לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 06-08-2006, 08:27
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
לגבי טיסה נמוכה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "טיסה נמוכהההה"

א) כפי שכתבו קודמי, טיסה נמוכה מאוד מעכבת גילוי ע"י מערכות מכ"ם קרקעיות רבות וביחוד ע"י מכ"ם נ"מ.
ב) טיסה נמוכה ומהירה מקצרת את הזמן בו מערכות נ"מ קצרות טווח מסוגלות להגיב ולהעסיק את המטוס.
ג) טיסה נמוכה דורשת רמת מיומנות גבוה ולכן היא מהווה אימון מצויין במיומנויות טיסה.
לגבי הטייסים הצרפתים, הם לא היחידים שעושים זאת, אבל הסרטים שלהם הם היחידים שהופצו באינטרנט. חשוב אבל לציין שרוב סרטי הטיסה הנמוכה הצרפתיים שהופצו עד היום צולמו ע"י גפים שהוצבו בצ'אד או בג'יבוטי, כלומר רחוק מסמכות מרכזית ובאיזורים המזמינים במיוחד טיסה נמוכה ללא מגבלות. ע"פ מה שפורסם בפורומים שונים, בעקבות הופעת הסרטים באינטרנט (רובם צולמו ב-2002) ערך ח"א הצרפתי חקירה והעניש חלק מהטייסים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-08-2006, 13:37
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
תשובות לשאלותיך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "טיסה נמוכהההה"

ראשית, חלקים מהטיסה אכן מבוצעים בגובה נמוך מדי, או קרובים מידי לתכסית שעל פני השטח.
ישנם מספר טייסים אצלנו שישבו בכלא על טיסה כזו (ולצערי ישנם יותר שנכנסו באדמה או בים).
אכן הטיסה הנמוכה מיועדת למנוע גילוי בנתיב הטיסה ובפני המגינים על המטרה המיועדת לתקיפה. כלומר, גם לשם הגנה וגם לשם ההפתעה.
בטיסות המודגמות בסרטון ישנם מקרים שהם מתחת לגבהי המינימום ובפרוש נכנסים לתחום של בטיחות טיסה.
בטיסה נמוכה צריכת הדלק גבוהה יותר בגלל צפיפות האוויר הגדולה (יותר חיכוך והתנגדות לתנועת המטוס קדימה). תשובת קודמי באשר לרמת החמצן אינה נכונה. ללא קשר לגובה טיסה, טיסה כזו דורשת תימרון רציף וכל תימרון מוריד ממהירות המטוס ולכן נדרש תוספת דלק כדי להתגבר על כך.
אכן בנגב ובים ניתן לטוס כך בלי להתקרב למקומות מיושבים או רכבים (אם כי, מעל ים הבעיה היא פחות של תמרון לפי התכסית ויותר הערכת גובה נכונה. אם אין גלים הדבר קשה ביותר).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 06-08-2006, 18:36
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
אתה סותר את עצמך
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "השאלה שנשאלה היתה לגבי הסיבה להבדל בצריכת הדלק בתלות בגובה"

התנגדות האוויר ותמרון לא משפיעות על צריכת הדלק, אלא על יעילות השימוש בו. צריכת הדלק זה פקטור של המנוע והסביבה בה הוא נמצא, לא של המטוס. נכון, מטוס שטס בהתנגדות אוויר גבוהה ומתמרן הרבה יעבור פחות מרחק ממטוס שטס ישר בגרר נמוך. אבל צריכת הדלק של שניהם תהיה זהה (בהנחה שטסו באותם תנאים אטמוספריים).
לחילופין- אם מטוס משליך לדוגמא חימוש חיצוני- הגרר שלו יקטן וכתוצאה מזה הוא גם יטוס יותר רחוק ויותר ביעילות. אבל הוא יצרוך אותה כמות של דלק בכל דקה.
לפי המחשבון שהבאתי- בגובה של 30 אלף רגל צריכת הדלק היא פחות מחתי בהשוואה לפני הים (כמובן שמדובר על מקרה כללי, אבל עדיין). אני לא חושב שזה "גורם בטל".

כל זאת הצידה, עדיין לא הסברת למה מה שכתבתי לא נכון.

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 06-08-2006 בשעה 18:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 06-08-2006, 21:32
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
אני אנסה שוב להסביר את כוונתי
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אתה סותר את עצמך"

נניח שהמטוס מעוניין לשמור על מהירות של 1000 קמ"ש ויש לו שני נתיבים, האחד בקו ישר ולשני הוא נדרש לטוס ב"סללום" (אנחנו מדברים כעת שהטיסה מתבצעת באותו גובה). אם בנתיב הישר המצערת שלו (כמו דוושת הדלק במכונית) היא על מצב מסויים (בכדי לשמור על המהירות), הרי שברגע שיעבור לטוס בנתיב השני הוא יצטרך להזיז אותה קדימה בכדי להישאר באותה מהירות. מסקנה, צריכת הדלק גבוהה יותר (בקרב אוויר הדבר בא לידי ביטוי קיצוני. בתמרון חריף מאבדים מהירות/גובה באופן מהיר ביותר ולפעמים גם בעזרת מבער מלא לא מצליחים להישאר בנתונים הרצויים). אם כך ניתן לראות שצריכת דלק תלויה גם בדרך ההטסה (בהנחה שאתה מעוניין לשמור על המהירות הקיימת. אתה כמובן יכול להשאיר את המצערת על המצב הקודם וצריכת הדלק לא תשתנה אך יהיו לכך משמעויות של הפסד מהירות).
כעת נעבור לשני נתיבים ישרים שהם בגובה שונה. כדי לטוס בגובה נמוך באותה מהירות שטסת בגובה רב אתה נדרש להזיז את המצערת קדימה. ושוב, המשמעות הינה צריכת דלק יותר גבוהה יותר. הסיבה העיקרית, כאמור, הינה התנגדות האוויר.
בכל המקרים הנ"ל התייחסתי למטוסים בתצורה זהה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 07-08-2006, 16:45
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אתה בכלל קורא את מה שאני כותב?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ohadbx
לא טענתי באף הודעה שההתייחסות שלך להתנגדות אוויר ותמרון אינה נכונה. אני מסכים עם הטענות האלה לגמרי.

אני רק טוען שגם הטענה שלי בקשר ליעילות המנוע נכונה, למרות שבתחילה טענת ההיפך ואז הסכמת.

אני קורא ולצערי אתה טועה..
אין כאן עניין של יעילות המנוע, המנוע יעיל בגובה גבוה בדיוק כמו שהוא יעיל בגובה נמוך, אין כאן קשר ליעילות מנוע...השאלה היא יעיל למה?
המנוע נותן לך דחף יותר קטן ככל שעולים בגובה, ובהתאם לכך גם צורך פחות דלק.
אם רצונך הוא לטוס בקו ישר לטווח ארוך, אז טוס גבוה, כי האוויר יותר דליל וטווח הטיסה שלך יהיה יותר גדול לכל ליטר דלק...
אם רצונך לתמרן, אז טוס יותר נמוך, כי האוויר יותר צפוף ולכן יש יותר "אוויר" על הכנפיים והמנוע מספק לך יותר דחף, ולכן תוכל לעשות הרבה יותר מעלות פניה לכל יחידת זמן...
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 06-08-2006, 21:39
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'וקומוקו שמתחילה ב "טיסה נמוכהההה"

קצת סדר....
צריכת דלק בגובה נמוך לעומת צריכת דלק בגובה:
בגובה נמוך האוויר יותר צפוף ולכך יש 2 משמעויות של המטוס, הראשונה היא שיש יותר עילוי ביחס למהירות, והשניה היא שהמנוע צורך יותר דלק יחסית למצב המצערת (לסיבובי המנוע).
מכיוון שכך, צריך להבהיר, בגובה נמוך אפשר לצרוך בדיוק את אותו הדלק שבגובה גבוה, כל זאת אם אין כוונה להתקדם לטווח מסוים. בשהיה בנקודה קבועה (במעגלים למשל), כמות הדלק הנצרכת תהיה אותו דבר לכל גובה.
ההבדל בצריכת הדלק רלוונטי אם יש כוונה לטוס לטווח, במדד הטווח המטוס צורך פחות דלק ככל שהוא יותר גבוה, וזאת בשל צפיפות האוויר הדלילה, הצד שנפגע הוא תמרון המטוס שהופך פחות טוב ככל שעולים בגובה, מאותה הסיבה (של צפיפות אויר נמוכה ולכן עילוי קטן יותר..).
זהו.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 22-01-2014, 22:28
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "המחשה נהדרת של טיסת ניווט..."

נהדר.
מישהו ב-YNET קרא את ההודעה הזו שלך כאן בפורום והעלה את הסיפור עם סרט הטייפון כאייטם באתר שלהם. מאחר ששמתי לב (במקרה), אני יכול לומר שאתה העלית את הקישור קודם להופעת הכתבה בYNET.
אז יישר כוח, אתה משפיע על סדר היום של אמצעי תקשורת ברמה הארצית!
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 23-01-2014, 16:40
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
זה ברור שהוידאו נערך
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "ועדיין, לא נראה טבעי. שים לב..."

ממה שקראתי על הסרטון הזה ספציפית, נראה שהוא "חצי אמיתי" - כלומר, האירוע של הכתב שספיטפייר חולף על ידו בגובה נמוך אכן קרה וזה אכן האירוע המצולם פה, רק שככל הנראה הוא צולם באיכות גרועה ומישהו החליט להתחכם ולערוך את ה-וידאו כך שיראה יותר טוב (כנראה הוסיף רקע של וידאו מסימולטור כלשהוא), אממה - זה רק נראה גרוע יותר...
"הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות" וגו'...

אגב, זה הוידאו המקורי:

_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 23-01-2014 בשעה 16:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 23-01-2014, 16:36
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "ממש לא, מדובר באפיסודה מוכרת..."

מאיפה?

א' כמו שנאמר, ההילה סביב הכתב. נותנת רושם שמדובר בכרומה קי (באיכות לא הכי גבוהה).

ב' הרקע, השמיים והקרקע, הטווח הדינמי בצבעים נמוך, אני לא אתפלא אם השוט הזה לקוח מתוך Flight Simulator או משהו כזה. זה פשוט נראה מגוחך.

ג' המטוס עצמו, לא נראה ריאליסטי. הצבעים, הגוונים, הצל, השתקפות הקרקע.
אגב, מדחף של מטוס לא היה נקלט ככה (כמו שמופיע בסרטון) בעדשת המצלמה בגלל Arteffects שונים. אתה יכול לחפש סירטונים דומים ביו טיוב של מטוסי בוכנה. עיגול שחור ב OPACITY נמוך, אופייני לתצוגה בסימולטורים.

ד' תגובת המצלמה וה"רעד" שלה בעת חליפת המטוס מלאכותי מדיי, האבק\ לכלוך נראה מלאכותי.

ה' התגובה של הכתב נראית מבויימת. אם מטוס היה עובר מעלייך ככה, אומנם זו לא קביעה אלא הסתמכות על תחושת הבטן, התגובה שלך הייתה יותר "דרמטית".

אומנם ד' נתונה למחלוקת כי זה עוד אפשרי. ה' זו דעה אישית שלי. אבל א,ב ו-ג' עוד עברו לי בראש לפני שראיתי בכלל את המטוס חולף על פני הכתב ולא עלו בראש רק אחרי הצפייה כדי להגיד "פחחח, אין מצב שזה לא אמיתי".

