29-06-2011, 17:31
|
|
|
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
|
|
להסתמך על המקורות זה נחמד וטוב - אבל בפעם האחרונה שניסו כאן מנהיגי העם
ציטוט:
במקור נכתב על ידי אריה רייזל
לא היינו צריכים את "טליק" כדי לשער שגם בשלום טמונות סכנות, אבל הוא גם אומר שלא נוכל להתקיים במלחמה לנצח.
מבין 2 האפשרויות, הגישה האינטואיטיבית המבוססת גם על מסורת אבותינו היא כי, השלום עדיף.
יהודים נהגו לברך זה את זה בד"כ ביידיש "שיהיה שלום בעולם" מתוך הבנה שבמלחמה תהיה אשר תהיה ינצח בה מי שינצח- הם יהיו תמיד בין הנפגעים.
מעלתו של השלום מעוגנת היטב היטב בכתבי הקודש.
אין זה רלוונטי לנסות להשוות בכלים לוגיים בין מצב מלחמה למצב שלום ולכן באופן אינטואיטיבי עלינו לשאוף לשלום- באיזה "מחיר" כן ובאיזה "מחיר" לא- זו כבר שאלה אחרת.נראה לי כי עלינו להיות נכונים לשלם מחיר כבד, אחרת שאיפתנו לשלום היא תאורטית בלבד ועל כרעי תרנגולת.
|
להסתמך על המקורות וללכת בכוחנו זה - באה רומא על ליגיונותיה וחיסלה את הריבונות היהודית לכמעט אלפיים שנה. ולא עזרה גם חוכמתו של רבי עקיבא שבטח בשמעון בר כוזיבא וחשב שהוא המשיח.
אז אנא, הזיות והבטחות אלוהיות/משיחיות לחוד - וריאליה לחוד.
רוצה לחיות חיים רוחניים לפי אמונת אבותיך ולפי מסורת ישראל? תפאדל. אבל זכור תמיד: האחרון שטען שראה את אלוהים היה משה רבנו. וגם זו הייתה ראיה מפוקפקת מאד. אם כבר - מוחמד נביא טרי יותר, ורצחני יותר ממשה.
תשאיר את כתבי הקודש בספרייה, ואל תהפוך אותם למדריכי טקטיים או אסטרטגיים לעת מלחמה או שלום.
ברור שעלינו לדחות מלחמה ולהעדיף שלום. איזה אדם נורמלי לא רוצה בזה?
אבל האם, תמורת שלום מלא, היית לוקח את הסיכון שיקרה לנו מה שקורה ליהדות ארה"ב למשל - היטמעות והתבוללות מוחלטת , הפעם באיסלם?
אתה רוצה לחיות בתור פרובינקיה של טורקיה, המעצמה העולה?
או בתור מחוז נידח של איראן - המעצמה העוד יותר עולה?
איך תשמור על הזהות היהודית הלאומית בתנאי שלום?
האם נגזר עלינו להיטמע בגלל מספרנו הקטן באיסלם הסובב אותנו - או שאולי כדאי שנפתח במאמץ אסטרטגי ארוך טווח נוסח זקני ציון השובבים להשתלט על האיסלם ו/או לפחות לכוון אותו בצורה כזאת שיפסיק לחפש את השמדת האחר, או להתמיר את האיסלם לצורה כזאת או אחרת של יהדות קלה לעיכול?
אל תרים גבה: יהודים השפיעו השפעה נרחבת על האיסלם בראשית ימיו. יש אומרים שיהודים כתבו את הקוראן עבור מוחמד. יהודים היו עמוק במכמני האמונה האל אחד לפחות 2500 שנים לפני הופעת האיסלם עצמו. הם ידעו דבר או שניים על הפצת אמונה. על אמונה באל אחד. על נביאים. נבואה. שכנוע המונים (הצליח לנו לא רע לשכנע המונים במעמד הר סיני, לא?), ועוד.
אם עשינו את זה פעם אחת - מי אמר שלא נוכל לעשות זאת שנית?
האיסלם הופיע בתקופה משברית. לא יש מאין. הוא הופיע כאשר הקרקע היתה מוכנה להופעתו.
ייתכן מאד ומבחינה אסטרטגית, לטווח הארוך, על היהודים הוטלה המשימה ליהד את כולם במובן הרוחני של המילה - לא בכוח. אלא בצורת פיעפוע וחלחול של רעיונות משדה הרעיונות היהודי אמוני לשדה הרעיונות של עמים זרים. כך עשינו עם האמונה באל אחד, עם מצוות הצדקה, היחס לעניים, מניעת צער בעלי חיים, הקפדה על היגיינה במאכל ובמשקה, איסור על העבדות וכו' - שהאיסלם אימץ. חלק גדול מהעקרונות המוסריים הנוצריים או המוסלמיים הם בעצם רעיונות יהודיים עתיקים בתחפושת.
אולי הגיע הזמן לעוד רנסנס תרבותי כזה, שיחלחל רעיונות מתקדמים אחרים לעולם התרבותי האיסלמי. ואת זה אפשר לעשות רק בדרך של דיאלוג. הרעיונות הנ"ל הופצו על ידי סוחרים יהודים ובני המקום שהיו יהודים. משם קלטו אותם המוסלמים והכניסו אותם לקוראן.
|