15-09-2009, 10:29
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
אין בכלל ספק שארוע מעין זה והטכנולוגיה המתפחת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "טייס אוטומטי- בעקבות התרסקות המטוס של אסף רמון ז"ל"
מביאים למחשבה על הצורך בשילוב הדברים ומתן מענה.
לדעתי הדרך עוד ארוכה ויהיו בה מכשולים רבים.
הנקודה הבעייתית ביותר שאפשר להעלות היא אמינות מערכת שכזו, שככל הנראה צריכה להיות כפולה, אם לא משולשת ויחד עם זאת גם בנויה כך שלא יהיה מצב של תקלה כך שפתאום הטייס יגלה שמישהו אחר מטיס את המטוס בשבילו.
עוד מספר אלמנטים - אם רוצים שליטה מבחוץ - צריך גם ערוץ תקשורת מגובה. לא ישים בהרבה מאד משימות, שלא לדבר על נפח ומשקל שיתפוס במטוס.
אם נתעלם מהשליטה החיצונית, למעשה אתם אומרים "בואו ניקח טכנולוגיה של מלט שמאבד קשר עם הבית וחוזר לבד הביתה ונחבר לה גם מוניטור מצב טייס שכאשר הוא יעבור ל ON, זה כאילו המל"ט איבד שליטה". איני בקיא ברפואה, אבל על יסוד הבנתי המזערית (קח אקמול ויהיה בסדר) אני יכול להניח שאבני הבנין למערך קיימים.
הבעיה העיקרית במערכות מורכבות היא האינטגרציה ביניהן, הניסויים והוכחת היכולת במידה שאינה בספק בכלל, בשום צורה ובשום אופן.
להערכתי הדרך לשם ארוכה.
כבר העליתי בעבר שקיימת אפשרות מעל לסבירה לקחת בואינג 777 ולהפוך אותו למל"ט. כמה אנשים כאן יהיו מוכנים לטוס איתו לתאילנד?
ברור לי שחוסר הכרה של טייס הוא מקרה אחר, אבל עדיין הדרך לשם עוד דורשת תהליך הרבה יותר מורכב, גם טכנולוגית, גם פסיכולוגית וגם פילוסופית מאשר להסב 777.
אולי הייתי הולך עוד צעד ואם כבר משלב מערכת כזו, הייתי גם הופך את המטוס למל"ט חלקי. הטייס בפנים, אבל אם הוא צריך לטוס שעה, עד איראן למשל, המערכת תוכל לטוס אוטומטית והטייס יוכל בינתיים לישון.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 15-09-2009 בשעה 10:41.
|