07-10-2012, 11:56
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
זה קצת יותר מורכב
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צריך לזכור קודם כל שמדובר בסך הכל בקונספט שלא התפתח"
זה יותר מגבלות השיטה, מאשר ההיבט צבאי.
יש לזכור שסנפירית היא במיטבה רק במהירויות גבוהות. מתחתלמהירות סף (אותה מהירות שבה היא מתחילה להתרומם מעל למים), היא חייבת לקפל אתהסנפירים, אחרת הם גורמים לה להיות בעלת שוקע רב מאד, יחסית, וכן הם מוסיפים הרבהלגרר. מסיבה זו, יש צורך גם במערכת הנעה נוספת למהירות נמוכה. יתרה מזו - קיפולהסנפירים גורם לתסבוכת מבחינת הגבלת ראות מהסיפון והגבלה בזוויות הירי.
הנ"ל מסבך את מבנה הספינה ומייקר אותו למדי. מה שעוד מוסיף על כך הוא הצורך במבנה שונה מאד וחזק בהרבה מן המבנה הרגיל, כי עליו לעמוד לא רק בעומסים הרגילים אלא גם בעומסים שונים כאשר הספינה במהירות גבוהה, והגוף כולו נתמך רק בשלוש או ארבע נקודות.
חיסרון נוסף של הסנפירית, היא החתימה הגדולה שלה. במהירות גבוהה, כל גוף הספינה נמצא גבוה מעל למים, ומציג שח"מ גדול יחסית לגודלה. כנ"ל גם השובל הגדול שהיא מותירה, והחתימה הטרמית והאקוסטית.
מסיבה זו, וכן משיקולים הנדסיים אחרים, לא כל כך ניתן לשדרג סנפירית לגודל שמעבר לכמה עשרות טונות, מבלי לשלם מחיר בלתי סביר במשקל, בטיחות, עמידות ובמחיר.
אם זיכרוני הקצר לא מטעני, הרי שלארץ הובאו בזמנו שתי סנפיריות, והייתה כוונה לבנות כאן עוד כתריסר, במספנות ישראל, ברישיון אמריקאי. הרעיון נשאר על הנייר. אני בטוח שיש כאן וותיקי חיל הים שידעו לספר יותר, על סמך ניסיונם עם הכלים האלה.
כל אלה, וגם פגיעותה הגבוהה יחסית, עם משקל חימוש קטן יחסית לגודלה, גרמו לנטישת הסנפירית ככלי מלחמתי.
מאידך - בתחום האזרחי, יש מעבורות סנפיריות מהירות שזכו להצלחהרבה.
נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 07-10-2012 בשעה 12:07.
|