22-08-2013, 13:42
|
|
|
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
1. לא יודע מה השיקולים לבחירה, במספנות ישראל על קווי הייצור שלדגים למדינה זרה וברמתא הדבורות לחיל הים, ז"א רמתא היו זמינים יותר.
מעבר לשיקולי הזמינות (אולי גם מחיר?) הבנתי שגוף הדבורה 3 מתנהג טוב יותר במים מגוף השלדג.
כפי ש avifresh ציין יש לדבורה 3 אפשרות גם מערכת הנעת סילון (WJ), אולם לא ידוע לי אם בוצע רכש כזה כבר בחיה"י ו/או אם הכלים החדשים המדוברים יהיו WJ ולא מדחף.
כפי שהבנתי מהסקירה של לוגיין אחד ההבדלים המשמעותיים בין הסילון למדחף הוא שבמדחף ניתן לשלוט רק על מהירות המדחף ואילו בסילון (WJ) ניתן לשלוט על שני משתנים: מהירות דחיפת המים וכמות המים הנדחפת בכל רגע נתון, מה שמתבטא בהאצה מהירה יותר ובפניות חדות יותר של הסילון.
2. הייתי מאד רציני לגבי ההובלה לחיפה, כביש 6 משנה הכל.
המשאיות כבר בתנועה, עוד שעה ומגיעים לחיפה, למה להכנס לאשדוד?
|
1. אני לא חושב שיש שינוי משמעותי במחיר. אני לא זוכר אותו, אבל משאר שהוא די זהה. ככה חיל הים נהנה גם מתוצרת רמתא וגם מתוצרת מספנות ישראל ושתי החברות נהנות ממכירות לחיל הים.
מאחר ולא שמעתי אפילו על סימן 3 עם מנועי WJ שיצאו לטריילים כלשהו ובעצם עברו את השלב של "יש לי רעיון נחמד..." לא שמעתי על התפתחות בנושא ואני בספק עם פה מדובר בסימן 3 WJ (אני מתאר לעצמי שבמידה וכן, אז בכלל, הכלים יגיעו לב"ח עוד שנים ארוכות. אולי שסימן 4 כבר תגיע).
מה שכתבת נכון, אבל אלה אינם ההבדלים היחידים. ישנם עוד הבדלים מאוד משמעותיים. תחשוב טוב טוב.
בנוסף, יצא לי לשמוע לא מעט על כך שמנועי הג'ט מאוד עמידים לעומת מדחפים. אני לא יודע אם זו עובדה או מכונאים ממורמרים אבל דיברו על זה שמדחף נשחק הרבה יותר מהר עקב עומס העבודה. ולעומת זאת, גם שמעתי על תקלות נפוצות בג'ט.
2. למה לא דרך 6? אני לא יודע איפה מפעלי רמתא ממוקמים בדיוק. מכיר רק את האזור ורק לצאת מהאזור ולעלות על כביש 6 יקח שעה. באזור ב"ש והמחלף הקרוב לעליה ל6 הוא מחלף מאחז (אני אני לא טועה).
שוב, אני לא יודע מה יעשו. כל מה שאני אומר זו הדעה שלי בלבד, אבל א' הכלי הזה בנוי בצורת V בתחתית ויש לו מבנה גבוה, הדבר יקשה על תמרוני משאית וזה לא שהיא תרביץ 100 בכביש 6 הפתוח. לא יודע בכלל אם היא תחלוף מתחת לגשרים לאורך הדרך או בחיפה.
אל תשכח שמתחת למה שאתה רואה בתמונות, יש שוקע של עוד +- 2 מטר.
במקום לתמרן ביציאה מרמתא, להיגרר ב6 באיטיות להפריע לתנועה ואז גם לתמרן בתוך חיפה. סע אשדודה, זרוק אותה במים ותן לה להפליג - תבינו, זה מה שספינות עושות הכי טוב, מפליגות
בנוסף, כל כוח עבודה כלשהו שאתה צריך מהמפעל מגיע "רק" לאשדוד ולא תסיע צוותי עובדים עכשיו עד חיפה.
ובסופו של דבר?
עם כל הטרטורים והתמרונים, בסופו של דבר אני בטוח שאם תיקח 2 דבורות, האחת תיזרק באשדוד והשניה תוביל לחיפה, זאת מאשדוד תגיע בהפלגה לחיפה לפני שהדבורה שהובלה לחיפה תהיה במצב שייט כמו האשדודית
אם נתרכז בעיקר? זה מסתכם בזה שכל התקופה הזו היו דבורים באשדוד ואז שהגיעו הסימן 3 והשלדג - התמונה של בעליו של אופנוע ים בהלם מהעובדה שהוא רואה פתאום "דבור ענק ויותר גדול" מצליח להדביק לו את הזנב. שווה הכל.
הדבור כמובן, היה דבורה במבחן.
|