העין קולטת את הטווח הדינאמי המלא של הצבעים, המצלמה פחות, המחשב עוד יותר פחות. קל להבחין בין צבעים טבעיים ללא טבעיים. בטח שאת מרבית חייך אתה מבלה בעריכת תמונות ווידאו...
הנה עוד לינק :


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נראה מגוחך, אבל אשכרה היו סביבו ויכוחים, אמיתי או לא...
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 23-01-2014, 17:50
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "אתם קצת מצחיקים. ראיתם את..."

לא מבין מה מצחיק אותך.
כמו שכתבתי בסעיפים א' ב' ו-ג', אלה דברים שקשורים לסירטון שהבאת שהוא זיוף לכל דבר. אלה עובדות.
ד' ו-ה' טענתי שנתונות למחלוקת כי זו דעתי

מה שהבאת הוא זיוף.
זה כמו התמונות של שרה נתניהו בזמנו עם השמלה המביכה (השחורה-שקופה). גזרו אותה ופוטושופ הכינו עשרות ממים שעשו צחוק ממנה והלבוש שלה. האם הם לא מזוייפים? זה בדיוק אותו הדבר.

הילות לא רק אנחנו רואים, תראה את ההבדל בין הסרטון שהעלת למקורי. במה שהעלת יש הילה סביב הכתב כי הוסיפו רקע מזוייף ויש הבדל בין נוכחות הכתב לרקע. המטוס שנראה לא אמיתי כי זו עריכה דיגיטלית ו שינוי נתונים (כמו משחקי צבע וכו').
הטעות היחידה היא תגובת הכתב. אז עבדו על זה בכמה וכמה טייקים והכתב לא הגיב בשיא ההלם. ביג דיל.

אבל הי, אם זה עושה לך טוב. הנה: טעיתי.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 09-01-2017, 22:33
  איש123 איש123 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.05.14
הודעות: 1,064
בתגובה להודעה מספר 105 שנכתבה על ידי איש123 שמתחילה ב "גם אצלנו..."

תנ"צ בדימוס טס נמוך מאוד וקרע כבל: "סיכון מיותר"
משרד התחבורה פרסם את דו"ח חקירת התאונה האווירית שבמהלכה מטוס קל טס בגובה 8 מטרים מעל מטיילים בערבה וקרע כבל מתח גבוה: "יכול היה להסתיים בתאונה קשה ומיותרת"
....לאחר שפגע בכבל החשמל, ולמרות שניכרו סימני פגיעה בפרופלור של המטוס לאחר הנחיתה, החליט הטייס לצאת לטיסה נוספת, ואף לטוס בסיום הטיסות למנחת ראשון לציון. למרות שעודכן בזמן אמת על ידי גורם משטרתי כי ייתכן ופגע בכבל חשמל, נמנע הטייס מלדווח לחוקר הראשי, שאיתר את הטייס לבדו לאחר שעודכן על האירוע מראש המשמרת בנתב"ג ומגורמי השטח, בהם מד"א, משטרה ויחידת החילוץ ערבה.....

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4902348,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 13-01-2017, 01:00
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
תמונה אחת ייחודית
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "נתקלתי באתר עם המון תמונות של..."

מבין כל התמונות המדהימות שבכתבה הנ"ל, זו משכה לי את העין במיוחד. היא צולמה באפגניסטן ונראה בה מטוס תובלה עתיק מסוג קאריבו של חברת הקבלן האזרחית Flightworks Inc, המבצע טיסות אספקה לכל מיני חורים נידחים ברחבי המדינה - חלק לא מבוטל מהן בסיכון גבוה. במקרה זה, מדובר בהטלה נמוכה של חבילות אספקה למוצב מבודד של צבא ניו זילנד - לפי הכיתוב של התמונה, מטוס דומה טס אפילו נמוך יותר ופגע בעמוד הדגל של המוצב אך הצליח לטוס חזרה ולנחות בבסיס האויר באגרם.

ראויה לציון ההטלה שנעשית במגבלות כמעט בלתי אפשריות מבחינת רוחבו ואורכו של הכביש אליו מוטלת החבילה - בפינת התמונה ניתן לראות את ענן העשן הירוק שנפלט מרימון עשן, שמראה לטייס את כיוון ועוצמת הרוח באתר ההטלה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 01-10-2019, 09:51
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,292
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "בלי קשר, מדוע אתה חושב..."

ברור שגם בוידאו יהיו אשליות צילום, אבל בוידאו יש תנועה והזוויות משתנות ובהתאם הפרופורציות.
גם אם זה ניראה בתמונות שהמטוסים עשו סללום בין הבניינים אנחנו יודעים שזה לא נכון, הם טסו מעל הנהר כשהבניינים ברקע.
בתמונה הראשונה הגלובמאסטר יותר גבוה מהבניין, ובתמונה השניה הוא בכלל מעל נהר בריסביין (רואים את הקצה של הגשר Story Bridge) וכך גם מטוסי ה F-18.
הסירטון שיערי העלה וסירטונים אחרים שעלו ליוטיוב המחישו את זה.

ברור שהאוסטרלים יודעים מה הם עושים ולקחו את כל ענייני הבטיחות בחשבון, אבל לא צריך להיות מומחה גדול בשביל להבין שהם לקחו כאן סיכונים.
לא סתם כתבתי על ה F-111C עם תעלולי האש שלהם, בעבר זה היה לב ההופעה הזו אז ניראה שהביאו תחליף מסמר שיער אחר.

בשבוע שעבר הייתי בהופעה אווירית ביוון, מטעמי בטיחות הקהל היה בצד אחד של המסלולים וההופעות נערכו מעל המסלולים ומעל הצד השני - לכאורה טווחי ביטחון טובים.
אבל לפעמים קרה שלמטוס כלשהוא הלופ קצת ברח והוא עבר מעלינו, זה היה נחמד ולא קרה כלום, בסוף כולם נחתו בשלום.
הבעיה מתחילה כשבדיוק באותו רגע משהו משתבש ומכאן הדרך לאסון קצרה יותר..

עוד זווית


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #131  
ישן 29-06-2022, 13:39
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 130 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=yaari]פנטום אירני מעלה..."

הסרט מלא בצילומים יפים ומאוד מדגיש תהליכים על הקרקע שפחות שכיחים בתיעוד תעופה פופולרי.
מעניין מאוד עניין סמיכות הזמנים בתקיפת הכור ע"י ישראל עם שמונה נצים והתקיפה האיראנית על H-3 ושכניו...
האיראנים תקפו את הכור העיראקי ב-30.9.1981,
הם תקפו את H-3, תקיפת עומק מורכבת מאוד עם תזמוני תדלוקים אויריים והונאה על מנת למקם מתדלקים בגבול עירק-תורכיה -סוריה, ב- 4.4.1981!
התקיפה הישראלית על הכור העירקי- 7.6.1981
בישראל שברו את הראש על תדלוקי קורנסים ע"י עיטים כדי לתקוף את הכור, עד שבחיל האויר התקבלו הנצים וצוות התכנון מצא שכן אפשר לתקוף עמם בלי לתדלק.

ומעניין שלמרות התקיפות האיראניות- אחת על הכור, ואחת בעומק- העירקים היו לגמרי לא מוכנים לתקיפה הישראלית.
ומצד שני- הרבה יותר מובן מדוע לא הוזנקו מטוסים עירקיים נגד המטוסים ששבו מתקיפת הכור העירקי, ולמה הרגישו בישראל בנוח לטוס בגובה 30,000 כל הדרך חזרה.
מן הסתם בעתיד יתפרסמו גילויים על הנעשה בירדן ובסעודיה בזמן התקיפה ובעיקר בירדן- בטיסה בחזרה לישראל.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:42

הדף נוצר ב 1.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר