

https://warontherocks.com/2019/06/f...fighter-debate/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 24-09-2019, 10:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי elaadhn שמתחילה ב "תודה על הסקירה ועל הקוסקוס..."

שאלות טובות ואין תשובות.
במאמר שצירפת רצו למקום שהכי נוח להאשים אותו - לוביסטים ופוליטיקאים.
לא שזה לא נכון (בהחלט נכון וזה חלק מהעניין כבר שנים רבות), אבל תסתכל על בואינג ועל לוקהיד מרטין, לשתיהן יש עבודה והזמנות לעוד שנים רבות (F-16,F-15, F-18, F-35), לאף אחת אין מצוקה כזו שתצדיק הפעלת לחץ מאסיבי של פוליטיקאים שיתערבו ויטו את הכף לכאן או לכאן.

מה יש? דור 5 שלא מתפתח בצורה טבעית כמו שהדורות הקודמים התפתחו וסובל מתחרות של אלה שהיו לפניו מדור 4 ו 4.5 (את ה F-117 זרקו, את ה F-22 הגבילו, ל F-35 יש מתנגדים בלי סוף וכל זה אצל האמריקאים, אצל הרוסים, האירופאים והסינים המצב עוד יותר גרוע, שם הכל רחוק מבשלות).

אולי בגלל המעבר לשימוש בחמ"מ ובמערכות נילוות מתוחכמות, אולי בגלל איומים שהתפתחו בצד השני, אולי בגלל שמצטרפות פלטפורמות משלימות כמו כטב"מים/נשק לייזר/רק"ק/טק"ק וכו' אז לא צריך מטוסים כמו פעם (משאיות פצצות והגנה אווירית).
הרי ראו את כל זה ב F-117, לא היו צריכים לחכות ל F-22/F-35 בשביל להבין את זה.

לא אתפלא אם החברות האלה שמנהלות ביניהן מלחמת עולם מתוקשרת, מאחורי הקלעים משתפות פעולה (עם/בלי לוביסטים ופוליטיקאים) בגלל שאנחנו לפני מהפכה טכנולוגית משמעותית ויצרו קרטל שמגביל את הדור 5 לרמת אמצעי ביניים כמעבר לדור הבא בתכנון שימחק את כל מה שהיה לפניו ועליו יעשו את הקופה - דור 6.

מזכיר לי תוכנית שראיתי על המהפכה הטכנולוגית בעולם הרכב העתידי, המכוניות עם המנועים ההיברידיים הם לא יותר משלב ביניים/מעבר בין מנועי הדלק למיניהם למכוניות 100% חשמליות חכמות שיסעו על תשתיות חכמות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 18-09-2019, 23:17
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מדהים שגם עם ההצעה לדגם..."

בוא נשים את הרכישה בפרופורציות.
ראשית, מדובר בסה"כ ב-12 מטוסים. בערך כמות F-35 שמיוצרת *בחודש*.

שנית: בתוכנית רגילה, חה"א האמריקאי היה מציג דרישות לטווח/ ביצועים/ מחיר, חברות היו מגישות מענה, ואחת החברות היתה זוכה.
בתוכנית הזו, בואינג הציעה מטוסים מהמדף- וחהא"א החליט לרכוש.
זה, אגב, מסביר את הדמיון הרב לבז הישן.

האם בגלל הטווח? יכולת הנשיאה? מחיר האחזקה? העיניים היפות של בואינג? שימור בסיס תעשייתי? לחץ על לוקהיד (תורידו את מחיר ה-JSF, יש לנו חלופות)? מי יודע.
כאמור, לא היו דרישות- כך שאי אפשר לדעת מה היה המניע.

בכל מיקרה, זה מראה על בעיה רצינית אחת בפרויקט ה-F35, שפחות נוהגים להזכיר: עלות האחזקה.
ה-JSF נועד להיות מטוס Affordable (בר השגה?..), מחליף ל-F16 הנפוץ.
בסוף התקבלה מערכת נהדרת, עם שעת טיסה יקרה משל ה-F15, בעצמו מטוס יקר.
יש מדינות רבות שצריכות מאסה של מטוסי קרב, אבל לא בהכרח זקוקים לאיכות של ה- F35 או אפילו ה-F-15. תיאורטית, זה משאיר פתח עיסקי למטוס זול ממנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 31-10-2019, 10:44
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

יפן - שדרוג של 98 מטוסי F-15J בסכום של 4.5 מיליארד דולר לתצורת Super Interceptor.
העסקה דרך ערוץ DSCA כוללת בין השאר:
APG-82(v)1 Active Electronically Scanned Array (AESA) Radars
Advanced Display Core Processor II (ADCP II) Mission System Computers
ALQ-239 Digital Electronic Warfare Systems

ליפן כיום סד"כ של כ 200 מטוסי F-15J\DJ.

מקורות:
https://thedefensepost.com/2019/10/...grade-approved/
http://galaxiamilitar.es/estados-un...-15j-japoneses/

וידיעה הקשורה אלנו (אין אימות רשמי לכך).

The upgrades that DSCA has announced, which would come from Boeing, are extensive by themselves. The AN/APG-82(V)1 radar, formerly known as the AN/APG-63(V)4, is already becoming the standard on U.S. Air Force F-15E Strike Eagles. It will be found on that service’s upcoming F-15X, as well.

Israel has also chosen this radar as part of an upgrade program for its F-15I Ra’am variant of the Eagle and it is a standard option for any country in the market for new, Advanced Eagle variants.

מקור:
https://fighterjetsworld.com/latest...rceptors/19102/

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 31-10-2019 בשעה 10:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 02-02-2020, 12:29
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי jhonny שמתחילה ב "אפשר תמצות של מהלך השדרוג..."

ציטוט:
The newest F110 variants have passed the GE Lifetime Extension Program (SLEP). Hardware upgrades to the SLEP include the highly successful three-dimensional aerodynamic technology derived from the CFM56 commercial engine family, as well as upgrades to the high pressure turbine and combustion engine. Improvements can help provide up to a 25% improvement in cost per flight hour, a 50% increase in engine life and a three-fold increase in average operating time.
ציטוט:
The General Electric F110 is a family of post-combustion turbofan jet engines produced by General Electric Aviation (GE Aviation). The F110 engine powers nearly 70% of the US Air Force's F-16C / D Fighting Falcon fighter jets, as well as 86% of Boeing F-15E Strike Eagle fighters delivered globally in the past 15 years.

מקור:
https://www.cavok.com.br/blog/

יש לציין, ל GE מנוע מתקדם יותר (או לפחות בעל דחף גדול יותר) F110-GE-132.
מותקן ב F-16 בלוק 60 של איחוד האמירויות. כמוכן, מוצע במסגרת הצעות רכש לדגם ה V או ה F-21 שמוצע להודו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הבחירה ב 129 ל F-15EX נובעת ככל הנראה ברצון להימנע ממשאבים, התאמות וניסויי טיסה = זמן פיתוח נוסף.
שכן בואינג משתמשת לבחינת הטכנולוגיות בדגם שקיים כיום בפס הייצור F-15SA, המצויד במנוע הנ"ל.
זאת גם הסיבה לבחירת ספק יחיד.
יתכן גם עניין של נצילות כוח מנוע (דחף\דלק) ביחס לעלות מנוע - שכן מה שנכון למטוס חד מנועי, לא בהכרח נכון לדו מנועי.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מידע נוסף על המנוע.
https://www.geaviation.com/military/engines/f110-engine

חשוב להוסיף. במקביל, גם P&W מפתחים כל הזמן את ה F-100\F-101.
וגם מנוע הרעם\סופה F100-PW-229 צפוי לקבל בעתיד השבחה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 21-07-2020, 09:21
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מעניין,ועדיין ללא שום..."

ניהוג וקטורי תורם רבות ליכולות התמרון של המטוס אך הוא פחות מתאים למטוסים לא חמקניים, והוא פוגע בעוצמת המנוע (מנוע באותה טכנולוגיה אך ללא ניהוג וקטורי יהיה חזק יותר).
קודם כל, המגבלה האמיתית בתמרון היא כל הנשק, הפודים, ומיכלי הדלק הנתיקים שמתחברים למטוס בטרם המשימה.
לפי מה שאני זוכר לפחות, מגבלת ה G קטנה כאשר אתה מחבר ציוד נוסף למטוס, בגלל שלמטוס לרוב יש מגבלת G גבוהה יותר.

לדוגמה אם המטוס יכול לתמרן ב9G אך פוד מסוים רק ב7G, אז המטוס יגביל את עצמו ל7G.

בעיה זו קיימת הרבה פחות במטוסים חמקניים, מכיוון שהחימוש נמצא בתוך המטוס, והפודים כבר מובנים בו. כלומר אין ציוד או חימוש כלשהו שיכולים להגביל את תמרון המטוס.
לכן ב-F-22 התקינו מנוע עם ניהוג וקטורי, ובשאר לא, כי לרוב העדיפו כח נוסף.

אני גם הבנתי שניהוג וקטורי מאפשר טיסה בגובה רב יותר אך לא אתייחס לכך כי אני עדיין לא מבין את הקשר פה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 21-07-2020, 10:36
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מעניין,ועדיין ללא שום..."

כמו עם סיפור הפיתוח של מסוק הקומאנצ'י,
בסוף הבינו שהחימוש ואמצעי השיבוש יעלו לאין ערוך על יכולת הגוף האנושי לעמוד בתמרונים. לכן מפתחים טיל שמשוגר ופונה לאחור, שבשים נגד טילים שימנעו מהם לפגוע פגיעת השמדה במטוס, ולא מתעסקים בכלל באביזרים שיגבירו את יכולת הטייס לשרוד תמרונים בעומסי ג'י גבוהים (לא מצליחים להמציא כאלה. רק בStar Trek).

אז מסתפקים בעיצוב שכבר מוכח כמצוין, מחזקים את הגוף לפי לקחים מדגם הF-15E, משלבים חומרים מתקדמים כדי לחסוך משקל ולהגביר חוזק, מחליפים מנועים, מחשבים, מכ"ם ואפילו חוטי חשמל.
ובסוף אתה מקבל את כל מה שעובד וטוב יחד עם חדש וחזק ועמיד.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'


נערך לאחרונה ע"י רגב06 בתאריך 21-07-2020 בשעה 10:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 21-07-2020, 12:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי רגב06 שמתחילה ב "כמו עם סיפור הפיתוח של מסוק..."

ולאורך עשרות שנים הם ניסו הכול: כנפוני קנארד, צנ"פים מתכווננים, חמקנות חלקית (בדגם SE עשו תאי חימוש פנימיים, הטיית הגאי הכיוון, צבע בולע קרינה והסתרת מניפות המנוע בכונסים), שידרוג אוויוניקה להכי מתקדמת שיש כולל מחשב המשימה וניהוג דיגיטלי FBW מלא, מכ"מ AESA, ממשק טייס הכי מתקדם שיש כמו ב F-35 וקסדה חכמה, חיווט עם סיבים אופטיים במקום חוטי חשמל נחושת, גוף מחומרים מרוכבים ופחמן ועוד'.

בסוף עם הקטארי בכללי הלכו על:
- המבנה המקורי אך בגירסה מודרנית (גוף מחומרים מתקדמים, חיווט סיבי, תחזוקה מתקדמת)
- הקטנת השח"מ רק באמצעות הצבע/ציפוי ולא בשינויי מבנה (מה שהיה פוגע בביצועי המטוס)
- מחשב משימה, אוויוניקה, מכ"מ וממשק טייס הכי מתקדמים
- גירסה מודרנית של מנועי F110 מתוצרת GE רגילים (ללא צנ"פ מתכווננים)
- חימוש ויכולות הכי טובים שיש כיום

ועל זה מתבסס ה EX של האמריקאים, כי הסעודים עם ה SA והקטארים עם ה QA מימנו חלקית את הפיתוח.

ואיפה זה פוגש אותנו עם ה F-15IA ?
שלא כמו לוקהיד מרטין עם ה F-35i בואינג נותנת לישראל יד חופשית מלאה לעצב את המטוס כרצונה (מלבד שינויי מבנה, מכ"מ ומנועים)
ופה יש בעיה, קטאר קבעה את הסטנדרט עם מנועי GE ולארה"ב אין בעיה עם זה, אבל לישראל כן יש בעיה.
מטוסי הקרב שלנו מתבססים על מנועי P&W וזה יכול להיות בעייתי להכניס מנוע שונה (תחזוקה, מחסן חלפים, התמקצעות של אנשים וכו').
עדיין לא נכנסנו להשוואות בין המנועים על הנייר ובאוויר.

F110 של GE
https://www.geaviation.com/military/engines/f110-engine

F100 של P&W
https://prattwhitney.com/products-a...ry-engines/f100

האם בואינג יעשו התאמות ב IA למנועי P&W על חשבונם או שישראל תתפשר על מנועי GE? בחירת המסוק הבא (צ'יינוק או CH-53K) תלויה גם בזה, לגבי המתדלק KC-46A ההחלטה כבר נפלה.

F-15B ACTIVE עם כנפוני קנארד וצנ"פ מתכווננים בניסויים באמצע שנות התשעים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 21-07-2020, 20:34
  edge540 edge540 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 150
F-15 ACTIVE
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ולאורך עשרות שנים הם ניסו..."

למעשה זה בסך הכל היה ניסוי של NASA להוכיח טכנולוגיות שפותחו בשנות ה 80

היית הצעה מסויימת לפתח F-15 משופר אם זה יוכיח עצמו מאד… התוצאות היו יפות אבל
לא מספיק מהפכניות
(הקאנרדים בעיקר דרשו חיזוקי מבנה ושינוי וכנראה עוד פיתוח - זה בסך הכל הגה גובה של F-18)

משיחה שיצא לפני הרבה שנים לשוחח עם טייס ניסוי של המטוס הנ"ל שהטיס גם
את ה F-22, הוא אמר לי שאין מה להשוות בכלל… ה F-22 לוקח בפער עצום…

מה שהוכיחו בטיסות שיפור ניכר בהמראות ונחיתות קצרות (זו היית המטרה העיקרית של הניסוי)
מאוחר יותר הוכיחו ששיוט במהירות על קולית עם דחף וקטורי חוסך אחוזים משמעותיים בדלק

כל מסקנות הניסויים הוטמעו ב F-22 רק דחף וקטורי לשני כיוונים שלא יפגע בחמקנות שלו מאחור
(ב F-35 היית התפשרות גדולה ביחס ל 22 מכיוון זה)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 23-07-2020, 09:51
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "הכיצד דחף ווקטורי מאפשר שיוט..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיגפריד ששון
הכיצד דחף ווקטורי מאפשר שיוט על-קולי אופרטיבי? התוכל להרחיב, לי זה לא מובן. לטייפון יכולת שיוט על קולי - אם היא משמעותית אינני יודע - ללא דחף ווקטורי. ה-F-35 הפגין יכולת שיוט על קולית, אך זו רק "הפגנה", אין לכך משמעות אופרטיבית. בינתיים מבין עקבי האכילס שלו, לטווח פלוס המטען הפנימי המוגבל (טווח קרבי), אין פתרון באופק הידוע לציבור.

מה שנאמר הוא ש"שיוט במהירות על קולית עם דחף וקטורי חוסך אחוזים משמעותיים בדלק" (ולא ש "דחף ווקטורי מאפשר שיוט על-קולי אופרטיבי"). למיטב הבנתי, החיסכון בדלק נובע מאי הפעלת ההגאים בעת הצורך בפניות. הדבר מביא לחיסכון המדובר כיוון שעיקרון פעולתם של ההגאים עובד על התנגדות לזרימת האוויר, מה שגורם לצריכה גבוהה יותר של דלק, לעומת ניהוג ווקטורי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 21-07-2020, 15:59
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "מעניין,ועדיין ללא שום..."

שוב הדיון על "שינויים אווירודינמיים"? כבר בפעם הקודמת (לפני שנה, באשכול הזה) שאלתי אותך איזה שינויים אווירודינמיים היית עושה ב F-15, ולא ענית (הכוונה לשינויים מהותיים שייתנו יתרון במשימות הרלוונטיות, לא לשינויים שמבוצעים רק בשביל להגיד שבוצעו שינויים).


חוץ מהגדלת מייצבי הגובה (וגם זה היה שינויי שבא לפתור בעיה שנוצרה כתוצאה מהרחבת משימות המטוס), איזה שינויים אווירודינמיים נעשו ב F-16 ב- 30 השנים האחרונות?
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-07-2020 בשעה 16:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 18-12-2021, 12:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

השבוע נחתו בבסיס RAF Lakenheath באנגליה 4 מטוסי F-35A הראשונים מתוך 48 המתוכננים להיות מוצבים שם בשתי טייסות (493,495) של כנף 48.
טייסת 493 מפעילה כיום מטוסי F-15C/D מושבחים לרמת Golden Eagle הכוללת מכ"מ AESA מסוג AGP-63(v)3, חיווט סיבים, ממשק טייס חדש הכולל קסדת JHMCS ועוד.
הטייסת צפויה להסגר בתחילת השנה הבאה, היא תיפתח בהמשך כטייסת F-35A השניה אחרי טייסת 495

מטוסיה יחזרו לארה"ב ויחליפו (כנראה) את 48 מטוסי ה F-15C/D הישנים והלא מושבחים של יח' המשמר הלאומי אשר צפויים לפרוש בשנה הבאה.
בשנת 2022 חיהא"א מתכנן להוציא 201 מטוסים מסוגים שונים על מנת לפנות מקום ותקציב לחדשים
https://www.airforcemag.com/air-for...022-retire-buy/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

5.11.21 טקס הסמכת נגדים חדשים אחרון של הטייסת בעידן ה F-15 (צילום: John Ennis חיהא"א)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 26-02-2022, 10:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "השבוע נחתו בבסיס RAF..."

ציטוט:
מטוסיה יחזרו לארה"ב ויחליפו (כנראה) את 48 מטוסי ה F-15C/D הישנים והלא מושבחים של יח' המשמר הלאומי אשר צפויים לפרוש בשנה הבאה.

וזה התחיל, השבוע שלושה מטוסי F-15C של טייסת 493 חזרו לארה"ב עם חניית ביניים ב Lajes
ב 10.02.22 הגיעו לטייסת 495 שלושה מטוסי F-35A נוספים והגדילו את סד"כ הטייסת ל 7 מטוסים.
במהלך השנה הנוכחית אנחנו צפויים לראות עוד החלפות כאלה עד שטייסת 495 תקבל את כל 27 מטוסיה ובמקביל טייסת 493 תתרוקן ממטוסי ה F-15C/D שלה ותהיה מוכנה לקלוט את ה F-35A כטייסת הלייטנינג II השניה של כנף 48.

הגולדן איגלים ב Lajes (צילום: Miguel Santos)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
EXIF Information


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-02-2022 בשעה 23:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 29-10-2022, 09:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
ואחרי Lakenheath מגיע התור של Kadena
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

חיהא"א מחזיר לארה"ב את כל מטוסי ה F-15C/D המוצבים ביפן על מנת להוציאם מהסד"כ, רובם באופן מיידי.
המטוסים מופעלים ע"י כנף 18 המוצבת קבע בבסיס.
חזרת המטוסים תתחיל מייד (11/2022), ע"פ הודעת חיהא"א הם לא יוחלפו ע"י מטוסים אחרים בצורה קבועה אלא בפריסות זמניות של חצי שנה, הראשונים יהיו מטוסי רפטור מאלסקה
https://www.kadena.af.mil/News/Arti...-15-withdrawal/

למהלך הזה משמעות פוליטית (יפן וטייואן לא אוהבות את זה, סין וצפ"ק עוקבות), מנהלתית (בהצבות קבועות האנשים עוברים עם המשפחות שלהם בפריסות זמניות המשפחות נשארות בארה"ב) ומבצעית (הכרת הזירה)

הכיוון של מערך הקרב המבצעי של חיהא"א ל 20 שנה הבאות מתברר יותר ויותר - הגרעין מטוסי F-35A ומטוסי F-16 מושבחים לרמת בלוק 70/72.
קומץ מטוסי רפטור מבלוק 30 ומעלה (כל הותיקים יותר לא יהיו מטוסי לחימה אלא אימון וניסויים בלבד), כ 80 מטוסי F-15EX ומטוסי A-10 אשר יפרשו תוך עשור

ומה לגבי המטוס עצמו? רואים את זה יותר ויותר בעולם - ה F-15 הבסיסי יוצא מהשירות, גם אצלנו זה יהיה
נכנסים מטוסי F-15 מתקדמים (רמת EX) או מושבחים לרמה הזו, אבל זה לא יהיה באותו היקף

סירטון מהשבוע על הוצאת F-15C לגיחה בקדנה, שימו לב בתחילת הסירטון הטייסים מבצעים בדיקה למערכת החמצן בחדר ההלבשה


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 26-08-2023, 08:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
אינדונזיה - לקוחת ה F-15EX הראשונה מחוץ לארה"ב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תוכניות השבחת מטוסי ה F-15"

לפני מספר ימים נחתם מסמך הבנה בין משרד ההגנה האינדונזי לבואינג לרכישת 24 מטוסים אשר יקבלו את הכינוי F-15ID
ההסכם טעון אישור הפנטגון, גם לא ברור איזה שינויים אינדונזיה תבקש במטוס.
https://asia.nikkei.com/Politics/De...ets-from-Boeing

תחילת הספקת המטוסים מתוכננת ל 2026 וכנראה שזה יהיה במקביל לתחילת הספקת 42 מטוסי הראפאל שאינדונזיה הזמינה מצרפת ו 50 מטוסי ה KF-21 שאינדונזיה רוצה כחלק מהשותפות המפוקפקת שלה עם KAI
כצעד ביניים אינדונזיה רוכשת מקטאר 12 מטוסי מיראז' 2000 יד שניה להספקה מיידית, כחלק מתהליך המודרניזציה של אינדונזיה להחליף את מטוסי ה F-16 וה SU-27 שלה.
אין לה תוכנית להוציא מהשירות בינתיים את מטוסי ה SU-30

למה השותפות שלה בפרוייקט ה KF-21 מפוקפקת? כי עד עתה לא עמדה במלוא התחייבויותיה הפיננסיות בפרוייקט וכל פעם דוחה את התשלומים בתירוצים שונים (הראשון זה יש משבר פיננסי).
ופתאום היא מזמינה מטוסי מיראז' ראפאל ו F-15, ברור שהקוריאנים לא אוהבים את זה ולכן אל תעשו פרצוף מופתע אם היא תצא כבר בזמן הקרוב מהפרוייקט ולא תיקנה את ה KF-21


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-08-2023 בשעה 08:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:58

הדף נוצר ב 0.31 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר