מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
באל עריש
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "האם היו שם בסיסי טיסה ממש או..."
התקיימו טיסות של בי"ס לטיסה. פוגות בראשוני, כדי להקל על העומס מחצרים.
ברפידים היה גף כוננות יירוט ופריסות של טייסות תובלה.
בביר תמדה היה מסלול שהיו בו פריסות מעת לעת, של טייסות תובלה.
בשארם היה בסיס פריסה וכוננות יירוט.
איתם היה בסיס מבצעי, בדומה לעציון.
כדאי להזכיר שהיו גם מסלולי טיסה פעילים, שחיל האוויר נחת בהם בבלוזה, ברס סודר ובאבו רודס.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 18-12-2008 בשעה 21:37.
ברוב הזמן היו גם זוג קורנסים וגם זוג שחקים/נשרים.
מרפידים גם שיגרו מל"טי צילום.
אל-עריש אכן שימשה לפריסה של אימון טייסת ראשוני מביה"ס לטיסה. בבוקר היו ממריאים חלק מהחניכים במטוסי הפוגה. שאר החניכים, לסבבים הבאים, היגיעו בתובלה של מטוס נורד. בסוף היום היתה מתבצעת התנועה ההפוכה.
כוננות היירוט בשארם לא היתה קבועה אלא לארועים מסויימים כגון ליירוטי מיג 25 צילום רוסיים וכן, בתקופה שאחרי הפלת מטוס הנוסעים הלובי, כוננות להגנת מטוסי אלעל בדרכם דרומה.
בטייסת זו התרחשה גם תאונה ידועה בה טכנאי שבדק תותחים במטוס שחנה בתוך הכיפה בדת"ק, פלט צרור לעבר מיכלית תדלוק שלרוע המזל חנתה בדיוק מולו. הצרור הדליק את המיכלית, שהדליקה את הדת"ק. אם זכרוני אינו מטעני הנזק לרכוש היה כבד למדי.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "אם זכור לי נכון, הרי שתקופה מסויימת הוצבה בו טייסת כפירים"
התבלבלת קצת בין הנסיבות לבין הבסיסים.
דומני שהתאונה הזו לא התפרסמה בגלוי ומעט מאוד ידוע עליה מחוץ לחיל האויר.
אני ממליץ שנשאיר זאת כך.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה צריך להסיק מזה מה רמת..."
המסלול בביר תמדה היה גם מסלול חירום להנחתת כל מטוס החשוד כחטוף או מיועד [כבר אז] להתפוצץ/להתרסק על מטרות ישראליות במרחב.
תפקיד העורב אז היה להכנס לעמדות ולהשמיד את המטוס על הקרקע אם צריך. השטח היה פלאטו כך שהספיק היה להזיז את הנגמש מרחבת החניה חצי סיבוב והופ המסלול על הכוונת.
בשארם היו בד"כ רק מסוקים (אנפות) , ולפעמים גם מטוסי תובלה (דקוטות והרקולסים) . בין השאר , המסוקים היו מסיעים אנשים ומטענים מ/אל ג'בל נבו (עליו היתה תחנת מכ"ם שלנו+מתקנים של אמ"ן) , וגם מבצעים סיורי-תצפית באיזור מיצרי טיראן/סנפיר .
טייסות קרב היו פורסות לשם לאימונים , ואז לנו -חה"י- היו יופי של אימונים איתם...
אחד המפקדים האחרונים היה אריה שומר , שלאחר שחרורו נהיה רל"ש של הנשיא וייצמן...
ובזכרון יש גם ארוע עצוב : באחד השטפונות הגדולים נהרגה חיילת בבסיס (טבעה כאשר המרכזיה הוצפה) .
אילן בן-נון. מומחה לקליעה וצליפה, מדריך ירי בכיר ומאמן קליעה ספורטיבית
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,902
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[b][color=blue]בשארם היו בד"כ..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי avishon
בשארם היו בד"כ רק מסוקים (אנפות) , ולפעמים גם מטוסי תובלה (דקוטות והרקולסים) . בין השאר , המסוקים היו מסיעים אנשים ומטענים מ/אל ג'בל נבו (עליו היתה תחנת מכ"ם שלנו+מתקנים של אמ"ן) , וגם מבצעים סיורי-תצפית באיזור מיצרי טיראן/סנפיר .
טייסות קרב היו פורסות לשם לאימונים , ואז לנו -חה"י- היו יופי של אימונים איתם...
אחד המפקדים האחרונים היה אריה שומר , שלאחר שחרורו נהיה רל"ש של הנשיא וייצמן...
ובזכרון יש גם ארוע עצוב : באחד השטפונות הגדולים נהרגה חיילת בבסיס (טבעה כאשר המרכזיה הוצפה) .
אח הטיסות לנבו
לא יפה לדרוך למרבה רגליים על היבלות.
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[b][color=blue]בשארם היו בד"כ..."
היו שתי תקופות שבהן היו פריסות ליירוט:
1. כנגד מטוסי צילום רוסיים שהמריאו ממצרים. ראה הודעה 79 באשכול הבא: http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...325#post2352301
2. הגנה על מטוסי אל-על שטסו לדרום אפריקה מחשש לתגובה בעקבות הפלת מטוס אזרחי לובי בסיני בפברואר 1973.
הנה צילומים מאותה תקופה:
ואם כבר הזכרת את האימונים עם חיל הים, בודאי תשמח לראות את הצילום הבא:
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 31-01-2009 בשעה 12:10.
ניסיתי, כנראה ברזולוציה של מתחת לבערך 400 מטר הכל נהיה מטושטש.
שעות סרקתי את הכבישים מנח'ל צפונה מערבה לכיוון ראס-ג'ונדי ושוב צפונה ומזרחה עד ביר -גפגפה ולמטה ואיכשהו למרות שמדובר בשטחי מדבר לא הגעתי ממש למקום שאני מכיר ולא איתרתי את המסלול.
נוסטלגיה צרופה. בתצ"א רואים את הצומת לידה היה המחנה הראשון של גדוד דרקון (צומת ה-T עליה מסומן כביש 39)- לאחר מכן הועבר לאחת מחטיבות השריון (כבר איני זוכר אם 500 או 460). כן רואים את הואדי , שהיה זורם מצפון לגדוד, את ג'בל חוטמיה ואת הכניסה לציר "בלוקדה" (ציר אורחה במפת "סיריוס") שהיה ציר האימונים של כל היחידות במרחב רפידים.
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי גיל111 שמתחילה ב "המטרה שמאחורי השואל - פרסום פוליטי לידיעת מנהל האתר"
לידיעתך - אנחנו לא מתערבים במה שכל אחד בוחר לשים בחתימה שלו.
האם יש לך תימוכין לטענה שתכליתו של השואל היא פרסום פוליטי?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.
Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht
I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -