04-06-2006, 20:05
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 1,783
|
|
דבר ראשון: מה קורה עם אחריות?
בקשר לצ'יפסט:
ישנם שני רכיבים- "ג'וקים"- עיקריים על לוחות האם: גשר צפוני וגשר דרומי.
הגשר הצפוני הוא רכיב המרכז בתוכו את כל הפעילות "המהירה" שמתרחשת בלוח: אליו מחובר המעבד, הזיכרון (צ'יפסטים של את'לון לא עובדים עם זיכרון, אלא המעבד עובד עם הזיכרון ישירות), כרטיסי PCI EXPRESS, ובסוף גם הגשר הדרומי.
תפקיד הגשר הדרומי לרכז את כל הפעילות "האיטית" על הלוח: IDE, SATA, USB, LPT ועוד לפי הצורך. למעשה, זה אוסף של בקרים שהוכנסו לתוך ג'וק אחד, וכל בקר יודע "לדבר" עם הרכיב חומרה שלו: בקר IDE מדבר עם דיסקים וכוננים אופטיים, וכן הלאה.
בד"כ הגשר הצפוני בלוחות נמצא קרוב למעבד, הוא די גדול וכיום כולם עובדים עם גוף קירור, לעיתים עם מאוורר.
הגשר הדרומי נמצא במקום מרוחק על הלוח, יותר קרוב לכל המחברים. לפעמים יש עליו גוף קירור קטן, לפעמים גם את זה אין.
בצ'יפסט NF4 ULTRA הכלילו את שני הרכיבים לתוך רכיב אחד. מה שאומר, שחסכו מקום על הלוח, אבל זה ג'וק שמייצר כעת הרבה חום, וקירור בשבילו זה נושא קריטי.
בקשר למאוורר, אין טעם לתקן אותו (כמו שנכתב לפני, שימון יכול לעזור זמנית). זה נראה כמו מאוורר סטנדרטי (4 חורים בפינות), מתברג לגוף. אמור לעלות 20-30 שקל (וגם זה גניבה).
|